Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است استیضاح وزرا راهکار مناسبی برای حل مشکلات کشور نیست. ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات

عبدالله رضیان، نماینده قائمشهر و سواد کوه در  مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه  بر اساس توافق مجلس و دولت  قرار است  لیست وزرای پیشنهادی  رئیس جمهور برای تصدی وزارت کار و اقتصاد  به همراه چند وزیر دیگر  هفته  آینده  به مجلس ارائه شود، گفت: هنوز وزرای پیشنهادی دولت  برای ترمیم کابینه  رسمی و علنی نیست و بهتر است از پیش داوری و قضاوت در مورد این لیست پرهیز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسامی وزرای پیشنهادی بعد از تعطیلات مجلس اعلام می‌شود

وی با تاکید بر اینکه  اعتماد به  رئیس‌جمهور برای شناخت توانمندی‌های مدیرانش  همیشه  اولویت مجلس و نمایندگان بوده و هست، ادامه داد: ترمیم کابینه در سطح  هماهنگی بالایی با  نمایندگان انجام خواهد شد و قطعاً از سوی دولت در فراکسیون‌های سیاسی و کمیسیون‌های تخصصی پیش از معرفی وزیران  جدید رایزنی‌‌هایی صورت  خواهد گرفت  تا  ترمیم کابینه در بالاترین سطح ممکن  اتفاق بیفتد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به موج استیضاحی که در دو ماه اخیر در مجلس به جریان افتاده بود، اضافه کرد:  استیضاح‌ها و برکناری یک وزیر چاره ساز نیست. مشکلات و ایرادات اقتصاد کشور مشخص است و نمی‌توان با استیضاح وزرای دولت بر این مشکلات غلبه کرد. چرا که طرح استیضاح‌های پیاپی سبب بی‌اعتمادی مردم به مسئولان می‌شود.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس با بیان اینکه مشکلات  اقتصادی با سیاست‌های حذفی و سلبی حل نمی‌شود، افزود: قطعاً با استیضاح وزرا از جمله ورزای راه  وشهرسازی یا  صنعت، معدن و تجارت مشکلات این حوزه حل نمی‌شود و مجلس باید درمان واقعی اقتصاد را هدف‌گذاری کند.

رضیان با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی استیضاح وزرا در اولویت قرار ندارد،گفت: با وجود استیضاح دو وزیر اقتصاد و کار و اموراجتماعی مشکلات اقتصادی به شکلی که توقع نمایندگان مجلس بود، حل نشد. چرا که همه ما می‌دانیم کشور با شرایط اقتصادی سختی روبروست و وزرا  مسئول  همه مشکلاتی که در  وزارت خانه‌هایشان بروز کرده نیستند.

وی اظهار داشت: مشکلات و ایرادات اقتصاد کشور مشخص است و نمی‌توان با استیضاح وزرای دولت یا  رویگردانی از چهره‌های توانمند بر این مشکلات غلبه کرد.برای بهبود اوضاع اقتصادی باید به دنبال راهکارهایی غیر از استیضاح باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به گلایه‌هایی که از سوی منتقدان وزیر صنعت، معدن و تجارت به او می شود،گفت: کارنامه مدیران اقتصادی روشن  است. بر اساس همین کارنامه و برنامه‌ها مجلس در کمتر از یک سال گذشته به وزرای  دولت اعتماد کرده است، حالا نباید مشکلات اقتصادی کشور از جمله نوسانات نرخ ارز و گرانی‌ها در جامعه را متوجه یک وزیر دانست.

نماینده قائمشهر و سوادکوه در مجلس تصریح کرد: نسبت به تیم اقتصادی ایرادهای بسیاری وارد بوده و هست. دولت باید در جهت ترمیم کابینه خود اقدام کند. در همین راستا دولت با مجلس تعاملات خوبی دارد البته انتخاب کوتاه‌ترین راه مشکلی را حل نمی‌کند، استیضاح‌ها و برکناری یک وزیر چاره‌ساز نیست، عملکرد کل مجموعه اقتصاد باید بازخوانی شود.

انتهای پیام/

R1373/P1360/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۸۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیین معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور در ساری برگزار می‌شود.


نماینده ولی فقیه در مازندران در این آیین با بیان اینکه انتظار میرفت سلسله تغییرات استانداران در مازندران در دوره استانداری آقای حسینی پور پایان یابد و سید محمود حسینی پور همچنان تا پایان دولت سیزدهم استاندار مازندران باقی بماند، اما نشد.
آیت الله محمدی لایینی از اقدامات حسینی پور در استان قدردانی کرد و گفت: اقدامات حسینی پور در استان به ویژه در موضوع جلوگیری از زمین خواری با تشکیل ستاد و پیگیری‌های جدی او ارزشمند است.
امام جمعه ساری با بیان اینکه امید می‌رود در دوره کنونی حضور استاندار غیر بومی در مازندران هم موثر باشد از استاندار جدید خواست با شناسایی خلا‌های موجود در مازندران در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنایع تبدیلی و ... خدمات ارزنده‌ای به استان ارایه دهد.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: زیر ساخت‌های حمل و نقل در مازندران با توجه به تردد زیاد مسافران در این استان از سوی دولت باید با جدیت پیگیری و برای اجرایی شدن آن اقدام شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر اینکه نمایندگان استان با استاندار جدید تعامل و همکاری خواهند داشت
از وزیر کشور خواست با ارایه اختیارات کامل به استاندار مازندران در کنار تصمیمات دولت سیزدهم به رفع مشکلات استان سرعت بخشد
بابایی کارنامی با اشاره به مصوبه جدید دولت در سفر به سمنان در احداث سد فینسک، از وزیر کشور خواست ساخت این سد متوقف شود چرا که مازندران خود از کمبود منابع آبی رنج می‌برد و احداث سد فینیسک خط قرمز استان مازندران محسوب می‌شود.

این خبر تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور