Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: دو بند از لایحه CFT که از مجلس به شورای نگهبان قانون اساسی رفت توسط این شورا رد شد و باید مجدداً به مجلس بازگردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هاجر چنارانی در گفت‌وگو با صبح توس در نیشابور گفت: دو بند از لایحه CFT که از مجلس به شورای نگهبان قانون اساسی رفت توسط این شورا رد شده است و باید مجدداً به مجلس بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد:CFT یا همان لایحه مبارزه با پول‌شویی بند اصلی است که توسط شورای نگهبان رد شده است.

وی تصریح کرد: در رأی‌گیری گذشته این لایحه 120 رأی مخالف و 145 رأی موافق داشت و ما تلاش می‌کنیم تا این رأی‌ها عوض شود، امروز برای ما به‌عنوان مخالف مهم این است که این لایحه ضرورت اجرایی داشته باشند.

 

شروط مجلس برای لایحه مبارزه با پولشویی ضمانت اجرایی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه تأکید کرد: درست است شروطی به این لایحه پیوست شده است ولی اینکه شروط مجلس اجرایی شود نیز ضمانت اجرا ندارد و متأسفانه هیچ تعهدی نیز برای اجرای آن وجود ندارد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر این شروط اجرایی نشود همان وضع قبل، پس از تصویب نیز باقی خواهد ماند، اگر به دنبال راهی برویم که نتیجه‌اش همان وضع گذشته باشد چرا باید به این طرح ورود کنیم.

 

باید وضعیتمان با اتحادیه اروپا مشخص شود بعد وارد این لایحه شویم

چنارانی ادامه داد: هنوز در برجام اروپا به هیچ‌کدام از تعهدات خود جامعه عمل نپوشانده است، شرایط حساسی هست و امیدواریم وضعیتمان با اتحادیه اروپا مشخص شود و بعد وارد این لایحه شویم.

 

رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی اعضای ناظر CFT  هستند

وی تأکید کرد: با توجه به قرار گرفتن رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در بین اعضای ناظر که به‌عنوان دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی هستند اگر بخواهند به این مسائل ورود کنند و در آینده شبهه حتی در تصمیمات اقتصادی گذشته ایران ایجاد کنند برای جمهوری اسلامی ایران سنگین تمام خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه افزود: در راستای منافع ملی توقع می‌شود که نمایندگان به امنیت ملی ایران در راستای امنیت منطقه توجه داشته باشند.

 

به دنبال ایجاد تضمین هستیم

چنارانی افزود: بدانیم که قطعاً همه نمایندگان می‌خواهند اوضاع کشور بهتر شود ولی ما به دنبال ایجاد تضمین هستیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۰۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدمحمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مجلس کار خوبی انجام داد و نمایندگان اشکالی که شورای نگهبان در مورد اجاره بها گرفته بود را رفع و نهایی کردند.

وی افزود: چون در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه و شهرسازی به آن عمل شود.

حسینی افزود: نکته بعدی، تحقیق و تفحص مجلس در مورد سازمان آفات بود که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می شود.

وی گفت: ضمن آنکه بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط می‌شد و در مورد کمبود داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مساله ابلاغ به قوه قضاییه منتفی شد چون جرمی مرتکب نشده است و کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

کد خبر 6087456

دیگر خبرها

  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • محرومیت کارگران از تعطیلات آخر هفته!
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • دفاع تمام قد حامی لایحه عفاف و حجاب از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد /با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید