Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پیشنهاد مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در رابطه گشایش حساب مستقل از سوی شهرداری تهران برای جذب کمک های مردمی در مراسم اربعین حسینی به تصویب رسید. فراهانی در این رابطه گفت: در این پیشنهاد عنوان شده که شهرداری تهران موظف است به منظور جذب کمک های مردمی برای تامین مالی خدماتی که از سوی شهرداری تهران در مراسم اربعین حسینی ارائه می شود، نسبت به حساب گشایش حساب مستقلی اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توضیح این پیشنهاد عنوان کرد: در بندهای این پیشنهاد عنوان شده است که شهرداری تهران مجاز است از امکانات تبلیغاتی خود برای دعوت شهروندان برای کمک به این حساب استفاده نماید.

 رئیس کمیته بودجه و نظارت اظهار کرد: همچنین شهرداری تهران موظف است کمک داوطلبانه کارمندان و کارگران شهرداری تهران به حساب فوق الذکر را از محل حقوق و مزایای دریافتی تسهیل نماید. همچنین پس از پایان مراسم اربعین حسینی، شهرداری تهران موظف است گزارش مستندی از منابع جمع آوری شده در حساب فوق الذکر و نحوه هزینه کرد آن را به صورت عمومی منتشر نماید.

 فراهانی گفت: از این رو شهرداری تهران موظف است با اعلام فراخوان عمومی، از ظرفیت هیات های مذهبی، نهادهای خیریه و افراد علاقمند در تامین مالی، کمک های غیر نقدی و یا تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای انجام وظایف محوله از سوی ستاد مرکزی اربعین استفاده نماید.

ولی‌الله شجاع پوریان نیز در جریان بررسی لایحه کمک شهرداری تهران به مراسم اربعین حسینی گفت: اربعین فرصتی طلایی برای راز و نیاز با خداوند و تهذیب است. همچنین فرصت خوبی برای انجام کارهای فرهنگی و انتقال مضامین دینی است که انجام این کار برای بخش‌های دیگر با هزینه‌های بسیار زیاد امکان‌پذیر می‌شود اما به برکت عاشورا و اربعین می‌توان با کمترین هزینه با بهره‌گیری از این فرصت اقدامات موثری را انجام داد.

 وی با بیان اینکه  ما تردیدی نداریم که ورود شهرداری تهران به امور دینی و فرهنگی باید ورودی بایسته و حتمی باشد گفت: در مدیریت جدید شهری در اصلاح فرایندها درباره موضوع اربعین ساماندهی دقیقی انجام شده و تقسیم کار مناسبی صورت گرفته است؛ به‌شکلی که امور بخش برون مرزی این راهپیمایی توسط معاونت خدمات شهری انجام می‌شود و معاونت فرهنگی درون کشور عراق حضور ندارد. این امر با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی برضرورت ایرانیزه نکردن اربعین انجام شده است.

 به گفته ولی‌الله شجاع پوریان بخشی بزرگی از کار فرهنگی نیز درون کشور و برای جمعیتی که از میدان امام حسین تا حرم عبدالعظیم حسنی در روز اربعین راهپیمایی می‌کنند انجام می‌شود. مراسم آیینی اربعین در سطح مناطق ۲۲ گانه توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران انجام می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه  لایحه کمک شهرداری تهران به مراسم اربعین توسط شورا تغییرات بسیاری داده شده که البته حق شوراست اما دیگر لایحه تقدیمی شهر تهران نیست گفت: به این نکته باید توجه داشته باشیم که در چهارمین دوره شورا ابتدا پنج میلیارد تومان و بعدا ۱۰ میلیارد تومان برای انجام مراسم اربعین به تصویب رسید اما در عمل میلیاردها تومان از سقف تعیین شده بیشتر هزینه شد این در حالیست که خوشبختانه سال گذشته با نظارت ویژه‌ای که توسط اعضای شورای اسلامی شهر تهران اعمال شد همچنین همت شهرداری تهران هزینه انجام شده از سقف تعیین شده کمتر بود.

 وی تاکید کرد: مدیریت شهری جدید متدین به اربعین است و تلاش می‌کند که هزینه‌ها در اربعین شفاف و ساماندهی شده باشد.

محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران هم  گفت: آقای رسولی از یک طرف می گویند هزینه کرد اربعین  از اعتبارات در اختیار شهردار است و از طرف دیگر لزوم پرداخت دیون پیمانکاران را مطرح می کنند و می گویند به داد پیمانکاران برسید.

وی ادامه داد: لایحه شهرداری در راستای شفافیت است چرا که ما در سال های قبل گزاراش هایی داریم که نشان میدهد  در مراسم اربعین به نام ۱۰ میلیارد تومان یا ۵ میلیارد تومان ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه می شده است.   هم اکنون این لایحه شفاف شده و تمام راه های ممکن برای صرفه جویی صورت گرفته است.

علیخانی گفت: آنچه که برخی نگرانند جو سازی هایی است که له و علیه این موضوع پیرامون شورا شکل خواهد گرفت. این موضوعی است که در نهایت تصویب می شود و لذا شورا نباید خود را از نظارت کنار بکشد.

در نهایت نظر سه کمیسیون مشترک به رای گذاشته شد و با ۹ مخالف نظر کمیسیون به تصویب نرسید. سپس کلیات لایحه مذکور به تصویب اعضای شورا رسید.

در ادامه جلسه اعضای شورا به بررسی جزئیات لایحه مذکور پرداختند. زهرا نژاد بهرام در نخستین پیشنهاد اصلاحی خواستار انجام فعالیت های تخصصی شهرداری تهران در مراسم اربعین حسینی (ع) شد که با رایزنی دیگر اعضا، این پیشنهاد توسط این عضو شورای شهر تهران پس گرفته شد.

 همچنین زهرا نژاد بهرام خواستار اصلاح عبارتی در متن مبنی بر تاکید بر نقش ریاست وزارت کشور و حضور شهرداری در ستاد برگزاری مراسم شد که با ۸ رای موافق و ۲ رای مخالف به تصویب رسید.

 زهرا صدراعظم نوری دیگر پیشنهاد دهنده تغییرات در این لایحه بود که اظهار داشت: عبارت باید به گونه ای اصلاح شود که شهرداری بیشتر به سمت جلب مشارکت های مردمی، خیرین و هیات باشد و در صورت مواجه شدن با کسری بودجه از این مجوز استفاده کند.

 سید حسن رسولی اما در این خصوص اظهار داشت: شهرداری تهران نهادی فاقد اعتبار به شما می آید و اگر این پیام صادر شود مردمی که از شهرداری طلب دارند در جلوی آن صف می کشند. از این روی خوب است عبارتی در مصوبات شورا آورده شود که با واقعیت جامعه تطابق داشته باشد.

 بهاره آروین در موافقت با این پیشنهاد اظهار داشت: شهرداری باید تسهیل گر باشد و اگر در جایی کسری وجود داشت بتواند آن را تامین کند.

 وی تاکید کرد: اگر سلبریتی ها می توانند کمک های مردم را جمع آوری کنند به طور حتم شهرداری نیز می تواند با به کارگیری سازوکاری شفاف این اعتماد را در مردم ایجاد کند.

کد خبر 4430077 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 96 شورای شهر تهران مجید فراهانی اربعین ۹۷ نیروی انتظامی شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران اربعین 97 سازمان تامین اجتماعی بیمه سردار حسین اشتری پلیس راهور محمد علی افشانی محسن هاشمی قوه قضاییه سید محمد بطحایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۱۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت

داریوش امانی معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در بحث زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیر‌های منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: قسمتی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه‌خیز، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

معاون وزیر راه بیان کرد: سال گذشته پروژه‌های بسیاری در پایانه‌های مرزی انجام گرفت، در این خصوص حجم زیادی از مطالبات پیمانکاران به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت پیش بینی شده است.

امانی یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در این ایام گرم از سال است.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام تاکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

وی بیان کرد: در بحث ناوگان حمل و نقل نیز که چندین سال است با مشکل نوسازی مواجه هستیم نشست‌هایی برگزار شده است تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانجات و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زوار بهره بگیریم.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود