Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه مذاهب با تاکید بر این مطلب که مشترکات فرهنگی ایران و روسیه بسیار زیاد است و ما می‌توانیم در تمام عرصه‌های فکری و علمی و نظری این مشترکات را بیشتر کنیم گفت: یکی از وظایفی که عالمان دینی در جهان دارند این است که منبع هدایتگری از دین برای جامعه و بخصوص نسل جوان ارائه بدهند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری صبح امروز دوشنبه ( ۲۲ مهر ماه) در همایش همکاری‌های علمی و فرهنگی ایران و روسیه که با حضور سفیر روسیه در ایران، غلامعلی حداد عادل و دانشجویان دانشگاه مذاهب در سالن کنفرانس دانشگاه مذاهب برگزار شد ضمن خیر مقدم به سفیر روسیه در ایران و با بیان این که این جلسه همکاری و علمی و فرهنگی بین ایران و روسیه همزمان با مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید دانشگاهها در حال برگزاری است اظهار کرد: دو دانشگاه ایران و روسیه از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموریت و رسالت و فلسفه پیدایش دانشگاه مذاهب اسلامی پیشگیری از افراط و نگاه خشن و قرائت نابخردانه افراطی و فهم ناقص از دین است.

وی ادامه داد:ما وظیفه داریم آموزه‌های وحیانی اسلام را آن گونه که پیامبر (ص) دریافت کرده از طریق این دانشگاه در جامعه گسترش و ابلاغ کنیم و پیام‌های نبوی به شکل نظری به طوری که برای جوانان تاثیر گذار باشد در این دانشگاه تدریس می‌کنیم. امروز جهان بشریت با منطق خشن و غیرمنطقی روبرو است که هیچ نظریه‌ای را به رسمیت نمی‌شناسند. دلیل این همه آشوب، منازعات و بی‌نظمی‌هایی امنیتی در جوامع بشری که به نام دین مشاهده می‌کنید نشات گرفته از همین اندیشه است و گروه‌هایی که مدعی پیروی از مکتب خاص دینی هستند و پیروان اندکی دارند جهان و بشریت را به گمراهی کشانده‌اند. عالمان و دانشمندان باید در مقابل این گونه تفکرات بایستند و این جزء رسالت‌های آنها است که در هدایت جامعه‌ دینی پیش رو باشند و از شکل گیری نگاه افراطی در جامعه جلوگیری کنند.

مختاری گفت:دانشگاه مذاهب با راه‌اندازی شعب در استان‌ها به دنبال آن است که بر اساس رهنمودهای رهبری و بر اساس سیاست‌های کلی‌ای که ایشان مطرح کرده است مسیری را طی کند که وحدت و انسجام و تقریب بین‌المذاهب در دانشگاهها به وجود بیاید. جامعه‌ دانشگاهی ما افتخار دارد که از پیروان مذاهب مختلف با متون درسی خود و اساتید صاحب نام خود در این دانشگاه تحصیل می‌کند و در سه مقطع ارشد، کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند . این دانشگاه در هرمزگان و کردستان تاسیس شده است و به زودی در سایر مقاطع تحصیلی درسایر استان‌ها نیز تاسیس می‌شود.

مختاری ادامه داد: دانشگاه مذاهب در مقاطع مختلف به دنبال تربیت نیروهایی است که اسلام ناب که "رحمت‌اللعالمین" است را به معنای واقعی و تفسیر کلمه  به جامعه منتقل کند. در بخش بین‌الملل ما به دنبال آن هستیم که دانشگاه مذاهب با تعامل بیشتر و ایچاد ارتباط با سایر دانشگاههای معتبر جهان از ظرفیت آنها بهره ببرد و با برقراری این ارتباط و تعامل و اعزام اساتید و دانشجویان هیات علمی به صورت متقابل در دانشگاههای ایران و روسیه شکل بگیرد چرا که ۵۰ درصد فعالیت دانشگاه مذاهب در حوزه بین‌الملل است.

او در ادامه با اشاره به این مطلب که مقام معظم رهبری در جمع هیات امنای دانشگاه مذاهب تاکیداتی را داشته و انتظاراتی را از این دانشگاه مطرح کرده‌اند که امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها بیانات ایشان را اجرا کنیم گفت: دانشگاه در عرصه‌ فکری و علمی و نظری برنامه‌هایی را دارد و در بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی این ارتباط برقرار شده است؛ از جمله دانشگاهها دانشگاه «رودن» روسیه است و من در این جا از سفیر روسیه در ایران تقدیر و تشکر می‌کنم و قرار است به زودی کنفرانس دین و مقابله با خشونت در سطح بین‌المللی بین دو کشور ایران و روسیه برگزار شود.

وی گفت: مشترکات فرهنگی ایران و روسیه بسیار زیاد است و ما می‌توانیم از همین مشترکات استفاده کرده و دانشجویانی با یک مدرک و امضای دو دانشگاه تربیت کنیم. همچنین همایش ملی آسیب شناسی پایان نامه را نیز در اسفند ماه داریم که امیدواریم در این همایش بتوانیم از دانشجویان دانشگاه رودن روسیه نیز بهره ببریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ایران و روسیه دانشگاه دانشگاه مذاهب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۷۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهش جدید دانشمندان همه باورهای مربوط به کف پای صاف را رد کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، برای سال‌ها این باور عمومی وجود داشته است که افراد دارای کف پای صاف، بیشتر در معرض درد و مشکلات ماهیچه‌ای-استخوانی در زندگی هستند.

هرچند این ایده که داشتن کف پای صاف به طور اجتناب‌ناپذیری منجر به درد یا سایر مشکلات ماهیچه‌ای-استخوانی می‌شود قرن‌ها قدمت دارد، با این حال تنها در نیمه دوم دهه ۱۹۰۰ میلادی بود که این فرضیه رواجی همگانی یافت.

در ان زمان متخصصان پا در ایالات متحده مفهوم داشتن پاهای «عادی» را رایج کردند. این مفهوم شامل این فرضیه بود که نداشتن قوس مشخص یا پاشنه صاف، پاهای شما را غیرطبیعی و مستعد آسیب‌دیدگی می‌کند. زیرا مثلاً به هنگام راه رفتن، صاف شدن قوس فشار بیشتری را روی پاها می‌آورد.

با این حال اکنون محققان در دانشگاه کبک در تروآ-ریویر کانادا ادعا می‌کنند که این فرضیه بی‌اساس است.

در مطالعه‌ای که در این دانشگاه انجام شد، محققان مجموعه پژوهش‌های پیشین درباره پای صاف را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و دریافتند که تقریباً هیچ ارتباطی بین داشتن کف پای صاف و احتمال ابتلا به یک اختلال ماهیچه‌ای-استخوانی مانند درد پاشنه، زانو یا لگن وجود ندارد.

گابریل موازان، استاد طب اطفال در دانشگاه کبک و یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: «اگر به مجموعه تحقیقات انجام‌شده نگاه کنیم، صاف بودن کف پا شما را در معرض خطر بیشتری برای سه یا چهار مشکل قرار می‌دهد، فقط همین. اگر باز هم کف پای صاف‌تری داشته باشیم، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سه یا چهار مشکل دیگر خواهید بود و برای پاهای با قوس بیشتر چهار مورد آسیب احتمالی دیگر وجود خواهد داشت.»

این باور افسانه‌ای که کف پای صاف شما را بیشتر در معرض آسیب قرار می‌دهد، اغلب منجر به مداخلات پزشکی غیر ضروری در افراد و نگرانی‌های قابل توجه در بین بیماران در مورد ظاهر پاهایشان شده است.

این در حالی است که نویسندگان مقاله جدید می‌گویند کف پای صاف بدون علامت، معمولاً به هیچ درمانی نیاز ندارد. آقای موازان در این خصوص می‌گوید: «داشتن کف پای صاف طبیعی است. این یک نوع آناتومیک است. شما فقط باید با آن راحت باشید.»

دکتر موازان با بیان اینکه پزشکان باید از انتقال «باورهای غلط» به بیماران خود دست بردارند، گفت: «در ابتدا دانشگاه‌ها باید این آموزش را به فیزیوتراپیست‌ها، درمانگران پا و پزشکان عمومی متوقف کنند که داشتن کف پای صاف معضل است و همواره منجر به مشکلات سلامتی در آینده می‌شود».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد اسلامی نخبگان منطقه را در مسئله تقریب مذاهب جمع کند
  • مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود
  • فعالیت ۳۵ دفتر تقریب مذاهب در دفاتر تلفیقی دانشگاه آزاد
  • پژوهش جدید دانشمندان همه باورهای مربوط به کف پای صاف را رد کرد
  • چهارمین پیش‌نشست دوازدهمین همایش فلسفۀ دین معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر
  • دانشمندان جوان این مرز و بوم زمینه ساز پیشرفت های علمی شده اند
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند