Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- وزير راه و شهرسازي گفت: شهر جديد ايوانکي با برخورداري از زيرساخت هاي عمراني مطلوب و واحدهاي صنعتي و توليد قابل توجه در منطقه، آماده جذب جمعيت سرريز پايتخت است.

به گزارش ايرنا، عباس آخوندي روز يکشنبه در حاشيه بازديد از شهر جديد ايوانکي در غرب استان سمنان در گفت و گو با ايرنا افزود: به دليل مشکلات زيرساختي و عمراني، استان تهران ظرفيت افزايش جمعيت ندارد و استان هاي همجوار پايتخت بايد براي جذب جمعيت سرريز پايتخت آمادگي داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطرنشان کرد: عمليات ثبت شهر جديد ايوانکي در کميسيون اجتماعي هيات دولت ثبت شد و در آينده نزديک اين شهر در هيات دولت به تصويب مي رسد.
آخوندي ادامه داد: شهر جديد ايوانکي تنها يک خوابگاه نيست و به دليل برخورداري از ظرفيت هاي مهم اقتصادي مانند واحدهاي توليد و صنعتي مي تواند به افزايش جمعيت استان سمنان کمک کند.
وزير راه و شهرسازي ادامه داد: طرح هاي خوبي در حوزه راه و محورهاي مواصلاتي در استان سمنان در حال انجام است و عمليات ساخت محور حرم تا حرم قطعه گرمسار- سمنان با پيشرفت فيزيکي بسيار مطلوبي در حال اجرا است.
آخوندي گفت: خط چهار راه آهن گرمسار اکنون بيش از 80 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و عمليات ساخت محور گرمسار- سيمين دشت- فيروزکوه با سرعت در حال انجام است.
ساخت شهر جديد ايوانکي در فاصله 55 کيلومتري از تهران و حدود 200 کيلومتري از سمنان، در اوايل دهه 90 با هدف جذب جمعيت و سرمايه گذاري فعالان اقتصادي در بخش هاي صنعتي و معدني در غرب استان سمنان آغاز شد.
عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي به منظور شرکت در نشست شوراي اداري و بازديد از چند طرح عمراني و اقتصادي گرمسار در سفر يک روزه به غرب استان سمنان سفر کرد، در اين سفر، قدرت الله ابک سرپرست معاونت امور عمراني استانداري سمنان، غلامرضا کاتب نماينده مردم شهرستان هاي گرمسار و آرادان در مجلس شوراي اسلامي و تعدادي از مسوولان استاني و محلي، وزير راه و شهرسازي را همراهي مي کنند.
به گزارش ايرنا، گرمسار غربي ترين شهرستان استان سمنان و داراي وسعت پنج هزار و 182 کيلومتر مربع و جمعيتي حدود 70 هزار نفر است، اين شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامين، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کوير مرکزي محدود مي شود و در 110 کيلومتري مرکز استان واقع شده است.
7339/6103
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۸۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،وی هدف از اجرای این طرح را احیای جنگل‌های طبیعی، تولید و زراعت چوب درختان، افزایش فضای سبز شهری و مقابله با طوفان‌های گرد و غبار ذکر کرد و گفت: شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب عملکرد قابل قبولی داشته است و رتبه نخست در سطح استان سمنان را به خود اختصاص داده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار، با اشاره به استقبال بسیار خوب بهره برداران از کاشت نهال اکالیپتوس به منظور توسعه زراعت چوب، عنوان کرد: از آنجاکه شهرستان گرمسار در حاشیه کویر واقع شده است و اقلیم گرم و خشکی دارد، درخت اکالیپتوس به دلیل کم‌آب‌بر و مقاوم به خشکی بودن، کاملا با اقلیم منطقه سازگار است و این موضوع باعث استقبال بهره برداران و کشاورزان از کاشت این درخت شده است.

شاه حسینی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته ۲۰ هزار نهال اکالیپتوس در نهالستان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار تولید و بین متقاضیان توزیع شد. در حال حاضر نیز تولید ۲۵ هزار نهال دیگر را در دست اقدام داریم.

وی همچنین از مشارکت بخش خصوصی در تولید و عرضه نهال اکالیپتوس در مزارع شهرستان گرمسار خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با گسترش تولید این نهال، نیاز بهره برداران در سطح شهرستان و حتی دیگر مناطق استان مرتفع شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903307

دیگر خبرها

  • سازمان ثبت اسناد با صدور سند در نهضت ملی مسکن یاریگر دولت سیزدهم است
  • تأیید انتخاب رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رئیس دانشگاه گرمسار
  • شهرک زیتون و درخشانی گرمسار بهره‌مند از فیبرنوری مخابرات
  • ۵۴ درصد اراضی کشاورزی کشور حدنگاری شد
  • ۵پایگاه جدید هلال احمر در استان سمنان احداث می‌شود
  • افزایش پایگاه های امدادی هلال احمر در سمنان
  • فیلم| دریاچه زریبار مریوان سرریز کرد
  • حجم ذخیره آب مخازن سد‌های کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • ۸ سد کردستان سرریز شد
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب