Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - ورزشکاران و نمایندگان استان کرمان با کسب سه مدال طلا و پنج نقره به اردوی تیم ملی در بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا رنگ طلایی پاشیدند.

به گزارش ایرنا، حضور 9 ورزشکار و یک مربی از استان کرمان در اردوی تیم ملی اعزامی به مسابقات پاراآسیایی جاکارتا، از آغاز نوید روزهای خوش ورزش جانبازان و معلولان این استان را می داد، ورزشکارانی که از زمان اعزام قول مدال آوری را به مردم دیار کریمان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افتخارآفرینی ورزشکاران استان کرمان در جاکارتا با درخشش تیم ملی همراه شد و این درخشش به جایی رسید که در ساعاتی ایران با مجموع مدال آوری به رتبه دوم آسیا نیز صعود کرد و در انتها نیز با رشدی چشمگیر نسبت به سال های گذشته رتبه سوم مسابقات پاراآسیایی را کسب کرد.
کاروان اعزامی ایران با کسب 51 طلا، 42 نقره و 43 برنز سوم شد و این در حالی است که در دوره گذشته تیم ملی با 31 طلا جایگاهی بهتر از چهارمی بازی های پاراآسیایی 2014 اینچئون را کسب نکرده بود.
ورزشکاران و کادر اعزامی و نمایندگان استان کرمان در این مسابقات، زهرا نعمتی و سمیه عباسپور(تیر و کمان)، عشرت کردستانی(پرتاب وزنه دو و میدانی)، پیمان نصیری( دو و میدانی) و منصور پورمیرزائی (وزنه برداری)، بتول جعفریان، فاطمه جهانی و بتول خلیل زاده (والیبال نشسته)، مریم ایرانمنش(مربی والیبال نشسته) و علی سینا منشا­زاده (تیر و کمان)، بودند.
عشرت کردستانی ملی پوش کرمانی ضمن زدن رکورد قهرمانی آسیا، موفق به کسب مدال طلای ماده پرتاب وزنه بخش بانوان بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا شد.
این ملی پوش کرمانی عصر روز جمعه با ارتقای رکورد آسیا، در ماده پرتاب وزنه بانوان کلاس F56/57 رقابت های دو و میدانی موفق به پرتاب 9 متر و 39 سانتی متر موفق به کسب مدال طلای این مسابقات شد.
زهرا نعمتی بانوی تیرانداز پرافتخار کرمانی نیز ضمن کسب یک مدال نقره در بخش انفرادی بازی های 2018 پارا آسیایی جاکارتا، روز (پنجشنبه) موفق به کسب عنوان قهرمانی در بخش تیمی میکس ریکرو این مسابقات شد.
تیم میکس ریکرو ایران با ترکیب زهرا نعمتی و غلامرضا رحیمی در فینال رقابت های تیراندازی با کمان مقابل تیم ژاپن قرار گرفت و با نتیجه 6 بر صفر پیروز شد و عنوان قهرمانی این مسابقات را برای کشورمان به ارمغان آورد.
دیگر کرمانی پیمان نصیری، نماینده دوی 1500 متر ایران در بازی های پاراآسیایی بود که موفق به کسب مدال طلای این رقابت ها شد.
در دیدار فینال دوی 1500 متر کلاس T20 بازی های پاراآسیایی جاکارتا، پیمان نصیری زودتر از دیگر دوندگان به خط پایان رسید و مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد.
بتول جعفریان، فاطمه جهانی و بتول خلیل زاده به عنوان بازیکن و مریم ایرانمنش نیز به عنوان مربی در قالب تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران نایب قهرمان رقابت‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا شدند تا سه مدال نقره به ورزشکاران کرمانی برسد.
تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران در این دوره از رقابت ها با حضور پررنگ ورزشکارانی از استان کرمان به میدان رفت و در مرحله فینال بازی های پاراآسیایی جاکارتا در مصاف با تیم چین 3 بر صفر نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.
همچنین منصور پورمیرزایی ورزشکار رفسنجانی و نماینده دسته مثبت 107 کیلوگرم کشور به مصاف پنج وزنه بردار از کشورهای ایران عراق، قرقیزستان، عربستان و ژاپن رفت و پس از سیامند رحمان موفق به نایب قهرمانی رقابت ها شد.
پورمیرزایی در این دسته به ترتیب موفق به مهار وزنه های 238، 241 و 248 کیلوگرمی شد تا مدال نقره نیز به ایران برسد.
در نهایت هشت نماینده از استان کرمان در قالب کاروان اعزامی تیم ملی در مسابقات پاراآسیایی با کسب سه طلا و پنج نقره به کار خود پایان دادند.
تیم ملی کشورمان با شایستگی و کسب 51 طلا و مجموع 136 مدال پس از کشورهای چین و کره جنوبی به مقام سومی آسیا رسید و چشم جهانیان را یکبار دیگر به خود خیره کرد.
افزایش مدال آوری نمایندگان کشور و همچنین استان کرمان در بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا نشانه توجه به رشد و تعالی ورزش کشور و به تبع آن در استان دارد.
موفقیت و توسعه ورزش به معنی رشد سلامت و ترویج شور، نشاط و شادابی در جامعه است لذا توجه و مدال آوری در این حوزه روحیه امید را به کالبد کشور تزریق می کند.
سومین دوره بازی های پاراآسیایی 2018 به میزبانی جاکارتای اندونزی در روزهای 14 تا 21 مهرماه امسال با حضور 2 هزار و 880 ورزشکار از 41 کشور در 18 رشته ورزشی برگزار شد.
*خبرنگار ایرنا کرمان
7420/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش پاراآسيايي جاكارتا كرمان مدال آوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود امیری به نیمه‌نهایی/ چهارمین مدال قطعی شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بوکس، تورنمنت جاده ابریشم که یکی از تورنمنت‌های قدیمی و مطرح جهان است از عصر امروز یکشنبه به میزبانی جمهوری آذربایجان و در باکو آغاز شده و تیم ایران با ۶ بوکسور در این مسابقات حضور یافته است.

عصر امروز سه‌شنبه و در وزن ۶۷ کیلوگرم، مهدی امیری به مصاف "اوروزبیکوف" از قرقیزستان رفت و مقابل این حریف به برتری رسید تا ضمن راهیابی به نیمه‌نهایی، چهارمین مدال ایران را قطعی کند.

پیش از این، مهدی پرویزی، مصطفی ریگی و کسری طهماسبی با رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرده بودند.

کد خبر 6063059

دیگر خبرها

  • کاهش ۷ درصدی تردد در تعطیلات نوروزی در استان قم
  • افتخارآفرینی ملی‌پوش جوان ایرانی؛ بازی کنار ستارگان هندبال ساحلی جهان در المپیک
  • در روایتگری خوبی‌ها ضعف رسانه‌ای داریم/معروف گستری داشته باشیم
  • ۱۰ رویداد مهم ورزشی برای ایران سال ۱۴۰۲
  • «خواجوی کرمانی» در شیراز؛ آشنا و غریب
  • سال اولین ها
  • جزیره‌های دریاچه ارومیه بعد از ۵ سال در محاصره آب + فیلم | بارندگی‌ها چشم ایران را از خوشحالی پر آب کرد
  • صعود امیری به نیمه‌نهایی/ چهارمین مدال قطعی شد
  • خواهر و برادر کرمانی با عیدی‌های خود دو زندانی را آزاد کردند
  • یک خارجی تعویض طلایی والیبال ایران شد