Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌‌آموزی از بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مجلس دانش‌‌آموزی خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهرا پناهی‌روا رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌‌آموزی در نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی که در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: مجلس دانش‌آموزی از ادوار گذشته تا کنون روند رو به جلو و مثبتی را طی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: تصویب حضور نمایندگان دانش‌آموزان خارج از کشور در مجلس دانش‌‌آموزی، توجه بیشتر به جامعه دانش‌آموزی با نیازهای ویژه و حضور نماینده در مجلس دانش‌آموزی، تصویب جلسات منطقه‌ای و قطبی و فعال نمودن سطوح مختلف شوراهای دانش‌آموزی منطقه، ناحیه، شهرستان و استان های سراسر کشور، تصویب کمیسیون های تخصصی پنج گانه با موضوعات مبتلابه جامعه دانش‌آموزی، تصویب اسناد مجلس با نگاه ویژه به اسناد بالادستی از جمله اقدامات است.

پناهی روا به گزارشی از روند برگزاری انتخابات و چگونگی فرایند نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: در گام نخست، تدوین و ابلاغ شیوه نامه و دستورالعمل های اجرایی انتخابات شوراهای مناطق، نواحی، شهرستان و استان های سراسر کشور و همچنین انتخابات نهمین دوره مجلس دانش آموزی پس از کسب تجربیات هشت دوره برگزاری و شناسایی نقاط ضعف و قوت، با امضا و تایید وزیر آموزش و پرورش به مدیران کل استان های سراسر کشور انجام شده است.

وی اضافه کرد: در بهمن ماه سال 1396 با برگزاری انتخابات پرشور و رقابت آزاد از میان 63 هزار نفر دانش‌آموز منتخب مدارس دوره متوسطه با بیش از 1400 صندوق رأی در داخل و خارج کشور، انتخابات شورای دانش‌آموزی منطقه، ناحیه و شهرستان‌های سراسر کشور برگزار شد که از این میان 18 هزار نفر با رأی مستقیم دانش‌آموزان و در یک فرایند دموکراتیک به عنوان اعضای شورای دانش.آموزی منطقه، ناحیه و شهرستان انتخاب شدند و بیش از 8 هزار نفر از آنها که حائزین بالاترین آرا بودند بر اساس جمعیت دانش‌آموزی هر منطقه، ناحیه و شهرستان که در شیوه نامه ابلاغ شده بود مجددا در یک انتخابات سالم و آزاد با نظارت ستاد انتخابات کشور 2000 نفر به عنوان عضو شورای دانش آموزی استان‌های سراسر کشور انتخاب شدند.

رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌‌آموزی افزود: بر اساس سهمیه اختصاصی هر استان متناسب با جمعیت دانش‌آموزی استان‌ها،‌ نمایندگان مجلس دانش آموزی به تعداد 150 نماینده شامل 75 نفر پسر و 75 نماینده دختر انتخاب و به عنوان مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان ها منصوب شدند و قرار است طی دو سال نمایندگی خود در حین کسب تجربه و انتقال تجربیات و رشد و بالندگی خود موثر و مفید برای جامعه دانش آموزی باشند.

وی اضافه کرد: پس از برگزاری و تأیید انتخابات، پرونده ارسالی نمایندگان در دبیرخانه بررسی شده و با فعالیت دو ساله برای آنان، انجام وظایف نمایندگان با شرکت در نشست های منطقه ای در تابستان امسال آغاز شد.

پناهی‌روا ادامه داد: بدین ترتیب 5 استان گیلان،‌ اردبیل،‌ خراسان شمالی،‌کهگیلویه و بویر احمد و فارس عهده دار میزبانی اولین نشست منطقه ای سراسر کشور شدند تا قبل از مراسم حاضر، نمایندگان هر قطب با وظایف،‌ ویژگی ها و آداب نمایندگی و نیز قوانین و آیین نامه داخلی مجلس دانش آموزی و ضروریات اهمیت سند تحول بنیادین و سایر اسناد بالادستی و شاخصه های آن آشنا شوند؛ همچنین در طی این جلسات کارگاه های آموزشی مکاتبات اداری و آیین سخنوری برای ارتقای توانمندی‌ها و مهارت‌های نمایندگان برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سند تحول آموزش و پرورش مجلس دانش آموزی ادوار مجلس دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه بسجی جهادگر استان در تبریز

مدیر کل آموزش و پرورش در این مراسم از معلم و بسیجی به عنوان دو واژه مقدس و بسیار ارزشمند یاد کرد و گفت: قرارگاه فرهنگی انقلاب که سربازان آن معلمان هستند باید در کشور تشکیل شود و معلمان باید وظایف خود را بشناسند و دشمن را از خواسته‌های نامشروعش که نشانه گرفتن فرهنگ و تفکرات جوانان و نوجوانان است ناامید کنند.

سعادتی از استاد شهید مطهری  بعنوان الگو و نمونه بارز یک انسان باشخصیت ، عالم ،فرزانه و متعهد یاد کرد و گفت: از واژه‌های معلم و بسیجی باید با احترام و احتیاط یاد کرد، زیرا بعنوان یک فرد متعهد و خادم  باید صلاحیت و لیاقت این واژه را داشته باشیم.

وی در سال ۱۴۰۳ به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مدرسه طراز حیات طیبه اشاره کرد و گفت: این سند تحول اهدافی را دنبال می‌کند که بر اساس فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب  بحث معرفی الگو‌های معلمان  بزرگترین خلا و نقطه ضعف آموزش و پرورش کشور است یعنی باید بتوانیم الگو‌هایی را برای معلمان معرفی کنیم که بر اساس آنها پیش برویم و اینکه آیا مدارس ما نیز در مسیر تحول هستند یا نه.

سعادتی افزود: امسال ۵۷ شاخصه برای معلمان تعریف شده که همه این شاخصه‌ها در ابعاد شخصیتی شهید مطهری به چشم می‌خورد، زیرا ایشان ویژگی‌هایی داشتند که هم بین موافقان و هم مخالفان شناخته شده بودند بنابراین معلمان بسجی باید الگوی دیگر معلمان باشند و برای اجرا شدن بهتر سند تحول بنیادین همه دست به دست هم دهند و به موفقیت‌های بزرگ که تعلیم و تربیت نسل جوان کشور است دست یابند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • پیشرفت و تحول در کشور از مدرسه آغاز می‌شود
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه بسجی جهادگر استان در تبریز
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور+ اسامی و حوزه‌های انتخابیه
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است