Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@11:41:05 GMT

اقامه نماز در مدارس آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۰۲۲۴

اقامه نماز در مدارس آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن باباییان بعد از ظهر امروز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان قروه با محوریت نماز و نقش آن در کاهش آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: نماز دو جنبه دارد که یکی فردی و یکی هم اجتماعی است و در واقع باید از جنبه فردی آن به سمت اجتماعی شدن حرکت کرد.  

به گفته وی اگر قرار مدارس دچار آسیب نشوند چاره ای جز اقامه نماز نیست، چرا که این نماز است که جامعه انسانی را بیمه و از هر منکری باز می دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باباییان با بیان اینکه با وجود تلاش های بسیاری که صوت می گیرد اما تبلیغات سوء فراوان است، افزود: متأسفانه امروزه به مسایل تربیتی آن طور که باید پرداخته نمی شود و همین آسیب ها را دوچندان می کند.

وی با انتقاد از اینکه در مدارس علاقه ای به اقامه نماز دیده نمی شود، تصریح کرد: مسئله مهم در این میان کیفیت نماز و جلوگیری از حاشیه ماندن نماز بوده که نیازمند راهکارهایی اساسی است.

همچنین امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه هم در این نشست از اینکه به گفته ها جامه عمل پوشانده نمی شود انتقاد کرد و گفت: مشکل اصلی در اعتقادات و ضعف شناخت نسبت به دین و نماز است چر که اگر عقیده درست باشد استقبال از نماز و دین هم صورت می گیرد.

به گفته ماموستا ملاهاشم نوری با اجبار، تشویق و یا جایزه دادن نمی شود نسل امروز را نمازخوان کرد بلکه باید به فکر تقویت اعتقادات و شناخت آنان با آموزش های صحیح بود.

کد خبر 4429917

منبع: مهر

کلیدواژه: آسیب اجتماعی آموزش و پرورش كردستان شهرستان قروه اربعین ۹۷ اربعین 97 کرمانشاه خبرگزاری مهر اربعین حسینی گرگان بوشهر مشهد یاسوج شیراز خرم آباد شهرکرد سنندج خطبه های نماز جمعه بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید نماینده ولی فقیه در گلستان بر ترویج اقامه نماز از آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان آیت الله نورمفیدی در این جلسه گفت : انجام کار اساسی و زیربنایی برای نماز از آموزش و پرورش شروع می شود و باید با برنامه ریزی مناسب نسل نو را در مسیر ترویج نماز قرار دهیم و با تربیت مربی، کار فرهنگی را آرام آرام توسعه دهیم.

او همچنین با بیان اینکه مسئولیت ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت دو مسئله مهم اسلامی است، گفت : اول نماز و برکات و آثار آن در جامعه و دوم مساله امام زمان(عج) و مهدویت است که می تواند عامل وحدت در امت اسلامی باشد.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان نیز در این جلسه گفت : برنامه های ترویج اقامه نماز مطابق با سند تحول نماز ادامه پیدا خواهد کرد.

استاندار گلستان همچنین با اشاره به تشکیل کمیته ساماندهی نمازخانه ها و مساجد بین راهی گفت: رسیدگی به نمازخانه های بین راهی در این کمیته در دستور کار قرار گرفت و پیگیری لازم در حال انجام است.

وی بر ضرورت حمایت شهرداری و شورای شهر از فعالیتهای ستاد اقامه نماز و اجرای مفاد تفاهمنامه ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های استان برای اولین بار در کشور در استان همدان
  • اقامه نماز جماعت در بیش از ۲۰۰ آموزشگاه بردسکن
  • راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود
  • تاکید نماینده ولی فقیه در گلستان بر ترویج اقامه نماز از آموزش و پرورش
  • امروز هیمنه پوشالی آمریکا و اسرائیل در دنیا فرو ریخته است
  • راهپیمایی جمعه خشم در لرستان
  • روحانیت در ارتقای جایگاه مساجد نقش مؤثری دارند
  • اجرای فرامین ولی امر مسلمین، رمز فتح قله هاست
  • پیام های کاهش شرکت در نماز جمعه حجت الاسلام صدیقی
  • اجرای طرح ساماندهی کلونی‌های آسیب در بوستان‌‎های پایتخت