Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اجرای طرح تشدید کنترل بازار و مبارزه با احتکار و گرانفروشی از اول سال جاری تعداد ۹۹ پرونده احتکار در تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، مهمترین موارد احتکار مربوط به احتکار میلگرد، لوازم خانگی، برنج و حبوبات هست که در مجموع ارزش ریالی تخلف این سه پرونده بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب های تولید آهن و میلگرد در کشور می‌باشد یکی از واحدهای تولیدی جهت سودجویی بیشتر، با احتکار و عرضه قطره چکانی کالا به بازار با هدف بالا رفتن قیمت این کالا  به مرور زمان، در انبار خود بیش از ۱۰ هزار تن میلگرد به ارزش ۴۹۰ میلیارد ریال احتکار کرده بود که کشف و تشکیل پرونده شد و پس از بررسی و محکومیت دستور توزیع عرضه این کالا به نرخ رسمی در شبکه اعلام شد.  

بر اساس این گزارش؛ همچنین احتکار برنج و حبوبات و اقلام ضروری  مورد نیاز مردم یکی دیگر از مهمترین پرونده‌های تعزیراتی این استان در زمینه احتکار می‌باشد که جمعا ۴۴۰۰ تن برنج  به ارزش ریالی ۳۳۱ میلیارد ریال هست و نزدیک به ۱۵ هزار تن حبوبات به ارزش ریال ۵۵  میلیارد ریال که در چند پرونده جداگانه بررسی شد و پس از محکومیت  دستور توزیع و  عرضه آنها به نرخ رسمی در شبکه اعلام شد.  

همچنین از دیگر پرونده های مهم احتکار می توان به کشف اثاثیه و لوازم خانگی اشاره کرد که در هشت پرونده جداگانه و جمعا به ارزش ریالی ۱۷۵ میلیارد ریال در تعزیرات حکومتی این استان بررسی شد و دستور عرضه آن در شبکه اعلام شد.  

 به طور کلی پرونده های وارده احتکار در سال جاری  ۹۹ فقره می باشد که از این تعداد ۶۳ فقره مختومه شده و پرونده هایی که رای  محکومیت گرفته اند، جمعا ارزش ریالی جریمه و محکومیت آنها  بیش ۵۵۴  میلیارد ریال هست.  

بر اساس این گزارش با توجه به اعلام اخیر افزایش ۱۰ درصدی قیمت نان در ستاد تنظیم بازار استان و تماس‌های تلفنی شهروندان با سامانه ۱۳۵ مبنی بر سوء استفاده برخی نانوایان از موقعیت ایجاد شده، ضروری به نظر می رسد بازرسان اتحادیه نانوایان و سازمان صنعت و معدن و تجارت با اهتمام بیشتری به بازرسی از نانوایان بپردازد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تعزيرات حكومتي منطقه آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا حسن پور اظهار کرد: پرونده یک دستگاه خودرو سواری حامل یک هزار و ۸۷۰ قوطی نوشابه انرژی زا به ارزش ۸۳۷ میلیون ریال در شعبه تعزیرات حکومتی قزوین رسیدگی شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی قزوین افزود: با توجه به مستندات، بررسی‌های انجام شده و تشریفات قانونی، اتهام انتسابی محرز که علاوه بر ضبط کالای کشف شده، متهم به پرداخت ۲ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

حسن پور خروج ارز از کشور و آسیب به اشتغال جوانان را از پیامدهای زیانبار قاچاق برشمرد و گفت: برای حفظ سلامت عمومی، صیانت از حقوق شهروندان و حمایت از تولید ملی با هرگونه خرید و فروش، حمل و نگهداری کالاهای خارج از ضوابط تعیینی دولت به شدت برخورد می‌شود و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف مراتب را، از سامانه ارتباطی ۱۳۵ یا مراجعه به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی فوری گزارش کنند.

کد خبر 6088136

دیگر خبرها

  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم
  • کشف ۳۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق درشهرستان خاتم
  • مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • وصول جریمه ۴ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریالی قاچاق تلفن همراه
  • جریمه ۱۲۷ میلیاردریالی برای قاچاقچی کالا در لرستان
  • جریمه ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی قاچاق تلفن همراه در پاوه