Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-25@14:39:39 GMT

همه مردان کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۸۹۸۰

همه مردان کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران

به گزارش وانانیوز،  در تمرین روز گذشته تیم ملی بازار گرفتن عکس تیمی و یادگاری داغ بود؛ در این تمرین بازیکنان و مربیان تیم ملی تصمیم گرفتند به صورت تیمی جلوی دوربین‌ها بایستند و عکسی به یادگار بگیرند تا مشخص شود روحیه بالایی برای مسابقات آینده دارند. از آنجا که لیست نهایی تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا به احتمال فراوان از بین همین نفرات انتخاب خواهد شد، کارلوس کی‌روش هم با گرفتن چنین عکس‌های تیمی موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




نکته قابل توجه عکس تیمی کادر اجرایی و فنی تیم ملی فوتبال بود؛ این کادر که تعدادشان کم هم نیست نشان می‌دهد کی روش با تعدد نفرات امور را کاملا تقسیم کرده و از همه مهم‌تر اینکه همه امکانات در اختیارش بوده تا بتواند نفرات مورد نظرش را وارد تیم کند.


اگرچه کی روش در انتخاب نفرات کادرش گا‌ها با انتقاد‌هایی مواجه شده و نمونه بارز آن انتخاب سباستین به عنوان مربی است. سرمربی تیم ملی هیچگاه درباره روند انتخاب همکارانش در کادر اجرایی و فنی تیم ملی به صورت جزئی صحبتی نکرد و معمولا تلاش کرده تا به هیچ کس درباره حضور افراد توضیحی ندهد. او حتی گا‌ها در انتخاب مربی و همکارانش فدراسیون را هم در جریان نگذاشت و همین شد که بعضی وقت‌ها دیدیم برخی افراد به شکل ناگهانی در اردو‌ها حضور یافتند.


همین چند روز قبل بود که فردی به نام میگل لوپز ناگهان در کنار تیم ملی حضور یافت و بعدا مشخص شد به عنوان مسئول اجرایی فعالیت می‌کند. او دقیقا کار‌هایی را قرار است انجام دهد که یک سرپرست یا مدیر تیم وظیفه اش است و حال اینکه چنین فردی با چنین ویژگی‌هایی باید از خارج از کشور به ایران بیاید هم سوالی واضح در این باره محسوب می‌شود.


با این وجود کی روش که در طول سال‌های گذشته تغییرات زیادی در کادر اجرایی و فنی تیم ملی ایجاد کرده، حالا به یک گروه واحد رسیده و احتمالا همین گروه همکاران او را در جام ملت‌های آسیا تشکیل خواهند داد.


سرمربی تیم ملی در تیمش دو تدارکات (رضا جاودان و تورج کشاورز)، ۴ ماساژور (محمد صابری، سیداحسان سادات حسینی، هادی نجات پور و حمید اسماعیلی که جدیدا به کادر اضافه شده)، یک فیزیوتراپ (میکائیل فریرا)، دو پزشک کارکشته (پرهام خانلری و علیرضا شهاب)، مدیررسانه (امیرحسین حسینی)، مسئول روابط بین الملل (امید جمالی) و مدیر تشریفات (مهدی خراطی) دارد.


کادرفنی کی روش نیز از مربیان خارجی پرتعداد و مارکار آقاجانیان به عنوان تنها مربی ایرانی تشکیل شده که در کنار این مربی پرتغالی برای رسیدن به اهداف فنی خود تلاش می‌کنند.


کی روش وظیفه بدنسازی تیمش را به دیگو جیاچیتو سپرده که از حدود یکسال قبل به تیم اضافه شد، وظیفه تمرین دادن دروازه بان‌ها با دیگو لوپز است و اوسیانو داکروز، سباستین، مک در موت و مارکار آقاجانیان نیز به عنوان دستیاران کی روش امور فنی را زیر نظر او دنبال می‌کنند.


به تازگی به کادرفنی کی روش فردی به نام مانوئل اضافه شده؛ او که بعد از جام جهانی در تیم ملی حضور یافت، از این پس آنالیزور تیم ملی خواهد بود و به عنوان یک تئوریسین عمل می‌کند. میگل لوپز هم که مسئولیت امور اجرایی یا عبارت خودمان همان سرپرستی تیم را جلو می‌برد.


یک نکته مهم هم در عکس تیمی کادر اجرایی و فنی به غیبت فیلیپه سانتوس برمی گردد. فردی که سابقه فعالیت در روزنامه رکورد پرتغال را دارد و گفته می‌شد به عنوان مدیررسانه‌ای فعالیت می‌کند. حالا با اضافه شدن امیرحسین حسینی به تیم ملی او غایب تیم است و مشخص نیست که آیا به ایران برمی گردد یا خیر.


با همه این شرایط مشخص است که کی روش کادر اجرایی و فنی پر و پیمانی را انتخاب کرده تا بتواند تیمش را با آرامش برای مسابقات جام ملت‌های آسیا آماده کند. بی تردید عیار این کادر در آینده مشخص می‌شود.


عکس از امیر حسین خیرخواه

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۸۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین قهرمانان ایران انتخاب شدند/ «ناهید کیانی و امین میرزازاده» بانو و آقای ورزش ایران

مراسم قهرمان ایران با معرفی نفرات و تیم‌های برگزیده، در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، مراسم قهرمان ایران با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، جامعه ورزش کشور و جمعی از ورزشکاران و قهرمانان ایران در سالن همایش‌های صداوسیما، در حال برگزاری است.

در بخش اول این مراسم بهترین‌های ورزش ایران از نگاه مردم انتخاب شدند که به ترتیب در ادامه اسامی آن‌ها آمده است:

گل برتر: گل سید مهدی میرجلیلی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی 

میرجلیلی پس از کسب این جایزه، گفت: یزدی صحبت می‌کنم و لهجه دارم و دم همه مردم گرم که به من رای دادند و امیدوارم لیاقت این همه محبت را داشته باشم و جان خود را برای خوشحال کردن مردم، می‌گذارم.

صحنه ماندگار ورزشی: پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ملی فوتبال ژاپن در جام ملت‌های آسیا

وحید امیری که به نمایندگی از ملی‌پوشان فوتبال ایران این جایزه را دریافت کرد، گفت: از مردم تشکر می‌کنم که این صحنه ماندگار را رقم زدند و برای مردم عزیز کشورم آرزوی توفیق روز افزون دارم.

برترین تیم ملی (دیپلم افتخار) : تیم ملی هاکی بانوان

سنایی، کاپیتان تیم ملی هاکی بانوان ایران در این رابطه، بیان کرد: خوشحالیم که دختران خود را دیدید از مردم، وزیر ورزش و صداوسیما که به دیدن شدن ما کمک کردند، تشکر می‌کنیم و زنانه جنگیدیم تا توانایی زنان را نشان دهیم و همیشه به این مسئله افتخار می‌کنیم.

برترین تیم ملی: تیم‌ملی فوتبال ساحلی

منصور بیک‌وردی پس از دریافت جایزه تیم ملی فوتبال ساحلی، گفت: امیدوارم وزیر ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای به پا برهنه‌های فوتبال ساحلی داشته باشد.

جایزه افتخار تاریخی: کاوران فرزندان ایران زمین

برترین چهره پارالمپیک: رزا ابراهیمی

رزا ابراهیمی پاراتکواندوکار ایران با اشاره به اینکه خیلی خوشحالم که لایق این مهم شدم، گفت: از هموطنان عزیزم تشکر می‌کنم و شرمنده آن‌ها هستم.

در ادامه این مراسم بخش دوم با انتخاب قهرمان فردا، برترین سرمربی و بانو و آقای ورزش ایران دنبال شد.

قهرمان فردا (دیپلم افتخار): محمد بیرانوند

بیرانوند پس از کسب این عنوان، گفت: امیدوار هستم بتوانم در المپیک موفق عمل کنم.

قهرمان فردا: امیررضا معصومی

فردین معصومی، پدر امیررضا معصومی، بیان کرد: خوشحال هستم که برای دومین سال پیاپی مردم فرزندم را به عنوان قهرمان فردا انتخاب می‌کنند و از رییس فدراسیون کشتی نیز تشکر می‌کنم که در راستای اعتلای کشتی‌گیران ایران تلاش می‌کند.

امیررضا معصومی نیز عنوان کرد: از مردم تشکر ویژه می‌کنم و دست تک تک آن‌ها را می‌بوسم و امیدوارم روز به روز ورزش ایران پله‌های موفقیت را طی کند.

برترین سرمربی (دیپلم افتخار): حسین عبدی

برترین سرمربی: علی نادری

علی نادری، سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از کسب این عنوان، بیان کرد: از مردم خوب کشورم تشکر می‌کنم و هیچ افتخاری بالاتر از شاد کردن دل مردم نیست و تیم ملی فوتبال ساحلی پرچم ایران را به اهتزار دراورد و ما جمع خیلی خوبی هستیم.

بانوی ورزش ایران: ناهید کیانی

ناهید کیانی، تکواندوکار ملی‌پوش ایران پس از  کسب بانوی ورزش ایران، اظهار کرد: خیلی خوشحال هستم از کسب این عنوان و این ارزشمندترین عنوانی است که در کل دوران ورزشم کسب کردم و این لحظه با لحظه کسب مدال جهان برابری می‌کند چرا که توسط مردم انتخاب شدم.

آقای ورزش ایران: امین میرزازاده

میرزازاده پس از کسب عنوان آقای ورزش ایران، بیان کرد: این افتخار را دارم که از دستان پر مهر مردم چنین عنوانی را کسب کنیم و امیدوارم خداوند ورزشکاران کشور را یاری کند و جنگیدن برای وطن وظیفه سرباز وطن است و امیدوارم لایق باشم و باید بدانم هیچ نامی بلندتر از نام مردم ایران وجود ندارد.

ادامه دارد . . .

دیگر خبرها

  • تیم ملی یک مربی جدید می‌خواهد
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند/آقای ورزش ایران؛ امین میرزازاده
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند
  • برترین قهرمانان ایران انتخاب شدند/ «ناهید کیانی و امین میرزازاده» بانو و آقای ورزش ایران
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شد!
  • انتخاب بهترین‌های ورزش ایران
  • بستری شدن اورژانسی کارلوس ته‌وز
  • روبرتو کارلوس و چالش شکستن تخته سنگ (فیلم)
  • یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد