Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تعلیق انتقال سوخت مورد نیاز به نوار غزه بعد از درگیری‌های مرگبار در مرزهای غزه، رژیم صهیونیستی تدابیر اتخاذ شده برای کمک به مردم فلسطین و کاهش تنش‌ها را با شکست مواجه کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: بر اساس این توافق انجام شده توسط سازمان ملل و با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی هزاران لیتر سوخت خریداری شده توسط قطر روزانه با کامیون برای تامین انرژی برق به این منطقه محروم منتقل می‌شد اما تنها چند روز بعد از اجرایی شدن آن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور توقف انتقال سوخت به نوار غزه را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌رغم اینکه تصور می‌شد که انتقال سوخت به کاهش خشونت‌های مرگبار کمک می‌کند اما هزاران معترض روز جمعه در مرز غزه با سرزمین‌های اشغالی تجمع کردند. در این تظاهرات‌ها به تظاهرات "بازگشت" معروف است هفت فلسطینی شهید شدند.

در پی تدام تظاهرات‌های بازگشت لیبرمن اعلام کرد: تا زمانی که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از انجام عملیات علیه شهرک نشینان اسرائیلی استقبال می‌کند و نیز با تداوم تظاهرات فلسطینیان در مرزهای نوار غزه، اسرائیل هرگز اجازه سوخت‌رسانی به غزه را نمی‌دهد.

در واقع توافق انتقال سوخت به غزه بدون هرگونه شناسایی رسمی آن توسط تشکیلات خودگردان فلسطین انجام گرفت و به اعتقاد دیپلمات‌ها، این اقدام اولین بار برای غزه اتفاق افتاده است.

این مساله سوال‌ها را درباره به حاشیه رانده شدن محمود عباس رئیس دولت خودگردان فلسطین افزایش داده است.

در طول سالیان گذشته تشکیلات خودگردان فلسطین تنها آدرس برای بیشتر قدرت‌های بین‌المللی بود اما یک مقام ارشد این تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد دیگر فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه را به رسمیت نمی‌شناسد و با او همکاری نمی‌کند. در حالیکه دیپلمات سازمان ملل اعلام کرد: ارتقای وضعیت انسانی نوار غزه بسیار مهمتر از روابط با تشکیلات خودگردان است. سازمان ملل و طرف‌های دیگر تنها به دنبال ارتقای وضعیت نابسامان بشردوستانه نوار غزه هستند که در طول یک دهه گذشته توسط اسرائیل در محاصره به سر می‌برد.

بیش از دو سوم از دو میلیون جمعیت غزه نیازمند و وابسته به کمک‌ها هستند، ساکنان غزه تنها روزانه چهار ساعت برق دارند.

انتقادات بسیاری علیه تشکیلات خودگردان وجود دارند مبنی بر اینکه اقدام خاصی برای برطرف کردن رنج و درد مردم غزه در طول یک دهه گذشته انجام نداده است، حتی عباس برای فشار آوردن علیه حماس که کنترل نوار غزه را در دست دارد، تدابیر تنبیهی علیه این منطقه اعمال می‌کند.

در این میان نگرانی‌ها برای افول امیدها برای تحقق راه حل دو کشوری میان فلسطین و اسرائیل افزایش یافته است.

دیپلمات‌های غربی نگران هستند که عباس ممکن است که گام‌های جدیدی برای قطع روابط با قدرت‌های بین‌المللی بردارد.

عباس از زمان انتخابات در سال ۲۰۰۷ پایش را در خاک نوار غزه نگذاشته و چندین دور مذاکرات مصالحه با شکست مواجه شده است.

با این حال مصر و سازمان ملل به دنبال توافق با حماس در قبال پایان اعتراضات هستند تا بدین شکل محاصره اسرائیل کاهش یابد اما عباس با این توافق مخالف بوده زیرا چنین توافقی به معنای پذیرش ضمنی کنترل حماس بر غزه است.

بر اساس توافق انجام شده قطر به عنوان حامی دیرینه حماس ۶۰ میلیون دلار برای انتقال سوخت به غزه در مدت بیش از شش ماه پرداخت کرد اما تنها شش کامیون از روز سه شنبه وارد نوار غزه شدند و این در حالی است که قرار بود که بیش از ۱۵ کامیون روزانه وارد این منطقه شوند.

هاگ لوات از اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا اعلام کرد: یک ترس عمیق در رام الله وجود دارد مبنی بر اینکه عباس به حاشیه رانده شود و این توافق سازمان ملل بخشی از نقشه پنهانی اسرائیل و آمریکا باشد.

وی ادامه داد: در اروپا هیچ تمایلی برای به حاشیه راندن تشکیلات خودگردان وجود ندارد اما درک به دست آمده است که این رویکرد ممکن است محدودیت‌ها و موانعی در ارتقای وضعیت غزه به وجود آورد.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۵۹۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند | ۶ عملیات جدید و پی در پی در دریاس سرخ

به گزارش همشهری آنلاین سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین در غزه و در پاسخ به تجاوزات به یمن، ۶ عملیات توسط پهپاد و موشک طی سه روز گذشته انجام دادیم.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

علی‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آنها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

کد خبر 840862 منبع: ایسنا برچسب‌ها انگلیس خبر ویژه ایالات متحده آمریکا یمن

دیگر خبرها

  • بخشی غم‌انگیز از نسل کُشی ارتش تروریستی اسرائیل علیه غزه
  • تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند | ۶ عملیات جدید و پی در پی در دریاس سرخ
  • ۶ عملیات جدید ارتش یمن علیه اهداف آمریکایی و انگلیسی
  • سفارت رژیم صهیونیستی در محاصره مردم اردن
  • سفارت رژیم صهیونیستی در محاصره مردم اردن +فیلم
  • سفارت رژیم صهیونیستی در محاصره مردم اردن+ فیلم
  • استقبال عربستان، مصر و تشکیلات خودگردان از قطعنامه آتش‌بس در غزه
  • کشتار جدید در نوار غزه و شهادت دهها نفر دیگر/ ادامه محاصره بیمارستان‌ها از سوی اشغالگران