Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:57:37 GMT

شهر جدید ایوانکی آماده جذب جمعیت سرریز پایتخت است

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۸۰۰۰

شهر جدید ایوانکی آماده جذب جمعیت سرریز پایتخت است

سمنان- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: شهر جدید ایوانکی با برخورداری از زیرساخت های عمرانی مطلوب و واحدهای صنعتی و تولید قابل توجه در منطقه، آماده جذب جمعیت سرریز پایتخت است.

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از شهر جدید ایوانکی در غرب استان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل مشکلات زیرساختی و عمرانی، استان تهران ظرفیت افزایش جمعیت ندارد و استان های همجوار پایتخت باید برای جذب جمعیت سرریز پایتخت آمادگی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: عملیات ثبت شهر جدید ایوانکی در کمیسیون اجتماعی هیات دولت ثبت شد و در آینده نزدیک این شهر در هیات دولت به تصویب می رسد.
آخوندی ادامه داد: شهر جدید ایوانکی تنها یک خوابگاه نیست و به دلیل برخورداری از ظرفیت های مهم اقتصادی مانند واحدهای تولید و صنعتی می تواند به افزایش جمعیت استان سمنان کمک کند.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: طرح های خوبی در حوزه راه و محورهای مواصلاتی در استان سمنان در حال انجام است و عملیات ساخت محور حرم تا حرم قطعه گرمسار- سمنان با پیشرفت فیزیکی بسیار مطلوبی در حال اجرا است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: خط چهار راه آهن گرمسار اکنون بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات ساخت محور گرمسار- سیمین دشت- فیروزکوه با سرعت در حال انجام است.
ساخت شهر جدید ایوانکی در فاصله 55 کیلومتری از تهران و حدود 200 کیلومتری از سمنان، در اوایل دهه 90 با هدف جذب جمعیت و سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در بخش های صنعتی و معدنی در غرب استان سمنان آغاز شد.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به منظور شرکت در نشست شورای اداری و بازدید از چند طرح عمرانی و اقتصادی گرمسار در سفر یک روزه به غرب استان سمنان سفر کرد، در این سفر، قدرت الله ابک سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری سمنان، غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسوولان استانی و محلی، وزیر راه و شهرسازی را همراهی می کنند.
به گزارش ایرنا، گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 70 هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدود می شود و در 110 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.
7339/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد وزير راه و شهرسازي ايوانكي سرريز جمعيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۸۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: تامین برخی اقلام ضروری امدادی مانند چادر و موکت انجام شده است و این اقلام در سراسر استان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حسین درخشان، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست معاونان و جمعی از امدادگران جمعیت هلال احمر استان با استاندار سمنان اظهار کرد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین اعتیاد، دوره‌های آموزشی برای بیش از ۲۰۰ نفر از امدادگران از سراسر کشور در ابتدای سال‌جاری برگزار شد.

وی افزود: تأمین برخی اقلام ضروری امدادی مانند چادر و موکت انجام شده است و این اقلام در سراسر استان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان خاطرنشان کرد: طی سال‌جاری تاکنون تمام شعب هلال احمر شهرستان‌ها بالغ بر دو بار بازدید و طی نشست با فرمانداران مسائل و مشکلات احصا شده است.

درخشان تصریح کرد: در طی ایام تعطیلات نوروزی سال‌جاری در راستای خدمت رسانی به مسافران و زائران و همچنین مردم استان سمنان، تمام امکانات این مجموعه بسیج شد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی‌های لازم برای حرکت در راستای حل مشکلات اصلی استان، تصادفات، مدیریت تنش آبی و جمعیت در دستور کار هلال احمر استان قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: توسعه و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات، نهادینه‌سازی فرهنگ خود امدادی، برگزاری کنگره شهدای امدادگر، نشست و کنفرانس در حوزه کاهش تصادفات رانندگی، دوره آموزشی ارتباطات در حوادث و سوانح از جمله اقدامات پیش روی این مجموعه در سال‌جاری است.

درخشان اظهار کرد: تخصیص مطلوب‌تر اعتبارات این مجموعه، هزینه کرد مسئولیت اجتماعی مجموعه‌های تولیدی در استان و به ویژه هلال احمر و مباحث مرتبط با مولدسازی دارایی‌ها از جمله درخواست‌های ما در مجموعه هلال احمر است.

کد خبر 747867

دیگر خبرها

  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود
  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • برگزاری همایش پیاده رویی در میامی و ایوانکی
  • همایش پیاده رویی در میامی و ایوانکی
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • استاندار سمنان: تامین آب پایدار یکی از مشکلات اصلی استان است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • استان سمنان ۵ هزار واجد شرایط واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت دارد