Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی صادقزاده معاون سیاسی اجتماعی فرماندار زرند در این جلسه ضمن اشاره به اینکه وضعیت آب‌های زیرزمینی شهرستان زرند از بحران گذشته و وارد وضعیت فوق بحرانی شده است، گفت: باید تمامی مسئولین مربوطه راهکار‌های خود جهت مقابله با کم آبی را مطرح و به دنبال راه‌های تاثیر گذار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی صادقزاده با تاکید بر اینکه خاموشی یکماهه چاه‌های کشاورزی در سطح شهرستان میتواند تاثیر بسزایی در مرتفع نمودن موقت بحران داشته باشد، افزود:خاموشی چاه‌های آب کشاورزی شهرستان از تاریخ 15آبان  الی 15 آذر به مدت یکماه می‌باشد و
کشاورزان و مدیر عاملان چاه‌های آب کشاورزی در این بازه زمانی خاموشی، باید با اداره امور آبیاری همکاری تنگاتنگ داشته باشند و با متخلفان و قانون گریزان به شدت برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خصوص کنترل آب مصرفی صنایع و معادن فعال در سطح شهرستان زرند اقدامات مطلوبی انجام گرفته است از جمله بحث انعقاد قرار داد با شرکت فولاد زرند ایرانیان جهت اجرای طرح ساماندهی فاضلاب شهر زرند (در راستای تامین آب مورد نیاز مجتمع فولاد زرند ایرانیان) به ارزش ۲۶۰ میلیارد تومان، تصریح نمود: طبق آمار بیش از ۹۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی شهرستان است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار زرند گفت: خرده مالکی چاه‌های آب کشاورزی بزرگترین مشکل را در خصوص رصد و کنترل نمودن وضعیت دبی آب این چاه‌ها به وجود آورده که باید ادارات مربوطه خصوصاً اداره امور آبیاری کماکان به طور ویژه و منظم دبی مصرفی چاه‌های کشاورزی را رصد نماید.

صادقزاده افزود: از تعداد سه حلقه چاه آب شربی که برای کمبود آب شهر زرند در نظر گرفته شده بود، یک حلقه از آن‌ها وارد مدار شده و دبی آب زرند از ۱۶۵ لیتر در ثانیه به ۲۰۰ لیتر در ثانیه افزایش پیدا کرده که با این حال هنوز مشکل تامین آب شرب زرند به طور کامل حل نشده است و مردم شریف و قدرشناس زرند، صرفه جویی و مدیریت مصرف آب را مد نظر داشته باشند.

در ادامه جلسه عباس سلطانی رئیس اداره امور آبیاری شهرستان زرند به ارائه گزارش عملکرد مجموعه تحت امر خود در خصوص کنترل چاه‌های آب کشاورزی شهرستان درسال جاری پرداخت.

سلطانی گفت: در حال حاضر ۱۰ حلقه چاه آب شهری و ۲۷ حلقه چاه آب روستایی و ۵۱۶ حلقه چاه آب کشاورزی در سطح شهرستان وجود دارد که همگی بصورت مجاز و ثبت شده میباشند.

وی با عنوان اینکه از اول امسال تا کنون ۱۳ حلقه چاه آب کشاورزی غیر مجاز در سطح شهرستان توسط اداره امور آبیاری انسداد شده اند افزود: یک عدد دستگاه فوق سنگین حفاری چاه آب که بصورت غیر مجاز در حال حفاری بود، مصادره گردید و عوامل آن به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

وی همچنین از شناسایی ۱۵ حلقه چاه آب کشاورزی که دبی آن‌ها بیش از مقدار تعیین شده بود خبر داد و گفت: تقلیل دبی آب چاه‌های مذکور به طور کامل انجام شده است و عوامل اداره امور آبیاری زرند به طور جدی بر روند فعالیت چاه‌های آب کشاورزی نظارت دارد.

انتهای پیام/ی

انسداد ۱۳ حلقه چاه آب کشاورزی غیر مجاز در زرند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۱۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی نخستین حلقه مستند روایی معجزه مادری در بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: این مستند، روایتی از مجموعه فعالیت‌های بانو رحیمه همتی طاحونه، مسوول خواهران قرارگاه فرهنگی مسجد سیدمصطفی خمینی بوشهر است.

حجت الاسلام محمد قادری افزود: خانم طاحونی بانوی فعالی است که در بستر انقلاب اسلامی علاوه بر شئون مادری نخ تسبیحی در فعالیت‌های اجتماعی است و نقشی محوری در ترویج و تحقق ارزش‌های انقلابی ایفا می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر با تمجید از این کار فاخر خواستار تولید مجموعه‌های دیگری از این روایت‌ها شد و بر آمادگی صدا و سیما برای نشر چنین آثار ارزشمندی تأکید کرد.

مائده پیامی، مسوول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی نیز این مستند را روایتی از رحیمه همتی به عنوان سندی از الگوی زنان عنوان کرد که برای اولین بار انجام می‌شود و یک کار جدید از امور بانوان تبلیغات اسلامی بوشهر است.

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • رونمایی نخستین حلقه مستند روایی معجزه مادری در بوشهر
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان