Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:58:36 GMT

جنایات ادامه دار عربستان در یمن

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۰۳۸۰

جنایات ادامه دار عربستان در یمن

تهران - ایرنا - با گذشت بیش از سه سال و نیم از حمله تجاوزکارانه جبهه عربی - آمریکایی به سرکردگی آل سعود به یمن و شهادت حدود 17 هزار شهروند بی گناه یمنی، هنوز وجدان بیداری در جهان پیدا نشده که مقابل این جنایات بایستد.

شرایط مردم یمن با توجه به بمباران های مداوم انتلاف سعودی - آمریکایی - اماراتی به حدی وخیم شده که نهادهای حقوقی سازمان ملل که عموما در قضیه یمنی ها بی توجه و خنثی بودند و یا از جنایات آل سعود حمایت می کردند نیز صدایشان هرچند کوتاه درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'فرهان حق' سخنگوی سازمان ملل روز جمعه (بیستم مهرماه) طی گزارشی اعلام کرد که یمن بدترین شرایط انسانی را روی زمین دارد و بیش از 22 میلیون یمنی، در شرایط بحرانی به سر می‌برند و این کشور به محل بروز بدترین فاجعه انسانی زمین تبدیل شده است.
شرایط مردم یمن از تاریخ 23 خرداد ماه سال جاری در اثر حمله ائتلاف متجاوز سعودی - اماراتی - آمریکایی به بندر و استان الحدیده در غرب این کشور وخیم تر شده و اوضاع مردم مسلمان و بی دفاع این کشور روز به روز بغرنج تر می شود، ولی حامیان دروغین حقوق بشر در کشورهای غربی و سازمان های بین المللی با فرو بردن دلارهای نفتی عربستان در حلقوم خود در مقابل این جنایات سکوت اختیار کرده اند.
بمب افکن های متجاوز ائتلاف سعودی - آمریکایی - اماراتی از 23 خرداد ماه مدام در حال بمباران استان و شهر الحدیده و در ادامه با یورش نیروهای زمینی متجاوز به این استان به دنبال نابودی تمامی زیرساخت های استان الحدیده و کشتار مردم بی دفاع آن می باشند.
شرایط استان الحدیده و در مجموع کشور یمن با بمباران های هدفمند بمب افکن های سعودی - آمریکایی که مراسم عروسی، بیمارستان ها، مدارس و مراکز امدادی یمن را هدف گرفته هر روز بدتر می شود؛ وزارت بهداشت یمن (19 مهرماه) در همین زمینه طی بیانیه ای از تخریب کامل 2 بیمارستان شهر 'الدریهمی' استان الحدیده واقع در غرب این کشور بر اثر حملات هوایی و دریایی ائتلاف سعودی - اماراتی - آمریکایی خبر داد.
در این بیانیه آمده است: این 2 بیمارستان در حالی بمباران شدند که در آن، تعداد زیادی بیمار و کادر پزشکی حضور داشتند.
مسئولان بهداشتی یمن می‌گویند که در این حملات هوایی و دریایی که منجر به شهادت و مجروح شدن شمار زیادی از بیماران و کادر درمانی شده، یک آمبولانس و شماری از منازل شهروندان اطراف این بیمارستان نیز هدف قرار گرفت.
فرهان حق همزمان با ادامه حملات جنگنده - بمب افکن ‌های سعودی اماراتی - آمریکایی به استان الحدیده، در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک به شرایط انسانی در یمن پرداخته و گفت: 'بدترین شرایط انسانی دنیا در یمن است و 22.2 میلیون نفر از مردم این کشور 28 میلیون نفره، نیاز مبرم به کمک دارند'.
وی در ادامه گزارش از شرایط یمنی‌ها، به نتایج تشدید حملات سعودی‌ها در ماه‌های اخیر پرداخت و گفت: 'از ابتدای ژوئن (اواسط خرداد ماه) بیش از 570 هزار یمنی در اثر تشدید خشونت‌ها بی‌خانمان شده‌اند'.
یک نهاد حقوقی سازمان ملل فعال در حمایت از حقوق کودکان نیز، با اشاره به شمار بالای کودکان قربانی شده در پی حملات ریاض در یمن، خواستار توقف این حملات شد و اعلام کرد که عربستان سعودی باید حملات به یمن را متوقف کند.
بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، کمیته حمایت از حقوق کودکان سازمان ملل (روز پنجشنبه/ 19 مهرماه) از عربستان خواست تا به سرعت حملات مرگبار علیه اهداف غیرنظامی در یمن را متوقف کند و مقاماتی را که در حملات غیرقانونی دست داشته و منجر به کشتار کودکان یمنی شده را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.
این کمیته متشکل از 18 کارشناس مستقل به بیانیه عربستان سعودی در این زمینه نیز اشاره و در عین حال اعلام کرد که کودکان یمن همچنان کشته، زخمی و یا یتیم می‌شوند.
ریاض هفته گذشته به این نهاد سازمان ملل اعلام کرده بود که تلاش می‌کند تا اشتباهاتی را که در حملات نظامی رخ می‌دهند، اصلاح کند، اما کارشناسان تردید دارند که رژیم سعودی واقعا چنین کاری بکند.
'کلارنس نلسون' معاون رئیس این کمیته با بیان این که حدود 20 درصد از قربانیان غیرنظامی در یمن، کودکان هستند و یکی از هر 8 کودک و نوجوان کشته شده هم کمتر از 18 سال سن دارد، گفت: ما از آنها (سعودی ها) خواستیم که هر چه سریعتر حملات هوایی علیه مردم یمن را متوقف کنند.
سازمان ملل پیش از این و در آخرین روزهای نشستن 'بان کی مون' بر مصدر دبیرکلی این نهاد، گزارشی درباره نقش عربستان در کشتار کودکان یمنی منتشر کرد، ولی با تهدید علنی عربستان به قطع جریان دلارهای نفتی به سمت سازمان ملل، این گزارش ویرایش و نام عربستان از آن حذف شد.
با گذشت بیش از سه‌سال و نیم از تجاوز ائتلاف عربی - آمریکایی به سرگردگی عربستان به یمن که به شهادت بیش از 17 هزار یمنی و مجروح شدن دهها هزار نفر دیگر انجامیده، دو کشور آمریکا و انگلیس نه تنها صادرات سلاح و تجهیزات نظامی خود به عربستان را قطع نکرده اند، بلکه افزایش نیز داده اند.
کارشناس مسایل منطقه معتقدند که ائتلاف متجاوز عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان به یمن هر روز بیشتر در باتلاق این کشور فرو می روند و راه نجاتی برای آنها متصور نیست، مگر این که دست از تجاوز به یمن و کشتار مردم بی دفاع آن بردارند.
مطمئنا آل سعود و همراهان آن تقاص جنایات خود را تحمیل جنگ به مردم یمن خواهند داد و به همین سادگی ها این قضیه تمام نخواهد شد و قضایایی همچون ناپدید شدن جمال خاشقچی در کنسولگری استانبول و انفجار بمب خبری در این زمینه که به بیشتر رفتن آبروی سعودی ها در اذهان جهانی انجامید، می تواند بسیاری از پرونده های آل سعود به ویژه قضیه کشتار مردم یمن را که با حمایت غربی ها خاصه دولت آمریکا تا به امروز بر آن سرپوش گذاشته به جریان اندازد.
در قضیه خاشقچی سعودی ها به دنبال دادن رشوه به ترکیه هستند تا بر این مساله سرپوش بگذارند که آنکارا این موضوع را رد کرده است؛ امری که سعودی ها بسیار از آن برای پیشبرد اهداف خود استفاده کرده اند.
برای نمونه آل سعود در تجاوز به یمن به بسیاری از سران کشورهای غربی - عربی رشوه داد تا ریاض را در جنگ با یمن یاری کرده و نسبت به جنایات آل سعود در این کشور اسلامی سکوت اختیار کنند؛ اما واقعیت این است که، نمی توان از کشورهای غربی در تایید جنایات آل سعود خُرده گرفت، زیرا این دسته از دولت ها بقای حکومتشان را مدیون مسایلی از این دست هستند. مسایلی که سعودی ها نیز به خوبی آن را دریافته اند و به همین علت است که در مراوده با بسیاری از کشورهای غربی و برای سرپوش گذاشتن بر سیاست های ضد بشری خود، همواره دست به جیب بوده و با ابزار پول و دلارهای نفتی، توانسته اند دورمیزِ غربی ها برای خود یک صندلی رزور کنند.
خاورم*1275**1144

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عربستان يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند

به گزارش ورزش سه، صندوق سرمایه گذاری عمومی در سال 2023 از باشگاه‌های لیگ روشن برای جذب گروهی از مهم‌ترین بازیکنان بین‌المللی مثل کریستیانو رونالدو، نیمار، کریم بنزما فرانسوی و ... حمایت کرد.

یک منبع به روزنامه سعودی الشرق الاوسط توضیح داد که کمیته جذب بازیکن در لیگ حرفه‌ای عربستان در دوره اخیر جلساتی را با باشگاه‌ها برگزار کرده است تا بازیکنانی را که می‌خواهند در فصل نقل و انتقالات تابستانی به فوتبال این کشور منتقل شوند، مشخص کند.

این منبع در ادامه گفت پیش بینی می‌شود هفته آینده جلسه دیگری بین کمیته و باشگاه‌ها برگزار شود. برنامه برای حضور بازیکنان بزرگ بین‌المللی در راستای برنامه‌ توسعه مسابقات فوتبال در عربستان سعودی است تا لیگ این کشور به یکی از 10 لیگ مهم جهان تبدیل شود.

اما صندوق سرمایه‌گذاری عربستان بر چه اساسی از باشگاه‌ها حمایت می‌کند؟ این منبع اشاره کرد که حمایت‌های صندوق از باشگاه‌ها با توجه به جایگاه آنها در جدول لیگ عربستان صورت می‌گیرد.

در واقع باشگاه‌هایی که موقعیت‌های بالاتری دارند (به عنوان مثال الهلال و النصر در فصل جاری)، ممکن است حمایت بیشتری دریافت کنند، و تیم مقابل تیم‌هایی که در رده‌های پایین‌تر هستند، حمایت کمتری داشته باشند.

این استاندارد به منظور ایجاد انگیزه در باشگاه‌ها برای ارائه بهترین سطوح و دستیابی به نتایج بهتر است که باعث افزایش قدرت و جذابیت مسابقات لیگ عربستان می‌شود.

انمار الحائلی، رئیس باشگاه الاتحاد، اخیراً در اظهارات تلویزیونی تایید کرد که حمایتی که از باشگاه‌ها انجام می‌شود، به یک اندازه نیست. من اطلاع دقیقی ندارم و نمی‌خواهم در این مورد اظهار نظر کنم، اما باید جزئیات بیشتری در این زمینه به ما ارائه شود.

وی همچنین گفت: باید جدولی ارائه شود که نشان دهد هر باشگاه چه چیزی دریافت می‌کند، چون ممکن است خطایی رخ بدهد و از برخی باشگاه‌ها بیشتر از سایر باشگاه‌ها حمایت شود.

دیگر خبرها

  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • الجزیره: بستن دفتر ما برای سرپوش گذاشتن بر جنایات صهیونیست است/ ادامه می‌دهیم+ فیلم
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس