Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، مجید فراهانی در خصوص لزوم خدمت رسانی شایسته به معلولین در شبکه حمل و نقل عمومی شهر به ویژه سامانه های اتوبوس تندرو و خطوط مترو گفت: عدم تحقق دسترس پذیری شهر برای معلولان عزیز،سبب شده است تا این گروه از شهروندان از حق زندگی در شهر به صورت کامل برخوردار نشوند، در این شرایط هرچه میزان معلولیت جسمی و حرکتی بیشتر باشد،مشکلاتشان برای رفت و آمد،کار و زندگی درسطح محله و شهر بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فراهانی افزود: در چنین شرایطی فراهم کردن دسترسی،حمل و نقل آسان برای رتق و فتق امور تحصیلی،درمانی و نیازهای حیاتی این عزیزان کمترین خدمتی است که شهرداری از طریق دسترس پذیر نمودن و تسهیل استفاده این عزیزان از شبکه حمل و نقل عمومی باید ارائه کنند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی با اشاره به بی تدبیری های انجام شده بیان کرد: متاسفانه این خدمت رسانی با بی تدبیری نه تنها مشکلی از مشکلات معلولین و جانبازان را حل نکرده است،بلکه صرفاً به بهانه دسترس پذیر کردن پیمانکاران فرصت اجرای یک کار ناقص و صدور صورت وضعیت برای شهرداری را پیدا کرده اند، البته این روند در مترو بسیار تاسف بار تر است به نحوی که ما در سال 1389 شاهد مرگ یک خانم نابینا در ایستگاه مترو خزانه بودیم ، امیدوارم با اجرای صحیح ، افزایش ایمنی و دسترس پذیر نمودن شهر در تهران دیگر شاهد این حوادث تلخ نباشیم.

وی اضافه کرد: اینجانب به عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره «لزوم خدمت رسانی شایسته به معلولین عزیز در شبکه حمل و نقل عمومی شهر به ویژه سامانه های اتوبوس تندرو و خطوط مترو» برای دومین بار به شهرداری تهران تذکر می دهم، یکسال پیش درباره لزوم توجه به مسائل نابینایان و تحقق شهر دسترس پذیر از طریق اجرای مصوبات شورا در روز عصای سفید به شهرداری تهران تذکر دادم.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: انتظار دارم شهرداری بیش از پیش به مساله دسترس پذیری شهر و خدمت به معلولان توجه نماید تا حق این عزیزان به شهر مطلوب تر و بهتر از گذشته ادا شود.

فراهانی گفت: کسب مقام سوم جهانی در مسابقات بین المللی پاراالمپیک نشان داد که برای معلولین هر کجا حداقل امکانات فراهم شود افتخار آفریده اند؛ از این رو امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام محمد علی افشانی ،شهردار تهران شاهد توجه بیش از پیش به دسترس پذیرنمودن تهران برای زندگی همه شهروندان به ویژه معلولان باشیم.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم

شهردار رباط کریم گفت: ایستگاه بازارک رباط کریم در امتداد مسیر خط یک مترو تهران است که در فضایی به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع ساخته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رباط کریم، حمیدرضا اللهیاری ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی ایستگاه مترو رباط کریم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مکان‌یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک مترو تهران و توسط شهرداری تهران تعیین شده و شهرداری رباط کریم بر اساس توافقات صورت گرفته آن را اجرا خواهد کرد.

 وی افزود: در شروع به کار به عنوان شهردار رباط کریم به مردم قول هایی دادم که بخشی از آنها عملی شده و امروز با افتخار شاهد تحقق وعده ساخت ایستگاه مترو هستیم. 

شهردار رباط کریم در ادامه به مصوبات سفر ریاست جمهوری به رباط کریم اشاره کرد و گفت: مصوب شده بود که این ایستگاه توسط شهرداری تهران ساخته شود اما به دلایلی امکان پذیر نبود و ما تصمیم گرفتیم این کار را برای مردم رباط کریم به سرانجام برسانیم.

رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد

اللهیاری در پایان با بیان اینکه ایستگاه بازارک رباط کریم در امتداد مسیر خط یک مترو تهران است، خاطرنشان کرد: این ایستگاه در فضایی به مساحت 2700 متر مربع ساخته می‌شود که طول سکوی ایستگاه 145 متر در دو طرف خواهد بود و هر طرف 7 متر عرض خواهد داشت. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز