Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- دبيرکل کانون صرافان ايران گفت: صرافي ها امروز به دليل تحريم شبکه بانکي تمامي وظايف اين شبکه را در حوزه بين الملل برعهده دارند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از راديواقتصاد، رضا ترکاشوند افزود: تمام ريسک هاي اين کار به عهده صرافان و در عمل بانک ها هيچ ريسکي را در حوزه مزبور به عهده نمي گيرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: صرافي ها در حال حاضر جابجايي ارزي انجام عمليات تمامي واردات اعم از خرد و کلان را در کشور برعهده دارند.
دبيرکل کانون صرافان ايران گفت: اين کار جزء وظايف قانوني صرافي ها نبوده بلکه وظيفه بانک هاست منتها به دليل تحريم بار سنگين شبکه بانکي را به دوش مي کشند.
وي افزود: بانک مرکزي پس از تحريم ها در سال 1391 اين اجازه را به صرافي ها داده است.
ترکاشوند در پاسخ به اين پرسش که در حال حاضر صراف ها از کجا ارز تهيه مي کنند، اظهارداشت: تامين ارز داخلي صرافي ها فقط بوسيله خريد ارز از مردم انجام مي شود.
وي يادآور شد: شبکه بانکي و بانک مرکزي همانند گذشته هيچ ارزي به شبکه صرافي ها تزريق نمي کند.
يک کارشناس ارشد پولي و بانکي نيز در اين برنامه گفت: صرافي ها يکي از حلقه هاي خدمات پولي هستند.
سيد بهاء الدين حسيني افزود: بطورکلي ماموريت صرافي ها اينکه نسبت به معاوضه و تبديل ارزها اقدام کنند.
وي همچنين با بيان اينکه مجوز فعاليت صرافي ها از سوي بانک مرکزي صادر مي شود، اظهار داشت: فعاليت واحدهاي مزبور نيز بصورت ادواري از سوي اين نهاد مورد بازرسي و کنترل قرار مي گيرد.
اين کارشناس ارشد پولي و بانکي گفت: پس از ماجراي تحريم ها بانک ها در نقل و انتقال پولي دچار مشکل شدند.
وي افزود: صرافي ها به دليل اينکه ارتباطات خيلي رسمي و تحت کنترل به لحاظ بين المللي و داخلي ندارند عمليات بين الملل بانک ها را عهده دار و ضمن ارتباط گيري با شبکه هاي صرافي خارج از کشور در نقل و انتقال پول به جاي بانک ها عمل کردند.
حسيني يادآورشد: صرافي ها امروز به يک قدرت پولي تبديل شده اند که با روح اين حرفه قدري سازگاري ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وظايف بانک صرافي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از بانک مرکزی، این بانک در راستای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

به گفته مصطفی قمری وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آنها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر گردیده است.

وی گفت: هم‌اکنون شش بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» بازنگری و به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی | جزئیات نحوه استفاده از کهربا | ببینید
  • بانک مرکزی: پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی در ۶ بانک کلید خورد
  • خدمت جدید؛ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • بانک مرکزی: طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد