Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:36:14 GMT

لیون فرانسه میزبان «لومیر» شد/ جشنواره‌ای برای پاسداشت سینما

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۷۵۷۲

‍‍‍‍‍‍

دریافت 5 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، دهمین جشنواره فیلم لومیر «Lumière Film Festival» از ۱۳ اکتبر در لیون فرانسه آغاز به کار کرد و به مدت هشت روز ادامه دارد. این جشنواره به افتخار برادران لومیر به عنوان خالقان سینما به این نام خوانده می شود.

سال ۱۸۹۵ دو برادر فرانسوی در شهر لیون دستگاه اختراعی خود را جلوی درب کارخانه شهر مستقر کردند تا خروج کارکنان شیفت صبح کارخانه برای صرف ناهار، اولین تصویر متحرک ضبط شده جهان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۲۳ سال بعد این کارخانه هنوز هم پابرجاست و زیارتگاه عاشقان هنر هفتم و محل برگزاری سالانه فستیوالی است که سینما را گرامی می‌دارد. از این کارخانه و خانه لومیرها که در کنار یکدیگر قرار دارند در طول این سال ها مراقبت شده و امروزه به موزه و سینمایی به نام انستیتو لومیر بدل شده است.

فابریسه کالزتونی مورخ سینما عقیده دارد حضور در این مکان نوعی احساس بازگشت به قرن نوزدهم دارد زیرا محل زندگی لومیرها دقیقا به همان صورت یک قرن قبل حفظ شده است.

فیلم هایی که در این فستیوال اکران می شوند تولیدات جدید نیستند و هنرمندان برای بیان عشقشان به سینما و معرفی آثار دیگر هنرمندان اینجا گرد هم جمع می‌شوند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

اولین فیلم جهان

جشنواره فیلم لومیر هر سال میزبان حضور افتخاری یک هنرمند است و امسال مهمان ویژه جشنواره جین فوندا است تا در اکران ویژه فیلم «خوشه های خشم»(۱۹۴۰) با بازی پدر فقیدش، هنری فوندا حضور یابد.

جالب است بدانید مارتین اسکورسیزی هم سال ۲۰۱۵ به لیون رفت تا نسخه ای ۴۶ ثانیه ای از اولین تصویر متحرک جهان را بازسازی کند.

کد خبر 4428934

منبع: مهر

کلیدواژه: فرانسه مارتین اسکورسیزی هنر هفتم اربعین ۹۷ تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی هالیوود سینمای مستند فیلم کوتاه کارگردان تئاتر سریال ایرانی سینمای آمریکا نقاشی رادیو نمایشگاه نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۷۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ قهرمانان زنان اروپا | تقابل بارسلونا و لیون در فینال

فینال فصل 22-2021 تکرار می شود.

طرفداری | تیم زنان بارسلونا برای چهارمین سال متوالی راهی فینال لیگ قهرمانان زنان اروپا شد و این فرصت را دارد تا انتقام شکست مقابل لیون در فینال دو سال قبل را دارد.

در نیمه نهایی لیگ قهرمانان زنان اروپا در فصل 24-2023، بارسلونا به مصاف چلسی رفت و پس از شکست 1-0 در بازی رفت در خانه، در بازی برگشت در انگلیس به پیروزی 2-0 دست یافت تا با حذف چلسی راهی فینال شود. از سوی دیگر لیون که در بازی رفت مقابل پاری سن ژرمن به پیروزی 3-2 دست یافته بود، در بازی برگشت نیز امروز رقیب خود را با نتیجه 2-1 شکست داد تا با پیروزی مجموع 5-3 دیگر فینالیست این دوره از رقابت ها باشد.

تقابل بارسلونا و لیون در فینال لیگ قهرمانان زنان اروپا، یادآور تقابل این دو تیم در فینال فصل 22-2021 است که در آن، لیون با نتیجه 3-1 بارسلونا را شکست داد و مانع تکرار قهرمانی این تیم شد. بارسلونا که فصل پیش دومین قهرمانی تاریخ خود در لیگ قهرمانان زنان اروپا را کسب کرد، امیدوار است بتواند انتقام آن فینال را از پرافتخارترین تیم تاریخ رقابت ها بگیرد و برای دومین سال متوالی قهرمان شود. در حال حاضر لیون با 8 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی، پرافتخارترین تیم در لیگ قهرمانان زنان اروپاست. بارسلونا 2 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی در کارنامه دارد که همه آن ها مربوط به چهار دوره اخیر است. باید دید کدام یک به تعداد قهرمانی های خود اضافه می کند.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • با شکست موناکو مقابل لیون؛ پاری سن ژرمن قهرمان لیگ فرانسه شد
  • رسمی: پاری سن ژرمن قهرمان لیگ فرانسه شد
  • قهرمانی استاد بزرگ امیررضا پوررمضانعلی در مسابقات لیون فرانسه
  • لیگ قهرمانان زنان اروپا | تقابل بارسلونا و لیون در فینال