Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - جيرفت – ايرنا – مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري جنوب کرمان گفت: اينک با اعتبار چهار ميليارد و 50 ميليون ريالي از محل صندوق توسعه ملي عمليات احياي مراتع، توسعه رويشگاه هاي گياهان دارويي و حفاظت خاک در حوزه هاي آبخيز سرتنگ رمون و خافکوئيه اين شهرستان در حال اجراست.

محمدحسن کردستاني روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اجراي اين طرح به صورت بذر کاري در سطح 760 هکتار از مراتع اين منطقه با هدف غني سازي پوشش گياهي، احيا و توسعه رويشگاه هاي گياهان دارويي در سطح مراتع جنوب کرمان همزمان با بارندگي هاي پاييزه به شيوه کپه کاري آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: در اين طرح بذر گياهان دارويي مانند آنغوزه، وشا، چويل، باريجه و گياهان مرتعي نظير آگروپايرون و سکاله کشت مي شود.
کردستاني ادامه داد: اين گياهان دارويي داراي ارزش اقتصادي بوده و از صمغ آنها در صنايع دارو سازي و صنعتي استفاده مي شود که اين موضوع نه تنها به اقتصاد بهره برداران و ذينفعان عرصه هاي مرتعي کمک کرده بلکه با تقويت پوشش گياهي نقش مؤثري در حفظ خاک، کنترل فرسايش و افزايش نفوذپذيري آب در خاک خواهد داشت.
اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جيرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فارياب را زير پوشش دارد.
7450/7429/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۴۰ امدادگر و نجاتگرحوادث جاده ای استان کرمان را پوشش می دهند

به گزارش خبرنگارمهر، رضا فلاح روز دوشنبه در نشست خبری افزود: بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان و امداد و نجات از روز ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین همزمان با سفرهای مردم در حال اجراست و شعار حوزه جوانان، «سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی» و شعار حوزه امداد و نجات نیز «همراهتان هستیم» می‌باشد.

وی افزود: امدادگران، داوطلبان و جوانان در این طرح اقداماتی از جمله کاهش تلفات، بهبود رفتارهای ترافیکی و پوشش حوادث را طی ایام نوروز انجام می‌دهند.

وی با اشاره به آمادگی ۲۴ ساعته امدادگران و نجاتگران هلال احمرافزود: امسال حضور امدادگران هلال احمر را در پیچ‌های خطرناک و نقاط حادثه خیز این استان شاهد خواهیم بود و سامانه ندای امداد با شماره ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده است که در صورت وقوع حوادث به کمک مسافران بشتابد.

فلاح بیان کرد: ۱۴ پست در شهرهای انار، بم، بافت، بردسیر، جیرفت، راور، راین، رابُر، سیرجان، شهربابک، شهداد، ماهان و کرمان با حضور ۳۵۰ عضو داوطلبان طی ایام نوروز برنامه‌های فرهنگی و امدادی را در این پایگاه‌ها انجام می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال استان کرمان افزود: جوانان نیز در ورودی شهرها پویش بهرفت را برای بهبود رفتار ترافیکی، راهنمای مسافران، خیمه‌های نماز و ارائه خدمات زیست محیطی و کسب و کار تا روز ۱۷ فروردین ماه اجرا می‌کنند.

فلاح با بیان اینکه ۷۹۴ هزار نفر در ۲ سال گذشته جذب حوزه جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان شده اند گفت: این جمعیت رتبه نخست پویش چلچراغ و رفیق خوشبخت ما را کسب کرد و رتبه برتر آموزش کشور به معاونت آموزش هلال احمر کرمان رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال استان کرمان گفت: در ۲ سال گذشته ۲ هزار و ۴۳ مأموریت امداد و نجات در استان انجام دادیم و ۱۲۱ هزار نفر در حوادث مختلف امدادرسانی، ۱۱ هزار و ۹۲۱ نفر اسکان داده شدند و ۸۸۵ نفر نیز از مرگ حتمی نجات داده شدند.

فلاح، افزود: طی ۲ سال گذشته با توسعه کمی و کیفی شبکه انبارهای امدادی و توسعه ۵۰ درصدی لجستیک استان کرمان زمان پاسخگویی درحوادث به ۹ دقیقه کاهش یافت.

وی با بیان اینکه حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر در ۲ سال گذشته به بیش از ۷۶۴ هزار نفر خدمات ارائه کرده است گفت: طی ۲ سال گذشته مرکز جامع توانبخشی در شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان و مرکز درمانی شهربابک راه اندازی شد و سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال فروش دارو و تجهیزات داشتیم و ۷۰ میلیارد ریال نیز کمک هزینه دارویی و درمانی پرداخت کردیم.

فلاح، به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی ساختمان جدید دارویی و درمانی شهرکرمان اشاره کرد و افزود: طی ۲ سال گذشته ۹ مرکز درمانی و توانبخشی در استان کرمان راه اندازی شده است و تأمین خدمات دندانپزشکی و تحت بیهوشی را در مرکز استان برای بیماران خاص و معلولان داشتیم.

کد خبر 6058213

دیگر خبرها

  • ۶۴۰ امدادگر و نجاتگرحوادث جاده ای استان کرمان را پوشش می دهند
  • آغاز پویش «چشم به راهیم» در  جنوب کرمان 
  • افزایش ۴ برابری کاشت گیاهان دارویی در دیمزار‌های فارس
  • افزایش بیش از ۴ برابری کاشت گیاهان دارویی در دیمزار‌های فارس
  • برداشت گیاه دارویی زیره سبز از مزارع استان بوشهر آغاز شد
  • اهدای ۱۰۰ سری جهیزیه به زوج های تحت پوشش بهزیستی شهربابک
  • جهش تولید در دیمزار‌های شهرستان تفت باکشت گیاه آنغوزه
  • کاشتِ یک میلیارد درخت؛نمایشی غیرعلمی؛ نه "ممکن" و نه"مطلوب"
  • افتتاح ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی سدید کرمان
  • عرضه گیاه کما در خراسان جنوبی ممنوع است