Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@18:49:38 GMT

دعای کشیش برانسون برای ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۰۵۹۵

دعای کشیش برانسون برای ترامپ

کشیش اندرو برانسون که حدود دوسال در ترکیه بازداشت بود و بمحض آزادی از این کشور به آلمان رفت، روز شنبه وارد خاک امریکا شد و در بدو ورود با دونالد ترامپ در کاخ سفید دیدار کرد. او در این دیدار زانو زد و برای ترامپ دعای خبر کرد و از رئیس‌جمهور آمریکا تشکر کرد که "از زمان بر سر کار آمدن واقعا برای آزادی او مبارزه کرده است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروغ احمدی

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با اندرو برانسون با تأکید بر این که «ما باج پرداخت نمی کنیم»، گفت: اگر بخواهیم برای هر زندانی باج بدهیم، اتفاقات بد بیشتری می‌افتد.

---

در این دیدار کشیش برانسون با گذاشتن دست‌هایش بر شانه‌های دونالد ترامپ برای او دعا کرد: «خداوندا به او قدرت خارق‌العاده بدهد تا تمام برنامه هایش برای این کشور را عملی کند.»

قدردانی ترامپ از اردوغان

ترامپ آزادی برانسون را یک گام عظیم در راستای بهبود روابط با ترکیه دانست و ازاردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه تشکر کرد. ترامپ گفت: خیلی تعجب کردم که این ماجرا زودتر حل نشد.
برخی مقامات ارشد از جمله جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم در این دیدار حضور داشتند.
اردوغان نیز در پاسخ به قدردانی ترامپ از وی گفت که آزادی کشیش زندانی متهم به جاسوسی و طراحی کودتای نافرجام تصمیم مستقل دسگاه قضایی این کشور بوده است.

---

اندرو برانسون به اتهام کمک به هواداران فتح‌الله گولن و همچنین حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) حدود دو سال در بازداشت بود که البته حبس او چندی پیش به حصر خانگی تبدیل شد.
طی چند ماه گذشته بازداشت  برانسون به یکی از محورهای اصلی تنش بین واشنگتن و آنکارا تبدیل شد و جدال لفظی سنگینی بین آنها در گرفت. دولت آمریکا سلیمان سویلو، وزیر کشور و عبدالحمید گل، وزیر دادگستری ترکیه، را به دلیل نقش داشتن در دستگیری و حبس این کشیش آمریکایی تحریم و فشارهای اقتصادی زیادی را نیز برای آزادی برانسون به آنکارا وارد کرد.
آزادی او نیز خالی از جنجال نبود. برخی ترکیه را متهم کردند که در ازای برداشته شدن تحریم‌ها حکم به آزادی کشیش برانسون داده است. اما نه فقط ترکیه که امریکا هم چنین اتهامی را رد کرد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود

منابع رسانه‌ای امروز (دوشنبه) از دیدار و رایزنی روسای جمهور ترکیه و عراق در بغداد درباره تحولات منطقه و پرونده‌های مشترک میان ۲ کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه که امروز وارد بغداد شده بود با «عبد اللطیف جمال رشید» همتای عراقی خود در کاخ ریاست جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) دو طرف در این دیدار درباره تحولات منطقه و در راس آن جنگ غزه رایزنی کرده و بر ضرورت جلوگیری از تشدید تنش در منطقه تاکید کردند.

رئیس جمهور عراق و اردوغان بر اهمیت تشدید تلاش‌ها برای مقابله با چالش‌های تغییرات آب و هوایی و بحران آب تاکید کردند.

دو طرف همچنین درباره پرونده‌های مختلف میان دو کشور و به ویژه پرونده آب رایزنی کردند.

ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: روسای جمهور ترکیه و عراق بر ضرورت توقف تجاوز به غزه و حمایت از ملت فلسطین تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: روسای جمهور ترکیه و عراق همچنین بر لزوم کاهش تنش در منطقه و توقف تشدید تنش تاکید کردند.

رشید در سخنانی در این دیدار بر ضرورت همکاری میان ۲ کشور در زمینه مقابله با تروریسم تاکید کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بغداد اجازه نمی‌دهد خاک عراق سکوی تهدید کشور‌های همسایه باشد. ما همچنین هرگونه حمله یا تجاوز به شهر‌های عراق را رد و بر لزوم احترام به حاکمیت و امنیت عراق تاکید می‌کنیم.

رئیس جمهور ترکیه نیز در دیدار با همتای عراقی خود اظهار کرد: ما نیاز عراق به آب را درک می‌کنیم. پروژه جاده توسعه مهم است و ما به حمایت خود از عراق برای تکمیل آن ادامه خواهیم داد.

اردوغان همچنین بر ضرورت اقدام مشترک کشور‌های اسلامی برای توقف جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد که تلاش‌ها برای توقف بی‌عدالتی و ظلم علیه ملت فلسطین ادامه دارد.

اردوغان صبح امروز مورد استقبال «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق قرار گرفته بود.

این نخستین سفر اردوغان به عراق از سال ۲۰۱۱ تا کنون است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است
  • تعرض به شهر‌های عراق را نمی‌پذیریم
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • سفر اردوغان به بغداد/ دیدار با مقامات کردستان عراق در دستور کار
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • دیدار رئیس جمهور ترکیه با اسماعیل هنیه