Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@09:15:01 GMT

جام باشگاههای کتابخوانی در گناباد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۰۵۸۷

جام باشگاههای کتابخوانی در گناباد آغاز شد

گناباد- ایرنا- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد گفت: جام باشگاههای کتابخوانی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه امروز در این شهرستان آغاز شد.

حمیدرضا مهدوی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جام باشگاههای کتابخوانی طرحی پیشرو و خلاقانه برای ترویج فرهنگ مطالعه بین کودکان و نوجوانان است که طی آن شرکت کنندگان کتابی را به انتخاب خود مطالعه و در گروههای کوچک به نقد و بررسی آن می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این چارچوب هر گروه بهترین کتاب را انتخاب کرده و سپس در سطح مدرسه به رقابت می کنند
وی ادامه داد: برنامه جام باشگاههای کتابخوانی اقدامی مهم برای هم افزایی همه دستگاههای اجرایی و متولیان ذیربط به منظور نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه است.
او اضافه کرد: دبیرخانه جام باشگاههای کتابخوانی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد مستقر و با همکاری نهاد کتابخانه ها، اداره آموزش و پرورش، بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شهرداری در حال اجرا است.
13 کتابخانه عمومی و مشارکتی با زیربنای 6 هزار و 500 متر مربع با بیش از191 هزار جلد کتاب و 242 عنوان نشریه در مناطق شهری و روستایی گناباد فعال است و بر اساس جمعیت به ازای هر گنابادی 2.5 نسخه کتاب جهت مطالعه وجود دارد.
گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتابخواني جام باشگاهها گناباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۰۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مجموعه کتاب‌های «سر دلبران» رونمایی شد

همزمان با ایام میلاد امام حسن مجتبی (ع) مراسم رونمایی از مجموعه کتاب سر دلبران با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل نمایشگاه قرآن برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مجموعه کتب به بیان جایگاه اهل بیت (علیهم‌السلام) در بیان ادیبان مسیحی پرداخته شده است.

محمدمهدی اسماعیلی در بخشی از این‌ مراسم گفت: در راستای گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی از طرح‌های خلاقانه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت می‌شود.

در این مراسم همچنین شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ، میهمانان خارجی و جمعی از اصحاب رسانه در محل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از حضور در مراسم رونمایی مجموعه کتب سردلبران از غرفه بشری بازدید کرد.

طرح قرآنی بشری از روش‌های برتر در عرصه آموزش قرآن کریم است.

همچنین پس از آن نیز وزیر فرهنگ در مراسم عقد زوج های جوان که در یکی از غرفه های نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد، حضور یافت.

از محورهای این دوره از نمایشگاه می توان به بخش‌های کودک و نوجوان و نمایشگاه هوش مصنوعی و مباحث دانش بنیان اشاره کرد.

در بخش بین‌الملل حدود ۲۵ کشور دعوت شده‌اند و کارهای هنری و مکتوب خود را عرضه می‌کنند.

نشست‌های قرآنی با حضور پنج وزیر از کشورهای اسلامی، بخش مقاومت غزه و فلسطین، مباحث شناختی طوفان الاقصی و صهیونیست شناسی جزء دیگر برنامه های سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است.

نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از یک فرودین تا ۱۴ فرودین ماه از ساعت ۱۷ تا ۳۰ دقیقه بامداد با حضور ۴۵ موسسه قرآنی و ۲۴ نهاد حاکمیتی و دولتی برگزار می‌شود بخش بین‌الملل نیز از یکم تا هشتم فعالیت دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسافران نوروزی روزه‌دار پای سفره افطار علامه محمدتقی بهلول گنابادی
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه
  • توسعه فرهنگ کتابخوانی در احداث پارک‌های سنندج مورد توجه قرار گیرد
  • هیات خادم الرضا (ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • هیات خادم الرضا(ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • از مجموعه کتاب‌های «سر دلبران» رونمایی شد
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد 
  • سند فرهنگ نوجوان در همدان نگارش می‌شود