Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - جشنواره کشوری فیلم و نقاشی روز ملی کودک ویژه کودکان چهار تا هفت سال عادی، چهار تا 12 سال دارای نیازهای ویژه و کودکان چهار تا 12 سال مراکز تحت نظارت بهزیستی در استان گیلان فراخوان شد.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره با شعار توانمندی های کودک خود را بشناسیم در محورهای فیلم مستند، نقاشی ، عکس از مراسم، پایگاهها و جشنواره سرود ملی کودک در دو بخش فردی و گروهی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا پارسی اظهار داشت: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره در بخش فیلم مستند بایستی فیلمی حداکثر 50 ثانیه ای از کودکان در موقعیت های طبیعی زندگی با محورهایی مانند توانمندی های کودک در حوزه انجام امور شخصی و اجتماعی، توانمندی های کودک در حوزه مراقبت از خود، دیگران و محیط اطراف، توانمندی های هیجانی و عاطفی کودکان، کتاب و کتابخوانی در دو بخش فردی و گروهی ارایه دهند.
وی آرزوهای من (کودک) را موضوع بخش نقاشی عنوان و اظهار کرد: این جشنواره مشتمل بر دو بخش فردی و گروهی تنظیم شده که در شرکت کنندگان بخش گروهی، مرکز تحت نظارت بهزیستی هستند و در بخش فردی تمامی افراد می توانند تصویر نقاشی کودک را در سایت یا کانال بارگزاری کنند.
پارسی درباره عکس در بخش مراسم پایگاه ها خاطر نشان کرد: تصاویر برگزیده مربوط به مراسم برگزار شده در پایگاه های استانی، کودکان و نقاشی های آنها به صورت جداگانه و با نام مرکز داوری خواهد شد و برگزیدگان هر استان مورد تقدیر قرار می گیرد.
وی یادآور شد: در بخش جشنواره سرود ملی کودک نیز مهدهای کودک، مراکز توانبخشی، مراکز شبهه خانواده، کودکان کار و خیابان و سایر مراکز تحت پوشش بهزیستی می توانند فیلم اجرای سرود ملی کودک توسط کودکان را تهیه و از طریق کانال و سایت جشنواره ارسال کنند.
وی مهلت ارسال عکس فیلم در این جشنواره را تا بیست و پنجم ماه جاری و ارسال فیلم اجرای سرود ملی را تا سی ام ماه جاری عنوان و خاطرنشان کرد: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره بایستی از طریق پیام رسان سروش در کانال @jashnvarebehzisti97 و یا سایت ww.jashnvare.mahdportal.ir آثار خود را ارسال کنند.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان این که آثار برتر این جشنواره در پانزدهم مهرماه اعلام می شود، افزود: مراسم اختتامیه و تقدیر از برترین های جشنواره فیلم و نقاشی روز ملی کودک بیست و نهم آبان ماه همزمان با ولادت حضرت محمد (ص) برگزار می شود.
بیش از 22 هزار کودک شامل کودکان در مهدهای کودک، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، کودکان بانوان سرپرست خانواده و غیره از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.
7286 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بهزيستي جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۹۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت هفت مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در قم

سید صادق میرئی،مدیرکل بهزیستی قم با اشاره به فعالیت هفت مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در قم گفت : هم اینک ۱۱۵ نفر از کودکان شیرخوار تا ۱۸ سال در هفت مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۲، ۱۱۲ کودک که توسط نهاد‌های قضایی به بهزیستی استان ارجاع داده شده بودند نیز تحت حمایت و پذیرش قرار گرفته‌اند.

میرئی با بیان اینکه اولویت بهزیستی قم نگهداری از این کودکان در فضایی خارج از مراکز نگهداری است، گفت: بهزیستی استان قم پس از کسب اطمینان از سلامت جسمی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست زمینه لازم برای فرزندخواندگی این کودکان به خانواده‌های دارای شرایط لازم را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته زمینه فرزندخواندگی ۱۴۹ کودک در قم فراهم شده است، اظهار کرد: با حمایت‌های بهزیستی قم ۱۵ نفر از کودکان پرورش‌یافته در این مراکز هم اینک پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، وارد عرصه اشتغال شده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسکن برای تمامی خانواده‌های دارای ۲ فرزند معلول با کمترین هزینه در استان قم احداث می‌شود و تاکنون ۴۰۰ خانواده در این طرح شناسایی شده و برای ۲۸۰ خانواده زمین تخصیص‌یافته و هم اینک عملیات اجرایی ۱۰۲ واحد آغاز شده است.

منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اوتیسم در کاشان
  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • برپایی دومین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان مبتلا به اوتیسم
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اُتیسم در کاشان 
  • نقاشی کریم اهل بیت(ع) رونمایی شد
  • نقاشی کریم اهل بیت علیه السلام رونمایی شد
  • برپایی ایستگاه نقاشی در موزه‌های آذربایجان غربی 
  • اعطای مجوز کاشت حلزون به ۱۳۷ مددجوی بهزیستی در زنجان طی سال گذشته
  • فعالیت هفت مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در قم