Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: توله پلنگ زنده گیر شده توسط شکارچیان، پس از کشف و دستگیری متخلفین به سازمان محیط زیست منتقل شده است.

به گزارش ایسنا، محسن جعفری نژاد بسطامی افزود: این توله پلنگ که ماه گذشته در ارتفاعات کوه سفید بهمئی و خارج از مناطق حفاظت شده توسط متخلفین زنده گیری و برای فروش به رامهرمز در استان خوزستان انتقال داده شده بود، پس از تلاش های اطلاعاتی، عملیاتی و دستگیری متخلفین، برای درمان و نگهداری به یکی از پارک های سازمان محیط زیست منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هنوز اطلاعاتی از پلنگ مادر به دست نیامده و رصد و بررسی این پرونده توسط متولیان انجام می شود، اظهارکرد: با چنین تخلفاتی به شکل قاطع و قانونی برخورد خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حفاظت از جمعیت پلنگ در استان، خاطرنشان کرد: به دلیل تلاش های انجام گرفته جمعیت پلنگ در استان و به ویژه در مناطق حفاظت شده به شکل مناسبی مورد مراقبت قرار می گیرد و برنامه هایی برای بهبود فرایند کنترلی نیز تدوین شده است.

جعفری نژاد بسطامی تصریح کرد: بررسی وضعیت سرشماری جمعیت پلنگ اصولا از طریق مشاهدات و دوربین های تله ای تخمینی انجام می شود، اما پراکنش جمعیت در مناطق مختلف استان دیده می شود.

وی ادامه داد: در مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست نیز پلنگ به دلیل حفاظت انجام شده از جمعیت خوبی برخوردار است.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار تلفات تلفات پلنگ در استان عنوان کرد: در سال ۹۵ پنج پلنگ در مناطق مختلف استان تلف شد و پارسال هم مرگ یک پلنگ در مناطق حفاظت شده به ثبت رسید .

جعفری نژاد بسطامی از تصویب طرح حفاظت از پلنگ با مصوبه آمایش استان خبر داد و اضافه کرد: هنوز اعتباری برای این موضوع در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام توله پلنگ منطقه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این استان با انجام هفت هزار و ۸۰۰ نوبت پایش زیست محیطی، رتبه دوم کشور را پس از استان تهران در این زمینه کسب کرده است.   مهدی اله پور افزود: این پایشهای نظارتی در حوزه‌ های مختلف آب و فاضلاب، خاک، هوا و پسماند استان خراسان رضوی انجام شده است.   وی ادامه داد: از این تعداد پایش نظارتی محیط زیستی انجام شده در خراسان رضوی، چهار هزار و ۷۵ بازدید، از سوی کارشناسان حفاظت محیط زیست استان و سه هزار و ۷۲۶ نوبت بازدید در قالب برنامه خود اظهاری از آزمایشگاه های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، صورت گرفته است.   مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: این بازدیدها منتج به صدور ۲ هزار و ۱۸۰ فقره اخطاریه محیط زیستی برای منابع و صنایع آلاینده در جهت رفع آلودگی شده است که طبق آن پارسال هزار و ۴۳۴ مرکز آلاینده شناسایی و در فهرست مراکز آلاینده استان قرار داده شده است.   اله پور گفت: از عمده دلایل افزایش شناسایی منابع آلاینده و صدور اخطاریه‌ها، هدفمند تر شدن بازدیدها با اولویت منابع دارای آلایندگی، تشدید نظارتها، توجه به حفظ کیفیت منابع آبی، توجه به پایش واحدهای خدماتی، معدنی و تغییرات دستورالعمل اجرایی ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده است.   ۲۰ درصد گستره ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست این استان قرار دارد.   مساحت زیستگاههای طبیعی و وحوش در خراسان رضوی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.   خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.   حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.   گونه‌ های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.

دیگر خبرها

  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • سیلاب و خطر خروج تمساح پوزه کوتاه
  • (ویدیو) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی + ویدئو
  • ثبت نخستین حضور پلنگ در کوهسرخ
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ مستندسازی شد
  • مشاهده و ثبت پلنگ برای نخستین بار در شهرستان کوهسرخ
  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور