Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، جواد قناعتی، رئیس كنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس امروز، 22 مهرماه در بازدید از مجموعه جهاد دانشگاهی فارس و خبرگزاری ایكنا قدردانی از فعالیت‌های این نهاد انقلابی گفت: خبرگزاری ایكنا از خبرگزاری‌های بسیار فعال و خوب در مجموعه استان است و طی صحبت‌هایی كه با همكاران خود در سایر استان‌ها داشتیم، متوجه شدیم كه فارس یك سر و گردن از بقیه استان‌ها بالاتر است كه این مسئله حاصل مدیریت خوب و فعالیت جهادی نیروهای آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین از فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی جهاد دانشگاهی فارس نیز قدردانی كرد و افزود: خدمت تعریف‌های مختلفی دارد و یكی از تعریف‌های آن، این است كه مراجعه‌كننده وقتی به آن مجموعه مراجعه می‌كند راضی از آن مجموعه برود.

انصافاً جهاد دانشگاهی فارس خدمت به مردم را خیلی خوب انجام می‌دهد
قناعتی ادامه داد: انصافاً جهاد دانشگاهی فارس خدمت به مردم را خیلی خوب انجام می‌دهد و روحیه جهادی در میان جهادگران آن وجود دارد و اصولاً وقتی در جامعه‌ای روحیه جهادی حاكم باشد خود منشأ بسیاری از تحولات می‌تواند باشد و بسیاری از مشكلات و مسائل را حل می‌كند.

داشتن روحیه جهادی، خدمت‌رسانی بی‌توقع و متواضعانه را به دنبال دارد
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارس با بیان ینكه داشتن روحیه جهادی، خدمت‌رسانی بی‌توقع و متواضعانه را به دنبال دارد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند كه در جامعه اسلامی هر كجا كه قرار دارید، آنجا را مركز دنیا بدانید كه این مسئله منجر به انجام كارهای جهادی می‌شود.

حق قضاوت كردن دیگران را نداریم
وی با تصریح اینكه حسن كار جهاد دانشگاهی در این است كه با اقشار مختلف مردم سر و كار دارد، گفت: افراد مختلف با سلایق گوناگون به مجموعه جهاد دانشگاهی مراجعه كرده و با آن سر و كار دارند اما نكته‌ای كه ما در برخورد با مردم مدنظر داشته باشیم این است كه خط كش خداوند با خط كش ما انسان‌ها متفاوت است و ما حق قضاوت كردن دیگران را نداریم.
قناعتی اظهار كرد: متأسفانه در جامعه ما قضاوت كردن بسیار رخ می‌دهد و افراد را از روی ظاهر آن‌ها قضاوت می‌كنیم اما چه بسا افرادی كه به خدا بسیار نزدیك‌تر هستند.
وی به بیان خاطره‌ای از شهید خشنود، معروف به حبیب‌بن مظاهر كه از شهدای مدافع حرم استان فارس است كه در تاریخ 6 فروردین 96 در سوریه به شهادت رسید، پرداخت و رشادت‌هایی این كه شهید بزرگوار آن هم با وجود كهولت سن یادآور شد و گفت: شاید ظاهر متفاوت از تصورات ما باشد، اما باطن چیز دیگری است چنانچه شهدا را از آخر مجلس چیدند.
رئیس كنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس اظهار كرد: بحمد الهی فرصت بسیار خوبی برای خدمت به مردم در مجموعه جهاد دانشگاهی فراهم است و انصافاً هم اقدامات بسیار خوبی در آن انجام می‌شود.
وی، نوع برخورد با مراجعه‌كنندگان در مجموعه جهاد دانشگاهی فارس را ستود و گفت: این نوع رفتارها برای ما یك درس است چرا كه جهادگران مردم را نسبت به نظام و خدمتگزاران آن خشنود می‌كنند و بحمد الهی در جهاد دانشگاهی فارس خدمت متواضعانه به مردم ارائه می‌شود.

سیاسی‌كاری در بحث آموزش‌ها یكی از آفت‌های اساسی است
قناعتی در بخش دیگری از سخنان خود به مباحث آموزشی اشاره كرد و گفت: سیاسی‌كاری در بحث آموزش‌ها یكی از آفت‌های اساسی است و متأسفانه ما همه چیز را سیاسی می‌بینیم در صورتی كه اگر تخصصی به موضوعات نگاه كنیم، هر چیزی در جای خودش قرار می‌گیرد و بسیاری از مشكلات هم مرتفع می‌شود.

آموزش باید متناسب با شرایط زمانی و مكانی باشد
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارس همچنین تأكید كرد كه باید آموزش‌ها در سیستم آموزشی كشور متناسب با شرایط مكانی و زمانی صورت گیرد و ما نمی‌توانیم همان نسخه‌ای كه برای تهران می‌پیچیم برای سیستان و بلوچستان هم بپیچیم و این یك ضعف است كه باید برطرف شود.
وی با بیان اینكه حلقه مفقوده‌ای میان سیستم آموزش و مجموعه حاكمیتی وجود دارد، گفت: وقتی وارد سیستم آموزشی می‌شویم باید ببینیم چقدر از سیاستگذاری‌های كلان و افق‌های آموزشی اجرایی شده است و اگر ما تخصصی به این موضوع نگاه كنیم و هر چیزی در جای خودش قرار گیرد و هر كسی با تخصص و تبحری كه دارد، در جایگاه خود باشد، قطعاً خیلی اثرگذار خواهد بود و موجب پیشرفت جامعه می‌شود.

امروز همه نظریه‌پرداز شده‌اند
قناعتی با تأكید بر لزوم پرهیز از سیاست‌زدگی در جامعه گفت: متأسفانه امروز در جامعه مشاهده می‌كنیم كه همه اظهارنظر سیاسی می‌كنند و نظریه‌پرداز می‌شوند و این مسئله فضای جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مطالبه‌گری در جامعه بسیار خوب است
رئیس كنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس همچنین گفت: امروز جامعه ما دارد تبدیل به یك جامعه مطالبه‌گر می‌شود كه این بسیار خوب است و هر كسی كه هر حرفی می‌زند باید از او بپرسیم چرا و مردم هر چیزی را قبول نكنند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال محصولات كشاورزی را گران می‌كنند و می‌گویند دلار گران شده است اما وقتی قیمت دلار كاهش یافت می‌گویند كه قیمت دلار ربطی به این محصولات ندارد و این مسئله در حقیقت به فرهنگ و شعور جامعه توهین می‌كند.
قناعتی اضافه كرد: فضای مجازی محاسنی دارد كه مردم اهل این مبحث می‌شوند كه هر چیزی را قبول نكنند و بپرسند البته این مطالبه‌گری هم باید در جهت صحیح هدایت شود.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارس در ادامه با یادآوری شرایط جنگ تحمیلی گفت: كشورهای مختلف در زمان جنگ حدود 80 درصد بودجه خود را به مبحث جنگ و دفاع تخصیص می‌دهند تا كشورشان توسط بیگانگان غارت نشود اما در 8 سال جنگ ما زیر 20 درصد بودجه به سمت جنگ آمد و خصوصاً سال‌های آخر این بودجه به 8 درصد رسید و این یك فاجعه بود؛ آن زمان هم در تحریم بودیم و هم تهدید داشتیم اما فضای جامعه خاص بود و مردم پا بر جا بودند.

فرهنگ موشك‌سازی را به اقتصاد هم تسری دهیم
وی افزود: در آن زمان متخصصان نظامی ما مهندسی معكوس انجام دادند و توانستیم از آن مرحله‌ای كه حتی سیم خاردار و گونی نداشتیم به جایی برسیم كه تبدیل به یكی از قدرت‌های موشكی دنیا شویم و امروز موشك‌هایی داریم دشمنان حتی تصور آن را هم نمی‌كنند و البته می‌دانند كه نمی‌توانند با دم شیر بازی كنند.
قناعتی گفت: اگر آن فرهنگ در سیستم نظامی كه از فشنگ‌سازی به موشك‌سازی رسید به خودرو سازی و اقتصاد هم تسری یابد، قطعاً در جامعه تحول ایجاد خواهد كرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي جهاد دانشگاهي فارس قضاوت ديگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام دستگاه‌های اداری پنج‌شنبه‌ها تعطیل شدند؟/ توضیح معاون سازمان اداری و استخدامی درباره تغییر تعداد تعطیلات آخر هفته

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی یزدان‌پناه در یک برنامه تلویزیونی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها اظهار داشت: موضوعی مطرح شد مبنی بر این‌که دو روز تعطیلی در این لایحه پیش‌بینی شده؛ در حالی که به واقع این‌گونه نیست.

وی گفت: دولت دقیقا خدمت‌رسانی به مردم را هم در شهر تهران و هم در مراکز استان‌ها از شنبه تا چهارشنبه پیش‌بینی کرده و طبیعتا مراکز نظامی، امنیتی، بانک‌ها و مراکز خدمت‌رسانی به مردم در بیمارستان‌ها و دیگر دستگاه‌هایی که در حالت اضطراری و حوادث غیرمترقبه هستند، آنها ساعت کاری خودشان را دارند و پنج‌شنبه خدمت‌رسانی اداری به مردم نیست.

معاون حقوقی مجلس و استان‌های سازمان اداری و استخدامی افزود: بر این اساس، بازار، شرکت‌های خصوصی می‌توانند در روزهای پنج‌شنبه فعالیت داشته باشند.

یزدان‌پناه تصریح کرد: شما می‌دانید طبق قانون اساسی روز جمعه تعطیل رسمی کشور است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896246

دیگر خبرها

  • برگزاری میز خدمت فرماندار چالدران با جامعه هدف بهزیستی
  • جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید
  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران جلودار خدمت رسانی به مردم است
  • کدام دستگاه‌های اداری پنج‌شنبه‌ها تعطیل شدند؟/ توضیح معاون سازمان اداری و استخدامی درباره تغییر تعداد تعطیلات آخر هفته
  • بانک‌ها و بیمارستان‌ها در روز پنج‌شنبه تعطیل نخواهند بود
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟/ آن‌ها که مهاجرت می‌کنند از تغییر شرایط جامعه ناامید شده‌اند/ موج مهاجرت ایرانیان عادی نیست
  • تغییرات نوآوری و خدمت‌رسانی با ایده‌های جدید را به دنبال دارد
  • خدمات رسانی گروه جهادی دانشگاه پیام نور استان در بهمئی