Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-29@00:44:31 GMT

محبوبیت محافظه‌کاران آلمانی باز هم کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۹۵۵۰

محبوبیت محافظه‌کاران آلمانی باز هم کاهش یافت

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، انتخابات محلی بایرن امروز در شرایطی برگذار می‌شود که همانطور که پیش‌بینی شده بود، شرایط محافظه‌کاران آلمانی اصلا مطلوب نیست و میزان محبوبیت آنها به میزان بی‌سابقه‌ای کاهش یافته است.

بنابر اطلاعات موسسه نظرسنجی «امنید» که نشریه آلمانی «بیلدام زونتاگ» امروز یکشنبه آن را منتشر کرده است، میزان محبوبیت احزاب دموکرات‌مسیحی‌ها (CDU) و سوسیال‌مسیحی‌ها (CSU) به میزان بی‌سابقه‌ای کاهش یافته و به ۲۶ درصد رسیده است که یک درصد در مقابل با هفته گذشته کاهش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«فولکر بوفر» رئیس ایالت هسن معتقد است که حزب سوسسیال‌مسیحی‌ مسئول وضعیت موجود است. وی در این مورد به روزنامه آلمانی «ولت» گفت: «متاسفانه سوسیال‌مسیحی‌ها در ماه‌های گذشته برای بهبود وجهه (ائتلاف محافظه‌کاران) کمک چندانی نکرده‌اند.» این موضوع از این جهت اهمیت دارد که تنش‌ها میان «هورست زیهوفر» وزیر کشور و رئیس حزب سوسیال‌مسیحی با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان  که ریاست حزب دموکرات مسیحی را بر عهده دارد، در زمینه پذیرش پناهجویان به مشکلات داخلی این کشور در روند پذیرش پناهجویان دامن زده است.

در این نظرسنجی به وضعیت دیگر احزاب هم پرداخته شده و حزب سوسیال‌دموکرات (SPD)  دیگر حزب حاضر در دولت ائتلافی آلمان با ۱۷ درصد محبوبیت هم چندان وضعیت خوبی ندارد.

بر طبق این نظرسنجی، حزب سبز  ۱۷ درصد محوبیت داشته و حزب راست‌گرای افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD)  هم کاهش محبوبیت داشته و میزان  محبوبیت این حزب ۱۵ درصد برآورد شده است.  احزاب چپ و دموکراتیک آزاد هم به ترتیب ۱۱ و ۹ درصد محبوبیت دارند.

 این نظرسنجی در فاصله روزهای ۴ تا ۱۰ اکتبر از هزار و ۸۹۹ نفر به صورت گزیده‌ای از شهروندان، صورت گرفته است.

امرروز یکشنبه در ایالت بایرن آلمان انتخابات ایالتی برگزار می‌شود. نتیجه این انتخابات سرنوشت  پارلمان و دولت محلی این ایالت را مشخص می‌‌کند بررسی‌ها نشان می‌دهد که باید منتظر حمایت اندک از محافظه‌کاران بود. اگر احزاب دموکرات‌مسیحی و سوسیال‌مسیحی یعنی محافظه‌کاران حامی مرکل در انتخابات نتوانند نتیجه مطلوبی کسب کنند، عملا ثبات آینده دولت زیر سوال می‌رود.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری ترکیه رکورد ۱۰ ساله را شکست

نرخ بیکاری ترکیه در سال ۲۰۲۳ به پایین‌ترین میزان در ۱۰ سال گذشته رسید.

به گزارش ایسنا، آمارهای رسمی نشان داد که نرخ بیکاری ترکیه در سال ۲۰۲۳ به پایین‌ترین حد در ۱۰ سال گذشته رسیده و از ۱۰.۴ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۹.۴ درصد کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های موسسه آمار ترکیه (TurkStat)، تعداد افراد بیکار در سال ۲۰۲۳ با ۳۱۸هزار نفر کاهش به ۳.۲۶ میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

این میزان برای زنان ۱۲.۶ درصد و برای مردان ۷.۷ درصد در سال ۲۰۲۳ بود.

تعداد افراد شاغل به ۳۱.۶ میلیون نفر رسید که در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ به میزان ۸۸۰هزار نفر افزایش یافته است.

نرخ اشتغال در سال ۲۰۲۳ با ۰.۸ واحد درصد افزایش نسبت به سال قبل ۴۸.۳ درصد بوده است.

نیروی کار ۳۴.۹ میلیون نفر و نرخ مشارکت نیروی کار ۵۳.۳ درصد در سال ۲۰۲۳ ثبت شد.

به نقل از ترکیش، نرخ بیکاری جوانان در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال با ۲ واحد درصد کاهش نسبت به سال قبل در ۱۷.۴ درصد قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «شرودر» دوستی با پوتین را مفید دانست
  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳
  • کاهش نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ سال
  • نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ ساله اخیر رسید
  • شانس کم نویر برای بازی در دِرکلاسیکر
  • شکایت رودیگر از روزنامه‌نگار آلمانی به خاطر افترا
  • نرخ بیکاری ترکیه رکورد ۱۰ ساله را شکست