Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،غفاری، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان در آیین افتتاح کلینیک تخصصی صنایع استان کرمان همزمان با راه اندازی نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب گفت : در نمایشگاه دائمی محصولات صنایع کوچک استان از کلیه شهرک‌های و نواحی صنعتی کرمان مجموعا  ۶۰ محصول که قابلیت فساد پذیری نداشته باشند را به صورت دائم در این محل جانمایی کرده ایم و محصولاتی که قابلیت فسادپذیری  و یا حجم بزرگی داشتند از طریق لینک در اختیار هیئت‌های تجاری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود :هیئت های تجاری می توانند از طریق اتاق‌های بازرگانی یا بخش خصوصی داخل استان از این مکان بازدید کنند ضمن اینکه امکان مذاکرات بی تی بی با واحد‌های صنعتی درون استان هم فراهم خواهد شد و  به نوعی این نمایشگاه بازار ثابتی است برای معرفی محصولات و صنایع کوچک استان کرمان که امروز همراه با کلینیک بسیج مهندسی افتتاح و قابل بازدید شد.

غفاری افزود :کلیه محصولات صنایع کوچک استان است که قدمت طولانی دارند و بعضی از  محصولاتی که جدیداً تولید و پروانه بهره برداری اخذ کرده اند در این نمایشگاه اراه می شود.

وی تصریح کرد : در این نمایشگاه  محصولات تولیدی و صنعتی از جمله صنایع فلزی، صنایع غذایی، صنایع شمیایی و... جانمایی شده است.

غفاری یاد آور شد :این نمایشگاه به همت شهرک‌های صنعتی با کمک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در محل مجتمع کسب و کار شهرک صنعتی2 کرمان  ایجاد و بازدید در ساعت اداری برای عموم آزاد است.

سرگرد سعید سعیدی، مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان کرمان نیز درباره کلینیک صنعتی بسیج مهندسین گفت:کلینیک تخصصی صنایع استان کرمان  با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان تشکیل شده و امروز شاهد آیین افتتاح این کلینیک تخصصی هستیم .

وی بااشاره فعالیت این کلینیک گفت: امروز اقتصاد ما با بیماری‌ها ،مشکلات ، عارضه‌ها و معضلاتی  دست و پنجه نرم می‌کند و با راه اندازی این کلینیک تخصصی در حوزه صنعت با کمک تیم‌های جهادی به صورت میدانی از سطح واحد‌های صنعتی  احصا و یا در قالب کارگروه‌های تخصصی و کارگروه‌های موضوعی که در ذیل کلینیک تخصصی صنایع تشکیل شده مطرح و راهکار ارائه می شود.

سعیدی افزود : این مشکلات اگه در سطح استان قابل رفع بود انجام و در غیر این صورت به تهران ارجاع خواهد شد تا سطح وزارتخانه‌ها و سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور پیگیری شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان کرمان اعضای این هیات را شامل ریاست هیئت امنای کلینیک تخصصی صنعت سردار فرمانده سپاه استان ، دبیر آن را سازمان بسیج مهندسین صنعت استان  و سازمان‌های اقشاری بسیج و سازمان‌های اصطلاح متخصصین بسیج به عنوان عضو دانست و افزود: دستگاه‌هایی مثل سازمان صنعت معدن تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان بازرسی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، جا‌هایی که لازم باشد این دستگاه‌ها مثل اداره کل امور مالیاتی اداره کل بیمه و .. در رفع مشکلات حضور دارند.

وی افزود : در نمایشگاه دستاورد‌های چهل ساله انقلاب در حوزه صنعت با  بیش از ۲۰۰ نوع محصول که بعضی از آن‌ها به صورت دانش بنیان هم هستند افتتاح و به معرض دید عموم قرار خواهد گرفت .

سعیدی تصریح کرد :این تیم برای حل مشکلات  به صورت میدانی و به صورت جهادی وارد گود عملیات خواهند شد و در واحد‌های صنعتی کار عارصه یابی را انجام میدهند مشکلات و معضلات را از نزدیک می‌بینند و به کارگروه‌های تخصصی ارجاع می دهند.

وی یادآور شد : صاحبان صنایع هم می توانند با  مراجعه به این مرکز در شهرک صنعتی خضرا مشکلات ، معضلات و عارضه‌های ایجادشده را برای بررسی مطرح نمایند.

سعیدی باشاره به اینکه این کلنیک برای صنایع کوچک راه اندازی شده است افزود :طبق فرمایش مقام معظم رهبری و اهمیت ویژه‌ای دارند صنایع کوچک دارند این امر صورت می گیرد و صنایع بزرگی که در سطح استان هستند زیر چتر حمایت دولتی قرار دارند و حمایت‌هایی از آن‌ها صورت می‌گیرد، ولی قاعدتا اون‌ها هم اگر جایی با مشکل مواجه شدن میتوانند مراجعه کنند به این کلینیک، چون ما یک کار گروهی تحت عنوان کارگروه علم و صنعت در ذیل کلینیک تخصصی صنعت فعالیت می‌کند داریم و می توان از آن استفاده کرد.

مقیمی ،معاون شرکت شهرک‌های صنعتی کشور هم در این آیین گفت :سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و سازمان توسعه زیر مجموعه وزارت صنعت و تجارت یکی از ماموریت‌هایشان ارائه خدمات نرم افزاری به حوزه صنایع کوچک کشور در شرایط فعلی است .

وی تصریح کرد :  این کلینیک برای واحد‌ها یی که به نوسازی و بازسازی در فعالیت‌های تولیدی ، راه اندازی مجدد برخی از واحد‌های که گاهاً با توقف تولید مواجه شده‌اند یا به ظرفیت رساندن واحد‌هایی که در حال فعالیت هستند، ولی به ظرفیت اسمی خود نزدیک نیستند و همینطور در حوزه به بهره‌برداری رساندن طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی که در کشور از گذشته وجود داشتند،  ایجاد شد.

مقیمی افزود: با کمک بسیجیان و تمام کسانی که در این حوزه توانایی دارند مشکلاتی را که استکبار جهانی برای کشور به وجود آورده را رفع خواهیم کرد .

وی گفت : تفاهم‌نامه را بین این سازمان و بسیج مهندسین کشور منعقد کردیم و این تفاهمنامه منجر به افتتاح این دفاتر در ۳۱ استان کشور شد و  استان کرمان اولین دفتری است که به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

مقیمی ابراز امیدواری کرد :در آینده شاهد ورود واحد‌های صنعتی متوقف شده به چرخه اقتصادی کشور باشیم  و بتوانیم نیاز‌های داخلی کشور و حتی  صادراتی کشور را هم فراهم کنیم.

انتهای پیام/ی

افتتاح کلینیک تخصصی صنایع در کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود

سعید صادقی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران گفت:ناترازی انرژی در کشور وجود دارد و این مشکل در سال گذشته به خاطر اینکه ما خاموشی را در بخش‌های خانگی نداشته باشیم خاموشی بر روی صنعت آمده بود.

 او افزود:تا امروز ابلاغیه‌ای از سوی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف بار  نداشته ایم، امسال هم به احتمال زیاد ما با مشکل خاموشی در بخش صنعت خواهیم داشت. 

 صادقی بیان کرد:بحث تامین انرژی به عهده وزارت نیرو است و ناترازی‌های انرژی را همیشه صنعت کمک کرده است و توانسته در چندسال گذشته با عدم خاموشی منازل مسکونی پیش ببریم خوشبختانه در کشور چندین شهرک انرژی احداث شده است و در استان تهران این شهرک‌ها احداث نشده ولی با سرمایه‌گذاری در این بخش این مهم به سرانجام خواهد رسید. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران اعلام آمادگی کرد زمین رایگان در اختیار نیروگاه‌های سی. اچ. پی (فناوری تولید همزمان انرژی الکتریکی و حرارت) قرار دهد.

صادقی گفت:جهش تولید که رهبری به آن اشاره کرده اند هم مصداق این است که امروز یکی از زیرساخت‌های اصلی مهم کشور شهرک‌های صنعتی است قطعا باید موانع بر سر سرمایه‌گذاری کشور برداشته شود تا بخش خصوصی بتواند به راحتی سرمایه‌گذاری در این بخش (شهرک‌های صنعتی) کند، خوشبختانه واحد‌های بزرگ پتروشیمی، فولادی و ... در تولید برق ورود پیدا کرده اند و سایر واحد‌های دیگر براساس ماده ۱۶ قانون جهش تولید می‌بایست سالی ۵ درصد از مصرف برق خود را به انرژی خورشیدی اختصاص دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • نجات جوان کوهنورد با کمک آتش نشانی وامداد کوهستان