Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-24@02:29:56 GMT

◄ ساخت شهرک شیلات قشم با همکاری بنیاد مستضعفان

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۱۰۱۴

◄ ساخت شهرک شیلات قشم با همکاری بنیاد مستضعفان

تین‌نیوز | 

تفاهم‌نامه ساخت نخستین شهرک شیلاتی آبزی‌پروری در منطقه آزاد قشم با واگذاری ۱۰ هکتار زمین در منطقه گامبرون جزیره قشم به امضای محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان و حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم رسید.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌‌عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد مستضعفان، این تفاهم‌نامه صبح امروز در محل ساختمان بنیاد مستضعفان باهدف توسعه پرورش ماهی در قفس با ظرفیت ابتدایی ۱۰‌هزار و ظرفیت نهایی ۵۰‌هزار تُن در سال با همکاری سازمان شیلات کشور، امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست مقرر شد سازمان منطقه آزاد قشم ۱۰‌هکتار اراضی روستای گامبرون را در کنار پهنه ارزشمند دریا با هدف فعالیت شیلاتی در اختیار بنیاد مستضعفان و جانبازان قرار دهد تا همه مراحل زنجیره تولید ماهی در قفس شامل واحد‌های هچری (اسم لاتین به معنی گرم‌خانه) و نرسری (اسم لاتین به معنی محل نگهداری)، سایت پشتیبانی پرورش ماهی، واحد‌های تولید غذا، بسته‌بندی و فرآوری و کارگاه‌های تعمیر، مونتاژ و تولید تجهیزات قفس در یک مجموعه انجام شود.

در این نشست تاکید شد که منابع مالی این پروژه شیلاتی با عاملیت بانک سپه از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ارزی و ریالی تامین شود.

نخستین پروژه شهرک آبزی‌پروری توسط بنیاد مستضعفان در استان بوشهر راه‌اندازی شده و دومین مورد آن با سرمایه‌گذاری این بنیاد در منطقه آزاد قشم ساخته می‌شود.

سهم تولید ماهی در قفس کشور براساس برنامه ششم، ۲۰۰ هزار تُن تعین شده است که سهم قشم در این برنامه ملی ۸۴ هزار تُن است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: منطقه آزاد قشم شهرک شیلاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۱۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح الگوی تولید در زیربخش‌های شیلات و دامپرورری ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدی پور ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بار اصلی اجرای اصلاح الگوی کشت که باید آن را الگوی تولید، مصرف و بازار دانست، به دوش کشاورز است.

وی بیان داشت: سیاست گذاری‌ها باید به سمتی پیش رود که همسو با رهیافت‌های ترویجی و با نگاه اقتصادی و درآمدی و نه حاکمیتی، کشاورز تشویق به اجرای این طرح شود.

معتمدی پور تصریح کرد: در تدوین برنامه اصلاح الگوی کشت باید تولید تا صادرات مورد مطالعه قرار گیرد.

وی افزود: در تولید، مصرف و بازار باید مجموعه‌ای از زنجیره‌های ارزش، توسعه پایدار، افزایش بهره وری، توجهات زیست محیطی، و بهره برداری اقتصادی از منابع به عنوان یک سیاست کلان اجرا شود.

کد خبر 6084497

دیگر خبرها

  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است
  • سپاه، پناه مردم و مستضعفان است
  • اصلاح الگوی تولید در زیربخش‌های شیلات و دامپرورری ضروری است
  • ایجاد شهرک صنفی پوشاک در هرمزگان