Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-19@07:11:20 GMT

فرار همسر و فرزند خاشقچی به روسیه !+عکس

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۵۹۵۸۹

فرار همسر و فرزند خاشقچی به روسیه !+عکس

رکنا:فرزند و همسر جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی، با رفتن به سفارت روسیه در ریاض، از روسیه درخواست پناهندگی کردند.

به گزارش گروه ترجمه رکنا،فرزند و همسر جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی، با رفتن به سفارت روسیه در ریاض، از روسیه درخواست پناهندگی کردند.

این در حالی است که این دو نفر تحت تعقیب نیروهای پلیس Police عربستان قرار داشتند اما نگهبانان سفارت روسیه از ورود پلیس عربستان به سفارت جلوگیری کرده و تهدید کردند که در صورت نزدیک شدن به سفارت، به روی نیروهای پلیس شلیک خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از پناه بردن فرزند و همسر خاشقجی به سفارت روسیه، پوتین، رئیس جمهوری روسیه دستور داد تا پناهندگی سیاسی این دو نفر مورد پذیرش قرار گیرد و به مسکو منتقل شوند.

پوتین همچنین هشدار داد هرکس از انتقال این دو نفر به فرودگاه جلوگیری کند، با 50 نیروی روس که برای انتقال آنها به مسکو، به ریاض آمده اند، روبرو خواهد شد.

یک مقام مسئول روس تصریح کرد: اگر پلیس یا ارتش سعودی از خروج فرزند و همسر خاشقجی جلوگیری کنند، با واکنش شدید پوتین روبرو خواهند شد و نخستین اقدام روسیه در این زمینه، مسلح کردن یمنی ها به موشک های زمین به زمین با برد 2000 کیلومتر برای هدف قرار دادن عربستان خواهد بود.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پسری زن آشنا را به گلوله بست / در جیرفت رخ داد عکس عجیب حمید صفت پس از آزادی از زندان / او قصاص نمی شود + عکس مرگ روباهی که کله اش داخل سطل ماست گیر کرد! + عکس تلخ تجاوز آقای دکتر به دختر 16 ساله + عکس تجاوز به دنیا ویسی یا یک حادثه؟! + جزییات دردناک یک خبر نصب پرچم رژیم صهیونیستی در رستوران هفت خوان شیراز! واقعیت ماجرای دستگیری فرمانده انتظامی خراسان رضوی! مخفیگاه این پسر جوان کجاست؟ / او بخاطر یک دختر آدم کشت! +عکس پدری دختر 5 ساله اش را پنهان کرد! / مادر تنها مانده است! +عکس دختربچه عکس دیده نشده از امام خمینی و همسرش! + جزییات مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا جزئیات هولناک خودکشی گروهی در تهرانپارس دوربین مخفی صاحبخانه، برای رسوایی مرد مستاجر + عکس دردسر خرید نوزاد از باجناق به قیمت 30 میلیون تومان ! + عکس دست درازی رئیس سابق فیفا به زن دروازه بان مشهور + عکس فیلم لحظه سلفی مرگبار یک زن و سقوط از طبقه 27 یک برج +فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه روزنامه پلیس Police سیاسی اخبار حوادث روسیه عکس فرزند سفارت روسیه روزنامه نگار عکس ایران فیلم روزنامه زن تهران مشهور قتل تروریست دوربین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله اوکراین به مراکز رای‌گیری انتخاباتی روسیه/ آماده شدن روسیه برای جنگ بزرگ با ناتو/ حمله به سفارت روسیه در مولداوی

 

بین الملل تابناک: هفتصد و سی و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله اوکراین به مراکز رای‌گیری انتخاباتی روسیه ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ۲۲:۵۰

بنا به اعلام کمیسیون های انتخاباتی روسیه، برخی مراکز رای گیری در مناطق الحاق شده به روسیه هدف حملات اوکراین قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، ارتش اوکراین چند مرکز رای گیری در مناطق الحاق شده به روسیه را هدف حمله قرار داد.

کمیسیون‌های انتخاباتی روسیه در منطقه خرسون و منطقه زاپروژیا گزارش دادند که ارتش اوکراین به چند مرکز رای‌گیری در این منطقه، که برای انتخابات ریاست‌جمهوری باز شده، حمله کرد.

«ناتالیا ریابنکایا» یک مقام انتخاباتی محلی اعلام کرد که صبح روز شنبه، نیروهای اوکراینی در یک حمله پهپادی، یک مرکز رای‌گیری در بلاگووشچنکا، روستایی در منطقه زاپروژیا را هدف قرار دادند.

این مقام محلی به نقل از پرسنل نظامی روسیه اعلام کرد که ارتش اوکراین در این حمله از مهمات فسفری استفاده کرده است. این حمله تلفات جانی و مالی نداشته است.

حمله به سفارت روسیه در مولداوی ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ۲۲:۴۹

مردی با کوکتل مولوتف به درهای محوطه سفارت روسیه در پایتخت مولداوی حمله کرد. این مقر دیپلماتیک شاهد رای‌گیری برای انتخابات ریاست جمهوری روسیه است.

 پلیس فرد مظنون را دستگیر کرده و مردم هم به صورت موقت از حوزه رای‌گیری خارج شدند.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این حمله به کسی آسیب یا جراحتی وارد نشده و رای‌گیری پس از مدتی از سر گرفته شد.

این حمله با کوکتل مولوتف به سفارت روسیه در کیشیناو، مولداوی در حالی اتفاق افتاده که شهروندان روس در این کشور برای به صندوق انداختن آرای خود در سفارت که محل رای‌گیری است، حضور داشتند.

روسیه خواستار توقف ارسال سلاح از فرانسه به اوکراین شد ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ۲۲:۴۷

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به طرح آتش بس فرانسه گفت ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کنید.

 ماریا زاخارووا در این باره به خبرگزاری تاس گفت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه باید (در ابتدا) ارسال تسلیحات به کی یف را متوقف سازد و پیشنهاد توافق آتش بس را به طرف های درگیر در خاورمیانه ارائه دهد.

تارنمای این رسانه روسی نوشت: اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به ابتکار اخیر مکرون باز می گردد که گفته بود از روسیه می خواهد تا در جریان بازی های المپیک پاریس ، آتش بس در اوکراین را مدنظر قرار داده و رعایت کند.

زاخارووا در پاسخ به این موضوع گفت: من نیز در پاسخ به مکرون، توصیه ای دارم، ارسال تسلیحاتی که با آن غیرنظامیان کشته می شوند و همچنین حمایت از تروریسم را متوقف کن.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه افزود: همچنین توصیه میکنم مکرون پیشنهادی مشابه را به طرف های درگیر در خاورمیانه ارائه دهد، احتمالا به خیلی چیزهایی که فرانسه در آنجا بگوید بستگی خواهد داشت.

حمله روسیه به کارگاه تعمیر ادوات نظامی در اوکراین ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ۲۲:۴۴

رسانه روس از حمله نیروهای مسلح روسیه به یک کارخانه تجهیزات زرهی اوکراینی خبر داد که وظیفه تعمیر تجهیزات ارسالی غرب را بر عهده داشت.

 نیروهای مسلح روسیه یک کارخانه تجهیزات زرهی اوکراینی را در منطقه «نیکولایف» هدف قرار دادند؛ کارخانه‌ای که در آن تجهیزات نظامی خارجی (از جمله تانک‌های آلمانی لئوپارد) تعمیر می‌شد.

خبرگزاری نووستی با استناد به اظهارات «سرگئی لبدف» هماهنگ‌کننده جنبش زیرزمینی در نیکولایف، از حمله به این کارخانه خبر داد. همچنین برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که نیروهای مسلح روسیه در این حمله از سه موشک اسکندر استفاده کرده‌اند.

آماده شدن روسیه برای جنگ بزرگ با ناتو

 آلمان با انتشار گزارش اطلاعاتی محرمانه مدعی شد که روسیه خود را آماده درگیری بزرگ با غرب تا سال ۲۰۲۶ می کند.   تارنمای دیلی میل نوشت: در ارزیابی اطلاعاتی آلمان که به رویت روزنامه بیزینس اینسایدر رسیده است، درباره افزایش قابل توجه تولید تسلیحات روسیه هشدار داده می شود.   این گزارش نشان می دهد که روسیه قدرت نظامی خود را تا پنج سال آینده به دو برابر افزایش خواهد داد و جنگ در خاک ناتو تا سال ۲۰۲۸ آغاز خواهد شد.   به نوشته بیزنس اینسایدر، پیش بینی افزایش رقابت تسلیحاتی روسیه، دستگاه های اطلاعاتی آلمان را وادار کرد به این نتیجه برسند که که امکان حمله روسیه به عمق خاک اروپا تا دو سال آینده دیگر منتفی نیست.   این رسانه افزود: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز نگرانی های مشابهی درباره تشدید تنش های اخیر دارد اما الزاما بر این باور نیست که غرب به رویارویی مستقیم با روسیه سوق داده می شود.   بیزنس اینسایدر افزود: استقرار موشک در غرب روسیه، سازمان دهی مجدد ارتش، تحرکات نیروها و گسترش تولید سلاح از جمله موارد ذکر شده در نتیجه گیری دستگاه های اطلاعاتی آلمان است.   این گزارش ادعا می کند که در مدت دو سال روسیه می تواند دستکم به بخشی از خاک ناتو درغرب اوکراین از جمله به کشورهای حوزه بالتیک یا فنلاند حمله کند.   بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان ژانویه گذشته مدعی شد که روسیه ممکن است در ۵ تا ۸ سال آینده به یکی از اعضای ناتو حمله کند.   ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو نیز از کشورهای عضو این ائتلاف خواسته است در صورت لزوم، آماده رویارویی طولانی با روسیه شوند.  

ایتالیا: اروپا به استراتژی روشن و متحد در برابر روسیه نیاز دارد

 گیدو کروستو وزیر دفاع ایتالیا روز شنبه با بیان اینکه در خصوص جنگ اوکراین باید از شعار و تفرقه پرهیز کنیم، گفت: اروپا به یک استراتژی روشن و متحد در برابر روسیه نیاز دارد.

به گزارش رویترز، وزیر دفاع ایتالیا با تاکید بر اینکه رم هرگز به اوکراین نیروی نظامی نخواهد فرستاد، اظهار داشت: کشورهای اروپایی نباید در رابطه با جنگ اوکراین، برای ظاهرسازی به دادن شعارهای بزرگ و توخالی مثل اعزام نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به این کشور روی بیاورند.

کروستو با بیان اینکه برای مقابله با روسیه، اروپا باید به صورت یکپارچه و واحد عمل کند، خاطرنشان کرد: اروپا در مقابله با روسیه، به یک استراتژی واضح و روشن و به دور از تناقض و تفرقه که بر اساس خرد جمعی پایه‌ریزی شده است نیاز دارد.

وزیر دفاع ایتالیا در ادامه سخنان خود با انتقاد از نشست سه جانبه آلمان، فرانسه و لهستان که روز جمعه در برلین برگزار شد، یادآور شد: اگرچه اوکراین به مهمات بیشتری نیاز دارد اما نباید به این بهانه در ائتلاف اروپایی که از اوکراین حمایت می‌کند تفرقه ایجاد و در این زمینه نشست‌های جداگانه برگزار کرد، بلکه باید در همان نشست‌های اتحادیه اروپا و ناتو در این خصوص رایزنی و تصمیم‌گیری شود.

به نوشته رویترز، ایتالیا متعهد شده است که تا سال ۲۰۲۴ به اوکراین مهمات و تجهیزات از جمله تسلیحات مورد نیاز این کشور برای جنگ علیه روسیه را تامین کند.

ایتالیا در ماه فوریه یک پیمان دفاعی ۱۰ ساله برای حمایت از اوکراین امضا کرد ولی جزئیات این پیمان دفاعی علنی نشد.

از سوی دیگر آنتونیو تاجانی وزیر خارجه ایتالیا نیز روز شنبه در مصاحبه جداگانه‌ای با کوریره دلا سرا، اعزام نیروهای ایتالیایی به اوکراین را رد کرد و گفت: هدف ما دستیابی به صلح است نه گسترش جنگ.

فنلاند: احتمال اعزام نیروی نظامی به اوکراین به‌طور کامل منتفی نیست

الینا والتونن وزیر خارجه فنلاند در بیانیه‌ای با حمایت از ادعای امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه مبنی بر اینکه وی اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین را رد نمی‌کند، اعلام کرد: نباید ایده اعزام نیروی نظامی به اوکراین را به طور کامل رد کرد.

به گزارش نشریه پولیتیکو، در بیانیه وزیر خارجه فنلاند، آمده است: کشورهای غربی، از جمله ایالات متحده، نباید به طور کامل با ایده اعزام نیروهای نظامی به اوکراین در صورت بدتر شدن شرایط در آنجا، مخالف باشند.

این بیانیه می‌افزاید: موضع فعلی فنلاند روشن است؛ ما در حال حاضر هیچ نیروی نظامی به اوکراین اعزام نمی‌کنیم و حاضر نیستیم در مورد آن بحث کنیم اما ادامه حمایت از اوکراین در جنگ بر علیه روسیه دارای اهمیت بسیار زیادی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: هلسینکی معتقد است بسیاری از کشورهای اروپایی می‌توانند تلاش‌های خود در راستای ارسال کمک‌های بیشتر به اوکراین را افزایش دهند.

به نوشته پولیتیکو، فنلاند به عنوان یکی از جدیدترین اعضای ناتو، مشارکت قابل توجهی در حمایت از اوکراین در جنگ بر علیه روسیه داشته و بیش از ۶ دهم درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف کمک به این کشور کرده است.

دیگر خبرها

  • دستگیری مردی که به سفارت روسیه در مولداوی حمله کرد (فیلم)
  • حمله اوکراین به مراکز رای‌گیری انتخاباتی روسیه/ آماده شدن روسیه برای جنگ بزرگ با ناتو/ حمله به سفارت روسیه در مولداوی
  • فیلم/ حمله به سفارت روسیه در مولداوی هنگام برگزاری انتخابات
  • (ویدئو) حمله به سفارت روسیه در مولداوی در زمان رای‌گیری
  • تصاویری از حمله به سفارت روسیه با کوکتل مولوتف در مولداوی | ببینید
  • دستگیری مردی که به سفارت روسیه در مولداوی حمله کرد + فیلم
  • فیلم| حمله به سفارت روسیه در مولداوی
  • حمله به سفارت روسیه در مولداوی+ فیلم
  • برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران
  • حمله به سفارت روسیه در مولداوی