Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا-رئيس جهاد کشاورزي شهرستان دماوند با اشاره به پيش بيني توليد و برداشت 140 هزار تن سيب درختي دراين شهرستان گفت: در سال جاري با توجه به سرما زدگي 27 فروردين ماه پيش بيني کاهش 40 درصدي برداشت سيب نسبت به سال گذشته را داريم.

هادي طهراني پور، روز يکشنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به فعاليت هاي اين نهاد در بخش هاي مختلف اظهار داشت: در سطح شهرستان حدود 17 هزار و 500 هکتار اراضي کشاورزي داريم که 11 هزار و 500 هکتار قابل کشت و مابقي فاقد کشت و از اين ميزان 8 هزار و 200 هکتار باغات و مابقي زراعي هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه محصول عمده شهرستان دماوند سيب درختي است، افزود: حدود 6 هزار و 200 هکتار باغات سيب در دماوند وجود دارد که در ميان باغ‌ها، 20 نوع سيب تجاري با کيفيتي عالي که شهرت ملي و جهاني دارد، برداشت مي شود.
اين مقام مسئول با بيان اينکه سال گذشته حدود 220 هزار تن توليد سيب در شهرستان داشتيم، گفت: با توجه به سرما زدگي در ابتداي سال، پيش بيني مي شود امسال 60 درصد محصول سيب از باعات دماوند برداشت شود و 40 درصد کاهش توليد خواهيم داشت ولي کيفيت تغييري نکرده است.
وي با بيان اينکه 50درصد باغات شهرستان دماوند از سرما ابتداي سال خسارت ديدند، گفت: افرادي که از طريق جهاد کشاورزي ثابت شود که خسارات وارده از سرما زدگي دارند در صورت دريافت تسهيلات مربوط کشاورزي و پايان يافتن تاريخ سر رسيد، با 5 درصد تسهيلات پرداخت شده مي توانند وام خود را به صورت مجدد تقسيط کنند.
رئيس جهاد کشاورزي شهرستان دماوند با اشاره به اينکه حدود يک هزار هکتار از ميزان محصول سيب درختي دماوند به روش پايه رويشي کشت مي‌شود، گفت: تراکم کشت در اين روش نسبت به محصول سيب سنتي بالاتر و محصول بيشتر و هم توجيه اقتصادي بهتر براي بهره‌برداران دارد.
طهراني پور با اشاره به اينکه محصول سيب شهرستان دماوند حدود 8 درصد از توليد سيب کشور را داراست، افزود: با توجه به ميزان توليد سيب در سطح کشور ميزان توليد امسال با وجود کاهش نسبت به سال گذشته، هم براي مصرف داخلي و هم براي صادرات کافي است.
اين مقام مسئول در خصوص نگهداري و دپو سيب در اين شهرستان گفت: در حال حاضر 13 سردخانه در سطح شهرستان موجود و ظرفيت ذخيره 80 هزار تن را دارد که قصد داريم 3 سردخانه ديگر با ظرفيت 15 هزار تن را به اين مجموعه اضافه کنيم.
وي گفت: 80درصد محصول سيب درختي شهرستان در بازه زماني يک مهر ماه تا يکم آبان ماه برداشت مي شود و يک نوع سيب ديگر دماوند در 15 آبان برداشت خواهد شد.
تهرام/7246/ 1539 /
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۰۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در کشت جو به صورت قصیل، وقتی دانه جو از مرحله شیری وارد مرحله خمیری می‌شود، محصول برداشت و به ۲ صورت تازه و یا خرد و سیلو شده به مصرف دام می‌رسد.

حسین کوه خضری، رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه با توجه به منابع محدود آبی در استان نیازمند تغییر روش کشت محصولات کشاورزی هستیم، گفت: کاهش میزان آبدهی و برداشت زودتر محصول، حذف علف‌های هرز و افزایش کیفیت علوفه دامی از مزایای برداشت جو به صورت قصیل است.

وی با بیان اینکه امسال دو هزار تن محصول جو در استان به این صورت در استان برداشت می‌شود، افزود: پیش بینی می‌کنیم سال آینده ۱۰ درصد از زمین‌های زیر کشت محصول جو به صورت قصیل برداشت شود.

در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول جو قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین