Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدمت بندر کوهستک به دوران زندیه و قاجاریه بر می گردد و دارای سواحل ماسه ای و نقره ای خاصی بوده که نظیر آن در کمتر جایی از دنیا می توان یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ یکی از شهر های دیدنی و جذاب هرمزگان که هر ساله در فصل های مختلف سال گردشگران زیادی را از داخل و خارج کشور به خود جذب می کند بندر تاریخی کوهستک از توابع شهرستان سیریک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بندر در 35 کیلومتری جنوب میناب واقع شده و از شرق به تپه کلات و از شمال به تپه کوه سیاه ختم می شود و از جمله بنادر معروف هرمزگان به شمار می آید که پاییز و زمستان های خوش آب و هوا و معتدلی دارد.

اهالی بندر کوهستک که با گویش های بلوچی و بندری صحبت می کنند با گرمی و صمیمیتی خاصی از گردشگران و توریست ها استقبال کرده و به صحبت با آنها می پردازند.

این بندر دارای سواحل ماسه ای و نقره ای خاصی بوده که نظیر آن در کمتر جایی از دنیا می توان یافت؛ غروب آفتاب در کنار ساحل آن دیده هر گردشگر و رهگذری را به خود جلب کرده و احساس آرامش عجیبی به انسان دست می دهد.

شهر ساحلی کوهستک با دارا بودن اسکله صیادی و تجاری، ساختمان های قدیمی، بوستان های تفریحی و رفاهی در مجاورت دریا شرایط مناسبی را برای شنا، بازی های آبی فراهم کرده و ساحل آن منطقه ای بکر برای رسیدن به آرامش روح و روان به دور از هیاهوهای دنیای امروزی است.

همجواری این شهر با دریا امکان ماهیگیری و دریانوردی را برای ساکنان این منطقه از سالیان کهن فراهم کرده و دریا دلان کوهستکی از دیرباز با روش های مختلف صیادی و قایق های خود به این حرفه روی آورده و فن و فوت آن را از آبا و اجداد خود فرا گرفته اند.

قدمت بندر کوهستک به دوران زندیه و قاجاریه بر می گردد و گورستان قدیمی، ساختمان قدیمی گمرک و قلعه کوهستک که دارای معماری بسیار زیبایی است از بناهای به جا مانده از دوران قاجاری می باشد.

درختان نخل، انبه، گارزنگی و گل های زینتی کاشته شده در خانه های مسکونی اهالی این منطقه منظره ای بسیار زیبا و چشم نواز به دریا و ساحل بخشیده که در زیبایی و دل انگیز بودن این بندر برای گردشگران و مسافران شور و حالی متفاوت ایجاد کرده است.

بافت مسکونی این بندر دارای سبک ویژه ای بوده و در یک نقطه متمرکز شده و مصالح به کار رفته در ساخت منازل قدیمی خشت، گل، آهک و برخی دیگر آن برگ و تنه درخت خرما است که هنوز در جای جای این شهر تاریخی می توان مشاهده کرد.

در کوچه پس کوچه های این بندر صدای شادی کودکان به شوق بازی های محلی ﺩﺍﺭﺗﻮﭘﺎ، ﺩﺭﺍ، ﺭﻣﺎﺯﺍ، ﯾﮏ ﻗﻞ ﺩﻭﻗﻞ، ﺩﺍﺭﮐﻠﮑﺎ، ﺁﺯﺍﺩﺍ، ﺍﻧﺘﻼ پیچیده می شود؛ جوانان و نوجوان این شهر نیز علاقه زیادی به بازی فوتبال، والیبال و فوتسال و والیبال ساحلی دارند و در مسابقات شهرستانی و استانی دارای مقام های قهرمانی هستند.

مردمان این دیار با ﻗﻠﯿﻪ ﻣﺎﻫﯽ، ﻫﻮﺍﺭﯼ، چپاتی،ﺧﻮﺭﺷﺖ ﻣﻠﻤﻮﮎ ،ﻣﺎﻫﯽ ﮐﺒﺎﺏ، ماهی برشته، ﺑﺎﻻﺗﺎﺑﻪ، ﺧﺮﻣﺎ ﻭ ﺭﻭﻏﻦ ﭼﻨﮕﺎﻝ,، ﺣﻠﻮﺍ ﺩﺍﺭﯼ، ﺑﺮﯾﺠﯽ، ﭼﯿﺎﺗﯽ نان و روغن و هواری ماهی سوری و  با پخت ﻧﺎﻥ ها ﻭ ﺷﯿﺮﯾﻨﯽﻫﺎ و حلوا های ﻣﺤﻠﯽ از مهمان های خود پذیرایی می کنند و شیرینی های مخصوص کوهستکی را به عنوان سوغات به میهمان های خود تقدیم می کنند.

این بندر تاریخی با دارا بودن جمعیتی بالغ بر چهار هزار نفر نمادی از وحدت به شمار می رود و برادران اهل سنت و تشیع در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس اعلام این وبگاه، حادثه در جریان یک تمرین رزمی نزدیک ساحل فلوریدا رخ داد؛ مجروحین این حادثه به بیمارستان دانشگاه «ساوانا» منتقل شدند.

این در حالیست که ۵ ملوان به منظور دریافت مراقبت‌های بیشتر به بیمارستانی در ایالت جورجیا منتقل شدند.

به گزارش میلیتری تایمز، نیروی دریایی آمریکا ماهیت این حادثه و یا عملیات ویژه مذکور را فاش نکرد و تنها گزارش داد که حادثه حین برگزاری یک تمرین رزمی رخ داده است.

همچنین در این حادثه ۲ فروند «هاورکرافت» نیروی دریایی آمریکا که برای جابجایی نیروها و تجهیزات از کشتی به ساحل استفاده می‌شدند، سانحه دیده اند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تا کنون بیانیه‌ای در خصوص ماهیت این رویداد منتشر نکرده است.

کد خبر 849452 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • دیدنی‌های رایگان دبی؛ معرفی تفریحات رایگان دبی
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • (ویدئو) لحظه فرود اضطراری یک هواپیما در ساحل
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود