Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، صبح امروز یکشنبه ۲۲ مهر ماه نشست خبری مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات و مسئول کمیته جذب مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه به ستاد اربعین حسینی استان خوزستان با محوریت موضوع استقرار مواکب اربعین حسینی در پایانه های مرزی استان خوزستان برگزار شد.

طی این نشست حجت الاسلام سید محمود موسوی ضمن خوش آمد گویی و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: پیاده روی اربعین حرکتی بازدارنده و اثرگذار است که با شروع آن کانون توجه در جهان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهمترین آثار این حرکت مردمی و خودجوش بودن آن است.

موسوی اظهار کرد:  استان خوزستان از سال ۱۳۹۲ تا کنون میزبان زائران امام حسین(ع) از اقصی نقاط کشور و همچنین ۹۳ کشور خارجی است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات در خصوص برنامه ریزی برای رفت و برگشت زائرین  خاطر نشان کرد: از اندیمشک تا چذابه بالغ بر  ۱۳۰ موکب مشغول فعالیت و از چذابه تا کربلا نیز بیش از ۶۰ موکب خوزستانی از فردا عازم کربلا می شوند. امسال یک موکب توانمند نیز در سامرا مستقر کردیم.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: ۹۰ درصد موکب ها در پایانه شلمچه مستقر شدند و ۱۰ درصد مابقی فردا آماده می شوند. مواکب به طور رسمی از روز سه شنبه ۵ تا ۲۵ صفر به مدت ۲۰ روز، به زائرین خدمات ارائه می دهند.

وی در خصوص واگذاری مواکب بیان کرد: با جابجایی پایانه مرزی چذابه به مکان جدید از ۳۰۱ موکب تا کنون ۲۱۶ تعداد از آنها به صورت ثبتی به مدت ۲۰ سال واگذار شده است. ساخت و ساز و هزینه و اداره این مواکب با خود موکب داران است؛ ولی برای  نمای بیرونی طراحی خاصی در نظر گرفته شده است، در آینده انجام خواهد شد که به صورت هماهنگ باشد.

موسوی افزود: موکب داران ۲ سال فرصت دارند تادر زمین واگذار شده طبق طراحی مهندسی ساخت و ساز کنند؛ اما حق اجاره، فروش آن را ندارند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات استان خوزستان، اشاره کرد: این زمین ها به ۳ شکل و متناسب با میزان جمعیت پذیرایی شونده واگذار می شوند.

وی تاکید کرد: موکب ها فقط در اختیار موکب داران و عواملشان است و برای اسکان خواب زائران، ۶ اردوگاه  فرهنگی در چذابه دیده شده در مکانی به مساحت ۲۵×۲۳ که کلیه خدمات را به زائرین ارائه خواهد داد.

موسوی بیان کرد: این ۶ اردوگاه به بسیج نفت، بسیج شرکت فولاد خوزستان، استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کرمان و بسیج دانشجویی واگذار گردیده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات استان تاکید کرد: تمام فرآیند ساخت و ساز مواکب مردمی است، هیچ کمکی به مواکب از جانب ما نمی شود. ۸۰۰ موکب رسمی و شناسنامه‌دار در خوزستان وجود دارد و  ۵۰۰ موکب هم در حال شناسنامه دار شدن می باشند.

وی ضمن اشاره به اینکه حمل و جابه‌جایی مواد مخدر و اشیای ممنوعه در عراق جرم محسوب می شود، گفت:  مواد مخدر حتی کدئین تبعات قانونی سختی در پی دارد.

موسوی در تأکید بر ایمنی مواکب و بیمه آنها، عنوان کرد: بحث امنیت زائران بسیار مهم و سامانه مواکب موسوم به مسلم تشکیل شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات و عالیات خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که مواکب از نظر مراجع امنیتی و نظارتی مشکل داشته باشند، به طور حتم جمع آوری می شوند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: چذابه پیاده روی اربعین حسینی ستاد بازسازی عتبات و عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۸۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از افزایش ۳۲ درصد اعزام زائران عتبات در دوره‌های نورزی و ماه رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ثبت‌نام عتبات نوروزی و ماه مبارک رمضان از روز 8 اسفندماه در سامانه عتبات آغاز و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دور جدید اعزام زائران به عتبات از 23 اسفند شروع شد. 

روند اعزام زائران نوروزی تا 9 فروردین و اعزام‌های ماه مبارک رمضان تا 21 فروردین ادامه داشت.

در دوره نوروزی اعزام زائران، ظرفیت‌سازی برای اعزام 32 هزار زائر درقالب 111 کاروان زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت صورت گرفته است.

حمیدرضا محمدی؛ معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در این باره اعلام کرد: اعزام زائران در دوره‌‌های نوروزی و رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش داشته است. 

ارز مسافرتی 1000 یورویی به زائران هوایی عتبات هم تعلق می‌گیرد

به گفته وی، برای اعزام در فروردین تاکنون 51300 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که بخش عمده آنها اعزام شده‌اند و برای اردیبهشت ماه نیز ظرفیت‌سازی درحال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام نماینده ولی فقیه در خوزستان برای افتخارآفرینی کشتی گیران خوزستان در مسابقات آسیا
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • حرکت خودجوش مردم برای بازگشایی محور گلشن – سراوان
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته
  • تعداد شعب انتخابات دور دوم در حوزه‌های خوزستان کاهش نمی‌یابد
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان