Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیکاری علت اصلی روی آوردن جوانان شهرستان رودبارجنوب به سمت شغل های کاذب است،مشاغل کاذبی که سکوی پرتاب جوانان زیادی به دره مرگ شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، دولت یازدهم و دوازدهم با نماد کلید و با شعار تدبیر و امید و همچنین ایجاد اشتغال در حالی به روی کار آمده است که به غیر از اعلام آمارهایی که از سوی خود دولت صادر می شود، در بخش اشتغال و به خصوص اشتغال جوانان شعار و وعده های دولت عملی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گواه آن در جنوب کرمان وشهرستان رودبارجنوبهم خیل عظیم بیکارانی است که روز به روز بر آمار آنان اضافه می شود.

بیکارانی که عمده آنها جوانانی هستند که از بیکاری برای اندک پولی به سمت و سوی شغل های کاذب قاچاق سوخت و حمل مواد مخدر می روند. جوانان زیادی بوده اند که به این راه انحرافی پا گذاشته اند و آینده خود را تباه کرده اند. همچنین این شغل هایی کذایی که موجب ایجاد خسارت جبران ناپذیری برای کشور می شود.

اشتغال کاذب سکوی پرتاپ جوانان رودباری به دره مرگ

یکی از این جوانان بیکار رودباری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه ازچهار سال قبل تاکنون بیکار است، اظهار کرد: دلیل فقر مالی خانواده ام تا پایان دبیرستان بیشتر نتوانستم ادامه تحصیل بدهم و بعد از تحصیل به خدمت سربازی اعزام شدم.

وی با تاکید بر اینکه بعد از پایان خدمت سربازی برای کار به هر کجا مراجعه کردم، جواب خیر شنیدم، گفت: تاکنون برای کارگری به شهرهای مختلف رفته ام ولی آنجا هم کاری که بتوان آینده خود را تضمین کرد، پیدا نمی شود و کشاورزی منطقه هم که با بحران حل نشدنی رویرو است و هیچکس به فکر کشاورزان این منطقه نیست.

“م.ر”با بیان اینکه اکثر جوانان این منطقه به دلیل نبود کار و درآمد مناسب به سمت و سوی شغل های کاذب روی می آورند، تصریح کرد: شغل هایی که موجب تباهی خودشان و سرمایه مملکت است، اما هیچ یک از مسئولان جهت رفع این معظبل اصلی شهرستان تاکنون تلاشی نکرده است.

این جوان بیکار با تاکید بر اینکه دولت باید برای بیکاران این منطقه که بیشترانها جوانان هستند، شغل مناسب ایجاد کند، ادامه داد: سرمایه گذاری بر روی جوانان، آینده کشور را تامین می کند چرا که شهرستان رودبارجنوب از پتانسیل های خوبی برای ایجاد اشتغال و رونق بخش اقتصادی برخوردار است.

وی اضافه کرد: در شهرستان رودبارجنوب که رتبه یک تولید حنا و کنجد استان و حتی کشور را دارد هنوز صنایع تبدیلی در این شهرستان وجود ندارد و محصولات کشاورزی این منطقه به صورت فله ی به فروش می رسد و به نام شهرهای دیگر در بازار عرضه می شود.

“م.ر”با اشاره به اینکه بیکاری موجب شده است که جوانان به سمت مصرف مواد مخدر روی بیاورند، افزود: قبلا تنها مواد مخدر بود ولی اکنون فضای مجازی هم به این معضل بیکاری اضافه شده است و گویا برای مسئولین این شهرستان اهمیتی ندارد که چه بر سر جوانان خواهد آمد.

این جوان رودباری خاطر نشان کرد: مسئولان شهرستان بعد از ورشکستگی بخش کشاورزی به عنوان تنها درامد مردم  و خشکسالی نابود کننده در این شهرستان  چه طرح های قابل دفاعی رو جهت درامدزایی و اشتغال در شهرستان اجرا نمودیند کدام نهادخصوصی و ودولتی در شهرستان در راستای سرمایه گذاری و اشتغال با حمایت انها وارد شد.

وی عنوان کرد: در ماهای اخیر نیز شاهد جان باختن چند تن از هموطنانمان در راه قاچاق سوخت بودیم،امیدواریم مسئولان راه چاره ای را در این باره داشته باشند.

علی ای حال،مسئولان دولتی می توانند با کمک و حمایت کارآفرینان و همچنین ایجاد کارخانه و صنایع تبدیلی کوچک در این مناطق محروم کشور به معضل رفع بیکاری کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حسن حسین زاده ت: در سال ۱۴۰۳ در راستای توسعه اشتغال وبر اساس سیاست‌های کمیته امداد مبنی بر ایجاد اشتغال برای مددجویان و گفمتقاضیان غیر مددجو در زمینه کسب و کار به ۲۹۰ نفر در این شهرستان تسهیلات خود اشتغالی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی ما توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای افراد است گفت: این تسهیلات در زمین‌های خدماتی و تولیدی بالغ بر سی و دومیلیارد تومان از منابع امدادی و دولتی به متقضیان وام خود اشتغالی پرداخت گردید که این پرداخت‌ها عموما به سرپرست خانوار و یا فرزندان مددجوی جویای کار انجام پذیرفت.

وی خاطر نشان کرد:لازم بذکر است:تعداد۱۴۵۴ خانواردر نور تحت حمایت بوده و از خدمات این نهاد بهرمند می‌گردند.

دیگر خبرها

  • کاراته کای قمی بر سکوی سوم ایستاد
  • «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود
  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • اشتغال ۲۴۰۰ نفر جوانان استان بوشهر در منطقه ویژه پارس
  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • نایین پیشانی تامین کننده امنیت مرکز استان و کشور است
  • ۹۰ میلیارد ریال اعتبار مرمت پل تاریخی خاتون کرج تامین شد
  • نمایش اسب های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز