Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران گفت: الگوگیری از دفاع مقدس برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است و مردمی کردن اجلاسیه‌ها و کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی یک سرمایه است که باید به بهترین شکل حفظ و تقویت شود. ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل از روابط عمومی ارشاد خراسان جنوبی، ناصر نبی‌زاده در جلسه کمیته فرهنگی و هنری کنگره 2 هزار شهدای استان که با حضور مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران برگزار شد اظهار داشت: افتتاح نمایشگاه از حرا تا حرم آغاز رسمی بزرگترین رویداد فرهنگی خراسان جنوبی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در هفته جاری سه اجلاسیه بزرگ شهدای استان در بیرجند برگزار می‌شود افزود: کمیته فرهنگی در راستای برگزاری این کنگره برنامه‌های مختلفی را پیش‌بینی کرده است که برگزاری یادواره شهدای هنرمند یکی از این برنامه‌هاست که همزمان با 14 آذر برگزار می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری 16 جلسه ویژه کمیته فرهنگی و هنری کنگره 2 هزار شهید استان اظهار داشت: طراحی فراخوان، لگو و المان کنگره 2 هزار شهید استان، تجلیل از خانواده شهدای هنرمند در جلسات مختلف، همکاری در برگزاری برنامه آوای شیدایی، برگزاری یادواره شهدای هنرمند در فردوس و حمایت از چهار تئاتر با موضوع ایثار و شهادت از جمله این برنامه‌هاست.

سیدعلی زمزم از تهیه کتاب آثار خوشنویسی استاد مهدی اسماعیلی مود با موضوع ایثار و شهادت خبر داد و گفت: این کتاب به‌زودی با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان چاپ می‌شود.

وی حمایت از تهیه کلیپ نخستین شهید مدافع حرم استان با کمک بسیج هنرمندان، برپایی نمایشگاه‌های عکس با موضوع ایثار و شهادت، تولید فیلم کوتاه و نماهنگ، برگزاری یادواره لشکر فرشتگان و برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی و هنری را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی نیز گفت: از اواخر سال گذشته پیوست تمامی برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری سطح استان با پیوست شهدا برگزار شده است.

حجت‌‌الاسلام ابراهیم سبزه‌کار افزود: تولید سرود و تئاترهای مختلف با موضوع ایثار و شهادت، برگزاری شب شعر با رویکرد خوانش جدیدترین اشعار این حوزه، اهدای ثواب طرح تلاوت تور هر شب یک شهید در مساجد سطح استان و تقسیر موضوعی آیات جهاد و شهادت در نماز مغرب و عشاء از دیگر برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای استان در سطح کانون‌ها، اجرای مسابقات ورزشی به نام دو هزار شهید استان، برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی با موضوعات «زندگی به سبک شهدا / نشاط به سبک شهدا»، تجلیل از خانواده اولین شهید مدافع حرم استان در افتتاحیه طرح اوقات فراغت استان و ختم قرآن در 6 دقیقه از دیگر برنامه‌هایی است که با هدف تبیین و گرامیداشت یاد و خاطره دو هزار شهید استان است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین حسینی، موکب موعود در کاظمین با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان به زائران حسینی خدمت دهی خواهد کرد.

 سبزه‌کار از حمایت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از چاپ یک جلد کتاب در راستای برگزاری کنگره بزرگ دو هزار شهید استان خبر داد و گفت: در این راستا بیش از 100 ساعت مصاحبه تهیه شده است.

مسئول دبیرخانه کنگره دو هزار شهید استان هم گفت: 9 اجلاسیه ویژه گنگره دو هزار شهید در سطح استان پیش‌بینی شده که تاکنون 3 اجلاسیه برگزار شده است.

محمدرضا زهرایی با اشاره به اینکه 14 المان شهری در سطح استان خراسان جنوبی ساخته و نصب خواهد شد ادامه داد: در راستای برگزاری کنگره 2 هزار شهید استان 429 یادواره شهید در سطح محلات برگزار شده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران نیز در این جلسه الگوگیری از دفاع مقدس برای تحقق اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و گفت: مردمی کردن اجلاسیه ها و کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی یک سرمایه است که باید به بهترین شکل حفظ و تقویت شود.

محمدرضا سوقندی افزود: با توجه به نمایشگاهی «از حرا تا حرم» به نظر می‌رسد در راستای برگزاری کنگره2هزار شهید خراسان جنوبی، کاری جدی،متفاوت و با مشارکت نهادهای مختلف در حال انجام است.

وی نمایشگاه از حرا تا حرم را کاری فاخر و ارزشمند توصیف کرد و به عوامل و دست اندرکاران برگزاری کنگره2هزار شهید استان توصیه کرد: توصیه‌های مقام معظم رهبری را در کنگره‌های قبلی مرور کنند.

مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران با اشاره به اینکهتبلیغات حالت تزریق دارد و تزریقات معمولا با مقاومت روبرو می‌شود ادامه داد: کار فرهنگی، یک کار اقناعی است و امروز بیش از پیش نیازمند این گونه اقدامات هستیم.

سوقندی با اشاره به اینکههر چه از هشت سال دفاع مقدس فاصله بگیریم کاری سخت‌تر در پیش روی داریم، بر توجه ویژه بهشیوه‌های فرهنگ سازی هم تاکید کرد و گفت: امروزه پذیرش در بحث فرهنگ دفاع مقدس در سطح جامعه بسیار خوب و بستر به بهترین شکل فراهم است.

ویاستفاده از سمبل‌ها و نمادها را یکی از روش‌های تاثیرگذار ذکر کرد و افزود: گفتمان عاشورا «پیراهن مشکی، شال، علم، بیرق و نمادهای هنری» بهترین شاهد مثال برای این مهم است.

مشاور وزیر ارشاد ایجاد گفتمان منطبق با خرد در بستر فطرت را از دیگر روش‌های فرهنگ سازی عنوان کرد و اظهار داشت: از آ‌نجایی که دفاع مقدس با طبیعت انسان‌ها سازگار است و مفاهیم ایثار و شهادت ریشه در وحی دارد و از منظر قرآن، شهید زنده است، بر این روش در راستای فرهنگ سازی می‌توان تکیه کرد.

سوقندی دستاوردهای دفاع مقدس را منحصر به حوزه دین ندانست و گفت: این دستاوردها در دیگر حوزه‌ها از جمله حوزه امنیت، همبستگی اجتماعی و غیره قابل تبیین و فرهنگ سازی است.

وی با تاکید بر اینکه گفتمان دفاع مقدس برای عصرها و نسلها باید باشد ادامه داد: مناسبت‌ها یکی از بهترین ایام برای فرهنگ سازی این مهم است ولی در این راستا باید توجه کرد که مناسبت زده نشویم.

مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران همچنین الگوگیری از دفاع مقدس برای تحقق اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و گفت: مردمی کردن اجلاسیه‌ها و کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی یک سرمایه است که باید به بهترین شکل حفظ و تقویت شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: امسال خراسان جنوبی با تمام قوا بسیج شده است تا خدمتی بسیار کوچکی به حوزه ایثار و شهادت کشور ارائه دهد.

سردار علی قاسمی با اشاره به اینکه اجلاسیه فضای مجازی کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی به زودی برگزار خواهد شد افزود: گردان‌های سایبری بسیج در این اجلاسیه به مدت 10 روز، فضای مجازی با پیام‌ها و وصیت نامه شهدا، هشتک‌های ویژه مزین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار نفر در کمیته‌های کنگره 2 هزار شهید استان مختلف همکاری می‌کنند افزود: تاکنون در این راستا به منزل 2 هزار شهید استان با حضور مسئولان سرکشی شده است.

انتهای پیام/ح

R41348/P1357/S6,56/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش شکوه اقتدار نیروهای مسلح در بیرجند + تصویر

امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین مراسم گرامیداشت سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در حالی در بیرجند مرکز خراسان جنوبی برگزار شد که باران در حال باریدن بود و یگان‌های مختلف نیروهای مسلح مستقر در مرکز استان یک بار دیگر شکوه اقتدار خود را به نمایش گذاشتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در مراسم روز ارتش با گرامیداشت ایثارگری‌ها و دلاوری‌های نیروهای مسلح جمهوری ایران اظهار داشت: به دلیل شرایط موجود در جهان امروز تشخیص حق از باطل کار مشکلی شده است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص)گفت: زمانی که تشخیص حق از باطل مشکل می‌شود، فردی از خاندان من که نام او روح‌الله و معید به امداد الهی است خواهد آمد که در این زمان پرده‌ها را برخواهد داشت. این اتفاق بزرگ افتاده و خداوند متعال برای نجات بشر، روح الله را فرستاده که این موضوع مقدمه‌ای برای پایان افسانه فریب غرب خواهد شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان حدیثی از حضرت علی(ع) که نقل شده «در آینده یهود در فلسطین تشکیل حکومت خواهد داد»، تصریح کرد: هرچند جامعه عربی را با اسلام می‌شناسند اما در این حدیث آمده که جامعه عرب و غیر عرب با هم همراه خواهند شد.

وی تأکید کرد: امروز بسیاری از اعراب می‌گویند که ما باید مانند ایران عمل کنیم نه اینکه نوکر آمریکا و اسرائیل باشیم.کشورهای که در منطقه  پایگاه مقاومت هستند حمایت خود را از ملت فلسطین نشان داده و این موصوع سبب رسوایی دشمن شده است.

عبادی خاطرنشان کرد: در نظام مقدس اسلامی ایران، ارتش برای مردم و مردم برای ارتش است و مردم ایران اسلامی قدر نیروهای مسلح را می‌دانند و در دوران دفاع مقدس با حضور خود در میادین نبرد به صدام سیلی زدند که دیگر نتوانست  از جای خود بلند شود.

امیر سرتیپ دوم جیل شاطری فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: امروز اگر کشوری تجهیزات نظامی نداشته باشد هدفی بسیار مناسب برای دشمن است که خوشبختانه امروز نیروهای مسلح ایران اسلامی در این زمینه به خودکفایی رسیده و امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به وظیفه خود که ایجاد امنیت است به بهترین شکل عمل می‌کنند.

در ادامه این مراسم یگان‌های حاضر در میدان با اجرای مراسم رژه از مقابل جایگاه و مسئولان استان یک بار دیگر شکوه اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/ 251

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • برگزاری کنگره ابن حسام و آیت الله تهامی
  • بزرگداشت مفاخر و مشاهیر، غنی سازی فرهنگی است
  • اعزام ۱۱ کاروان حج تمتع از خراسان جنوبی
  • انتقال مفهوم کرامت به مردم ضروری است
  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • نمایش شکوه اقتدار نیروهای مسلح در بیرجند + تصویر
  • برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی