Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@04:14:42 GMT

برپایی موکب فعالان قرآنی یاسین در اربعین حسینی

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۰۷۷۰

برپایی موکب فعالان قرآنی یاسین در اربعین حسینی

مدیر موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه از برپایی موکب فعالان قرآنی یاسین در اربعین حسینی در عراق خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه امسال نیز به حول و قوه الهی با موکب اربعینی در خدمت زائران اربعین خواهد بود که به همین بهانه گفت و گویی با «معصومه وجدانی» مدیر موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه انجام دادیم که در زیر می خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«معصومه وجدانی» با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی اظهار می کند: یکی از زیبایی های پیاده روی اربعین٬ گردهمایی باشکوه شیعیان از سراسر دنیا پیرامون سیدالشهدا (ع) است. هر کسی از هر قوم و نژادی تنها با یک هدف قدم در این مسیر می گذارد تا به ندای امام حسین (ع) لبیک گوید و با آن حضرت تجدید بیعت کند.

وی می گوید: مردم عراق در مدتی که شیعیان از نقاط مختلف جهان در عراق حضور دارند، به خوبی از آنان میزبانی می کنند، در طول مسیر پیاده روی اربعین هر کسی به نوعی می خواهد گرسنگان و تشنگان را اطعام و سیراب کند. نذری‌های مختلفی نیز توسط مردم برای زوار اربعین تدارک دیده شده است.

مدیر موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در این باره ابراز می کند: رهبر معظم انقلاب در این باره می فرمایند «در اربعین حسینی، به خوبی می‌توان نمایشی عظیم از برادری بین مسلمانان را به وضوح مشاهده کرد؛ مرزهای جغرافیایی شکسته می‌شود و افرادی از سرتاسر جهان با سنین مختلف گرد هم می‌آیند و در این میان، مردم کشوری که سال ها درگیر جنگ و ناامنی است و بسیاری از آنها دچار فقر هستند، تمام تلاش خود را برای میزبانی جمعیت میلیونی به کار می‌برند و برادری خود را اثبات می‌کنند، که این امر نو ظهور را می‌توان به عنوان مقدمه ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) بیان نمود».

وجدانی می گوید: برادری، بالاترین معنی است که در دوران بعد از ظهور توصیف شده، که اربعین را می‌توان یک نمایه‌ای از دوران بعد از ظهور دانست، و این رویداد می‌تواند باعث تقویت اعتقاد شیعی گردد.

وی در ادامه سخنان خود این چنین بیان می کند: رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت اله خامنه‌ای (مدظله العالی) با اشاره به بزرگواری و محبت مردم عراق در پذیرایی از زائران اربعین، به کسانی که توفیق حضور در این حرکت پر معنا و پر مغز را پیدا کرده‌اند توصیه کردند این فرصت را مغتنم بشمارند و افزودند: ما نیز از دور به حال زائران اربعین غبطه می‌خوریم و آرزو می‌کنیم ای کاش همراه شما بودیم.

مدیر موسسه علوم قرآنی یاسین تصریح می کند: ایشان در همایش بسیجیان در ورزشگاه ازادی فرمودند: حماسه اربعین یک پدیده فوق العاده ای است که به لطف و فضل الهی در هنگامی که دنیای اسلام نهایت نیاز را به اینچنین حماسه ای دارد به وجود دارد.

وجدانی تاکید می کند: با عنایت به منویات رهبر جهان اسلام و با توجه به وجود ارتباط و همکاری  بین موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه و یکی از نهادهای مردمی حشدالشعبی (بسیج مردمی عراق) به حول الهی در سومین سال متوالی موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه اقدام به حضور در موکب اربعینی کرده و با امکانات و خادمین متخصص و متدین خود در خدمت زائران حسینی خواهد بود.

وی اذعان می کند: بر اساس هماهنگی و مساعدت مسئولین ستاد عتبات استان آذربایجان غربی اقلام و امکانات موکب راهی عراق می شود تا در خدمات رسانی به زائران مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه بیان می کند: همچنین تعداد ۳۰ نفر از اعضای فعال موسسه شامل سه نفر پزشک متخصص و عمومی، سه نفر طباخ نان، ۴ نفر آشپز ماهر و  ۲۰  نفر خادم جهت استقبال و پذیرایی و خدمات رسانی به زائرین حسینی به موکب اربعینی اعزام می شوند.

وجدانی ابراز می کند: این موکب تحت عنوان موکب گروه انصار مدافعین حرمین شریفین عراق در سه راهی حله مستقر بوده و دارای کلیه امکانات پذیرایی و اقامتی برای خانم ها و آقایان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به کمبود ناوگان حمل‌ونقل از تمام ظرفیت‌های ناوگان استان و صنایع استفاده و رفت‌وآمد زائران زودتر انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا؛ داریوش امانی امروز- چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌- در نشست هماهنگی اربعین حسینی در بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پایانه مرزی شهید سلیمانی (مرز مهران) با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت برگزاری باشکوه کنگره بزرگ اربعین حسینی، اظهار کرد: جلسات برگزاری اربعین حسینی در سطح کشور با حضور مسئولان ارشد برگزار می‌شود و در این راستا وظیفه داریم در هر چه باشکوه برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی تلاش کنیم.

وی با قدردانی از اقداماتی انجام شده برای زیرساخت‌های راه استان برای پیاده روی اربعین، افزود: سال‌های گذشته زائران اربعین حسینی در ترافیک ایلام - مهران ساعت‌ها برای رسیدن به شهر مهران و مرز معطل می‌شدند که با تدابیر انجام شده سال گذشته هم ترافیک در جاده‌ها روان بود و نیز معطلی زائران اربعین حسینی به کمتر ۲ ساعت رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: سال گذشته در پایانه برکت اقدامات مؤثری انجام شد، این اقدامات وظیفه کاری ما نبود، اما با توجه به تکلیفی که ستاد اربعین دادند این مهم توسط راهداری به بهترین نحو ممکن انجام شد.

امانی اضافه کرد: امسال هم اقدامات مناسبی برای خدمت رسانی بهتر به زوار در پایانه مرزی مهران در حال انجام است، در حوزه ناوگان اتوبوسرانی رایزنی‌های لازم برای رفاه و رضایتمندی مردم انجام می‌شود.

وی گفت: صاحب اصلی راهپیمایی بزرگ اربعین امام حسین (ع) است، سال گذشته مشکلات ناوگان و حمل‌ونقل حل شد که حاصل تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری بود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به نشست اخیر ستاد اربعین کشور با وزیر راه و شهرسازی، افزود: در این نشست مقرر شد با توجه به کمبود ناوگان حمل‌ونقل از تمام ظرفیت‌های ناوگان استان و صنایع استفاده و رفتن زائران زودتر انجام شود.

امانی با اشاره به دیگر مرزهای کشور برای تردد زائران در ایام اربعین تاکید کرد: امسال از مرزهای باشماق و تمرچین استقبال بیشتری خواهد شد که در این راستا برای تردد زائران مذاکرات خوبی با کشور عراقی انجام شده است.

وی ادامه داد: تا جایی که امکان است در ایام اربعین حسینی خدمت‌رسانی به زائران بیشتر شود، البته ثابت کردیم و امید می‌رود امسال نیز همانند سال اربعین گذشته با تلاش مجموعه راهداری اقدامات خوبی انجام شود.

کد خبر 747557

دیگر خبرها

  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی