Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کردستان، محمد باقر محمدی در جمع دهیاران شرکت کننده در جلسه کارگروه امداد و نجات شهرستان دهگلان اظهارداشت: ما باید زمان رسیدن نیرو های امدادی به صحنه های حادثه را کاهش دهیم و تشکیل تیم های امداد و نجات روستایی گام نخست در کاهش زمان رسیدن نیروهای امدادی در صحنه های حادثه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش پایگاه های امداد و نجات بین شهری هلال احمر در سطح استان، افزود: هدف اصلی ما امدادرسانی به موقع در حوادث است و با تشکیل این تیم ‌ها به راحتی می توانیم در زمان وقوع حوادث در مناطق روستایی نیروها را ساماندهی کرده و به محل اعزام کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان ادامه داد: با تشکیل تیم امداد و نجات روستایی ما سعی خواهیم کرد در طول سال و مناسبت‌ های مختلف همچون مانور های امدادی به امر آموزش آنها در بخش امداد و نجات و کمک‌های اولیه، آمادگی آنان در اعزام به حوادث احتمالی را در سطح مناسبی قرار دهیم و حضور نیروهای بومی همان محل در پوشش سریع حوادث از اهیمت بالایی قرار دارد.

محمدی یادآور شد: ما از طریق بخشداری ‌ها و دهیاری ها با برگزاری دوره های آموزشی‌ و کارگاه ‌های مهارت ‌آموزی این امدادگران سعی خواهیم کرد تا هر چه سریع ‌تر امر توانمندی نیروها به انجام برسد و در کمترین زمان ممکن نیروهای آموزش دیده در حوادث و بحران ها حضور داشته باشند.

حوادث جاده ای صدرنشین مأموریت های امدادی هلال احمر کردستان

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در شش ماهه اول سال جاری امدادرسانی در حوادث جاده ای در صدر مأموریت های نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان کردستان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: استان کردستان با داشتن جاده های کوهستانی و گردنه های صعب العبور و برف گیر بیشترین آمار حوادث جاده ای در بین حوادث مختلف را به خود اختصاص داده که در شش ماهه اول امسال بیشترین مأموریت نیرو های هلال احمر مربوط به امدادرسانی در حوادث جاده ای بوده است.

محمدی اظهارداشت: استان کردستان دارای تنوع حوادث بسیاری است و قرار گرفتن بر روی گسل های زلزله و با بارش هایی که وجود دارد همواره در معرض سیل و آب گرفتگی و برف و کولاک است و در تلاش هستیم با برنامه ریزی های که در درستور کار داریم برای مقابله با این حوادث آمادگی های لازم را داشته باشیم.

وی افزود: کارگروه های چهارده گانه مدیریت بحران و کمیته امداد و نجات از اهیمت ویژه در بحران ها برخوردارد است اما در بسیاری از ارگان ها پرداختن به این مهم به درستی انجام نمی شود و این یک ضعف بزرگ در مدیریت بحران است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان ادامه داد: هماهنگی دستگاه های دخیل در بحران اگر به درستی انجام نشود در حوادث و بلایا با مشکل جدی روبه رو خواهیم بود و قطعا نمی توانیم امدارسانی خوبی را به انجام برسانیم.

محمدی یادآور شد: دستگاه های عضو کارگروه امداد و نجات باید بتوانند به صورت خوداتکا در بحران ها حضور داشته باشند تا بتوانند در صورت لزوم به تنهایی امدارسانی درستی را به انجام برسانند.

کد خبر 4429656

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان امداد و نجات هلال احمر سنندج اربعین ۹۷ اربعین 97 کرمانشاه خبرگزاری مهر اربعین حسینی گرگان بوشهر مشهد یاسوج شیراز خرم آباد شهرکرد سنندج خطبه های نماز جمعه بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۹۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ رئیس جمعیت هلال احمر لنگرود گفت: بامداد امروز با دریافت گزارشی از مرکز کنترل عملیات استان گیلان مبنی بر سقوط یک مرد ۳۸ ساله از ارتفاعات لیالستان لاهیجان، تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات دیزبن به محل حادثه اعزام شدند.
 عامر محبی افزود: این فرد به علت سقوط از ارتفاع دچار آسیب دیدگی شدید شده بود، که پس از بررسی‌های اولیه با توجه به شرایط نامساعد منطقه و صخره‌ای بودن محل یک تیم تخصصی نجات از پایگاه هلال احمر رودسر به محل حادثه اضافه شد.
وی با بیان اینکه پس از راه اندازی گروه تخصصی برای نجات این فرد مسیر دسترسی مشخص شد گفت: پس از اقدامات لازم، مصدوم از مرگ رها یافت و به مکان امن منتقل شد. 
رئیس جمعیت هلال احمر لنگرود تصریح کرد: در این عملیات یک گروه از ایستگاه آتش نشانی شهرستان لاهیجان و تعدادی از اهالی منطقه حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • جسد بی‌جان ۲ کودک غرق شده در شهرستان نیمروز پیدا شد
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان