Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه پارک فناوری شهریار برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیانی که ایده آنها به تولید محصول رسیده است، راه‌اندازی شد، گفت: علاوه بر آن با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی به خرید مجتمع 20 واحدی برای شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام کردیم.

به گزارش ایسنا دکتر حسین حسینی تودشکی امروز در بازدید اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و آموزشی این دانشگاه، افزود: تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه از 102 نفر در سال 1393 به 141 نفر در حال حاضر رسیده است و از سال 1393 تا کنون تعداد استادان، استادیاران و مربیان از  515 نفر به 524 نفر ارتقاء یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که تعداد دانشجویان المپیادی از 6 نفر به 23 نفر افزایش یافته است، یادآور شد: علاوه بر آن از سال 1393 تا 1396 تعداد 117 نفر از دانشجویان مشمول حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان شدند.

حسینی از رشد 33 درصدی دانشمندان یک درصد برتر (پژوهشگران پر استناد) خبر داد و یادآور شد: 17 نفر از اساتید این دانشگاه جزو دانشمندان یک درصد برتر و یک نفر دیگر نیز جزو یک صدم درصد با 20 هزار ارجاع است.

معاون فناوری دانشگاه امیرکبیر به تولیدات علمی محققان این دانشگاه اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار اسکوپوس تعداد مقالات مشترک با محققان خارجی از 519 به 890 مقاله افزایش یافته است که این میزان بر اساس گزارش وب آو ساینس از 482 یه 728 مقاله افزایش دارد.

به گفته وی، تعداد مقالات علمی منتشر شده محققان این دانشگاه از 1350 در سال 2010 به 2202 در سال 2017 افزایش داشته است و برای ارتقای بیش از این نیاز به برنامه‌ریزی‌های بیشتر است.

حسینی با اشاره تعداد ثبت پتنت‌های این دانشگاه، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های منتشر شده از کانون ثبت پتنت ایران، 33 درصد پتنت‌های ثبت شده در این کانون مربوط به دانشگاه امیرکبیر است.

معاون فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به هدف‌گذاری این دانشگاه برای رسیدن به دانشگاه‌های کارآفرینی، خاطر نشان کرد: بر این اساس اقدام به راه‌اندازی مراکز نوآوری و فناوری شد، ولی یکی از چالش‌های ما در این حوزه دیده نشدن کل فرآیند کارآفرینی و تجاری‌سازی است که در این راستا سعی شده تا همه عناصر از ایده تا محصول در مراکز فناوری ایجاد شود.

حسینی تعداد شرکت‌های مستقر در برج فناوری این دانشگاه را 123 شرکت دانست که از این تعداد 21 شرکت در واحد پیش رشد، 14 شرکت دانش‌بنیان، 36 تیم در واحد رشد و 52 تیم در بخش شتاب‌دهنده‌ها مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این شرکت‌ها تعداد 536 نفر از فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به فعالیت هستند، یادآور شد: از سال قبل به دلیل کمبود فضای فیزیکی و گسترش فرهنگ کارآفرینی اقدام به راه‌اندازی شاخه نوآوری در دانشکده‌ها کردیم، ضمن آنکه با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی مجتمع‌ 20 واحدی را برای واگذاری به شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان دفاتر کاری خریداری کردیم.

حسینی همچنین با اشاره به راه‌اندازی پارک فناوری شهریار از سوی این دانشگاه، گفت: شرکت‌هایی که ایده آنها تبدیل به محصول شده است، در این پارک مستقر می‌شوند که دارای فضای مناسب و سوله است.

معاون فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اقدامات بین‌المللی‌سازی این دانشگاه، توضیح داد: بر این اساس اقدام به پذیرش دانشجویان خارجی کردیم که عمده این دانشجویان از کشورهای عراق با 117 نفر، لبنان با 58 نفر و همچنین کشورهای پاکستان و افغانستان هستند.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام برج فناوری دانشگاه اميركبير شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حامد دانشور دانش‌آموخته دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح «مدل سازی و تحلیل تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده توان با ترانزیستور گسسته در محفظه شیلد روزنه دار» با بیان اینکه تقویت کننده توان یکی از بخش‌های اصلی هر تجهیز مخابراتی است، افزود: تأثیرپذیری الکترومغناطیسی این تقویت کننده یکی از مسائل مهم در عملکرد این تجهیزات است.

وی خاطر نشان کرد: پژوهش‌های انجام شده در این حوزه، عملکرد کل مدار تقویت کننده تحت تابش میدان‌های الکتریکی مجاور آن را به صورت همزمان مورد تحلیل قرار نمی دهند. در این پژوهش، عملکرد کل مدار تقویت کننده توان تحت تابش میدان الکتریکی در یک محفظه شیلد روزنه دار به صورت تمام موج تحلیل شد.

به گفته محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برای انجام این پژوهش، ابتدا یک تقویت کننده توان با مشخصات موردنظرطراحی گردید و سپس این تقویت کننده برای کاهش اثرات میدان‌های تابشی مجاور درون یک محفظه شیلد روزنه دار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در ادامه با تحت تابش قراردادن این محفظه، تأثیرپذیری عملکرد تقویت کننده توان تحلیل شد.
فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: با استفاده از نتایج و روش ارائه شده در این پژوهش می توان تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تجهیزات مخابراتی مختلف نظیر موبایل و ماهواره‌های مخابراتی را با دقت بیشتر مورد بررسی قرار داد.

دانشور عنوان کرد: از نتایج حاصل از این پژوهش تاکنون دو مقاله منتشر شده که تمرکز اصلی آن ها روی تحلیل تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده با تعمیم روش عددی تفاضل محدود حوزه زمان است.

وی افزود: برای ادامه این پژوهش، با فراهم کردن ترانزیستور مورد استفاده در طراحی تقویت کننده توان موردنظر و ساخت این تقویت کننده، می توان نتایج حاصل از این پژوهش را با نتایج حاصل از اندازه گیری صحت سنجی نمود.

وی با اشاره به ویژگی‌های این پژوهش گفت: دقت بالاتر در تحلیل تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت توان در مقایسه با روش‌های دیگر و تحلیل های نرم افزاری و همچنین کاهش تأثیرپذیری

الکترومغناطیسی تقویت کننده های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی مختلف به کمک محفظه شیلد روزنه دار از ویژگی های این تحقیق بوده است.

گفتنی است، اساتید راهنمای این پروژه دکتر احد توکلی و دکتر پریسا دهخدا از اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده اند.

کد خبر 6086516

دیگر خبرها

  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • گردهمایی دو روزه مدیران مراکز نوآوری و ‌پارک‌های علم و فناوری به پایان می رسد
  • پلاتوی بوستان خانواده مرداد ماه به بهره برداری می رسد
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • تولید دستگاه دمنده گاز CO۲ برای آندوسکوپی در ایران
  • تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید