Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه الجزیره گزارش داد: ساکنان ایالت بایرن در جنوب آلمان امروز یکشنبه پای صندوق‌ های رای رفته اند تا نمایندگان خود را برای پارلمان محلی انتخاب کنند؛ انتخاباتی که امواج نتیجه آن برلین را هم فرا خواهد گرفت.

این انتخابات محلی انتظار می رود ضربه سختی به حزب محافظه کاری وارد کند که مدت هاست بر این منطقه حکومت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبعات این انتخابات برای «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان  غیرقابل پیش بینی است.

این انتخابات در حالی برگزار می شود که طبق نظرسنجی‌ ها آراء احزاب سنتی ممکن است به شدت با ریزش همراه شود. بدین ترتیب در صورت تحقق یافتن این امر، دولت ائتلافی به رهبری مرکل با ضربه سختی مواجه خواهد شد.

خبرها و تحلیل های موجود مبنی بر ریزش آراء احزاب سنتی در حالی منتشر می شود که اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن به عنوان خواهر خوانده اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان بزرگ‌ ترین حزب محافظه‌ کار این کشور به ریاست مرکل از هفت دهه پیش تاکنون سلطه سیاسی خود را بر این منطقه ثروتمند در جنوب آلمان حفظ کرده است. این حزب از سال 1949  و جنگ جهانی دوم تاکنون به استثنای یک دوره سه ساله در دهه 50 میلادی، همواره هدایت امور اجرایی در این منطقه را در دست داشته است.

اما در ماه های اخیر به نظر می رسد حمایت های خود را از هر دو جناح چپ و راست از دست داده باشد؛ در حالی که سبزها و حزب راست افراطی جایگزین برای آلمان در حال جذب آرای بیشتری است.

در سال های اخیر، میزان حمایت از حزب جایگزین برای آلمان در بخش هایی از جامعه این کشور افزایش یافته است.

سال پیش، این حزب برای اولین بار موفق به ورود به مجلس آلمان شد و در جایگاه بزرگ ترین فراکسیون مخالف حزب حاکم قرار گرفت.

در آن انتخابات، حزب جایگزین برای آلمان با کسب نزدیک به 13 درصد آرا، بیش از 90 کرسی مجلس ملی را به دست آورد.

تحلیل ها حکایت از آن دارد که حزب مرکل در انتخابات امروز یکشنبه تعداد قابل توجهی از آراء خود را به آلترناتیو برای آلمان به عنوان حزب مهاجر ستیز و راست افراطی و نیز احزاب سبز چپگرا واگذار خواهد کرد.

در حالی که بعید است که اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن پس از استعفای مرکل کل قدرت خود را از دست بدهد، همین لزوم ائتلاف با دیگر احزاب برای حکومت کردن هم ضربه تحقیرآمیزی برایش محسوب می شود.

بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده پیش از انتخابات روز یکشنبه در ایالت بایرن احزاب اصلی شکل دهنده ائتلاف دولتی تحت ریاست مرکل با انتقادهای زیادی از سوی ساکنین مواجه شده و با احتمال ریزش آراء زیادی روبرو هستند. این نظرسنجی برای اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن و خواهر خوانده اش اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان، 26 و برای حزب سوسیال دمکرات دیگر شاخه اصلی ائتلاف دولتی 15 درصد آرا را پیش بینی می کند.

این در حالیست که بر اساس نتایج این نظرسنجی حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» و سبزها به ترتیب 16 و 17 درصد آرا را از آن خود خواهند کرد.

با این حال «رابرت برانکمپر» نماینده فعلی پارلمان و عضو اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن ابراز خوش بینی کرده که این حزب محافظه کار حتی اگر حمایت برخی از هواداران خود را به نفع «گرایش پوپولیستی خلاف جریان حاکم» از دست بدهد از آرای لازم برای ادامه پیشتازی برخوردار خواهد بود.

این نماینده حزب حاکم در منطقه در ادامه گفت: «بایرن ایالتی امن و ثروتمند است که پایین ترین نرخ بیکاری را در آلمان دارد. ما در شرایط عادی باید شصت درصد آراء را بدست بیاوریم. اما باید پذیرفت که یک گرایش خلاف جریان اصلی در اروپا در حال شکل گیری است. ایتالیا، فرانسه، هلند و دیگر مناطق دنیا نیز پیشتر دستخوش این جریان شده اند و ما با احتساب این مسئله امیدواریم حداقل چهل درصد آراء را از آن خود کنیم. این میزان رای برای ما عالی خواهد بود.»

بایرن از جمله ایالت‌ هایی است که بیشترین تاثیر را از بحران مهاجرت در سال 2015 پذیرفته است. هزاران پناهجو در اوج بحران مهاجرت در اروپا روزانه با ورود به این ایالت خواستار پناهندگی و اسکان در این منطقه شدند. این مسئله در واقع سرآغاز شکل گیری موج انتقادها به آنگلا مرکل و متحدانش در حزب اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن بود.

ورود مهاجران در حقیقت باعث افزایش حمایت ها از حزب آلترناتیو برای آلمان شده است.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 آلمان انتخابات جنگ جهانی دوم جامعه بیکاری هلند مهاجرت آنگلا مرکل آلمان انتخابات جامعه مهاجرت جماران منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۱۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«انقلاب میخک» پرتغال که منجر به دموکراسی در این کشور شد را بشناسیم

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، ساکنان پایتخت پرتغال در حالی روز پنجشنبه پنجاهمین سالگرد انقلاب میخک را که یادآور مبارزه با دیکتاتوری و پیروزی است جشن گرفتند که حمایت از راست افراطی طی سال‌های اخیر در این کشور، همانند اغلب نقاط اروپا بیش از گذشته مورد استقبال قرار گرفته است.

ده‌ها هزار نفر روز پنجشنبه برای گرامیداشت جشن پنجاهمین سالگرد «انقلاب میخک» در پرتغال که طولانی‌ترین دیکتاتوری فاشیستی اروپا را سرنگون کرد و دموکراسی را در این کشور به ارمغان آورد، به خیابان‌های لیسبون، پایتخت سرازیر شدند.

جمعیت زیادی از ساکنان لیسبون در این راهپیمایی حضور داشتند و ضمن در دست داشتن گل‌های میخک و برافراشتن پرچم‌های کشورشان شعار «۲۵ آوریل همیشه؛ فاشیسم هرگز دوباره!» سر دادند.

آنتونیو اولیویرا سالازار، پرتغال را از سال ۱۹۳۲ تا ۱۹۶۸ تحت سلطه خود داشت، اما حکومت اقتدارگرای فوق محافظه‌کار او با جانشینش مارسلو کائتانو، تنها شش سال دیگر تداوم یافت و سرانجام در ۲۵ آوریل ۱۹۷۴ با انقلاب میخک از هم فروپاشید.

این انقلاب تقریبا بدون خونریزی توسط گروهی از افسران جوان ارتش که خواهان دموکراسی و پایان دادن به جنگ‌های طولانی‌مدت علیه جنبش‌های استقلال در مستعمرات آفریقا بودند، پایه‌ریزی و هدایت شد. کودتای نظامی توسط گروه «کاپیتان‌های آوریل» منجر به استعمارزدایی سریع شد.

مشارکت ساکنان پایتخت در جشنی ملی که یادآور مبارزه با دیکتاتوری است در حالی صورت می‌گیرد که حمایت از راست افراطی طی سال‌های اخیر در پرتغال، همانند اغلب نقاط اروپا بیش از گذشته به چشم می‌خورد.

جشن‌های روز پنجشنبه در میدان کومِرس (تجارت) لیسبون، در کنار رودخانه تاگوس آغاز شد، جایی که دو ناوچه نیروی دریایی این کشور پهلو گرفته بودند.

همزمان، جنگنده‌های نیروی هوایی در آسمان به پرواز درآمدند، خودروهای نظامی در مسیر تعیین شده حرکت کردند و بیش از ۴۰۰ سرباز در این مراسم رژه رفتند و سرود ملی کشورشان را خواندند.

ژوائو مارسلینو، شهروند ۷۴ ساله پرتغالی که از جمله شرکت کنندگان در جشن‌های سالگرد انقلاب میخک در لیسبون است نسبت به اوج‌گیری گرایش‌های افراطی در کشورش ابراز نگرانی می‌کند.

وی می‌گوید که ظهور چشمگیر جریان‌های عوامگرا و راست افراطی طی سال‌های اخیر در پرتغال که به گفته او بازتابی از یک رویکرد مشابه در دیگر کشورهای عضو اتحادیه محسوب می‌شود بسیار نگران کننده است زیرا «راه حل‌های خوبی را برای هیچ کشوری به ارمغان نمی آورد.»

این شهروند سالخورده پرتغالی می‌‌افزاید: «نگرانم که بعد از ۵۰ سال دموکراسی هنوز عده‌ای از مردم آنگونه که باید آگاه نشده‌ باشند... حال آنکه راست افراطی در حال پیشروی است زیرا احزاب اصلی به توسعه کشور کمک نمی‌کنند.»

مارسلو ربلو دی سوسا، رئیس جمهوری پرتغال طی سخنانی در حضور نمایندگان پارلمان گفت که همه «باید به نیروی حیاتی دموکراسی واقف باشند و به سطحی از فروتنی و ذکاوت برسند که همواره دموکراسی، حتی نمونه ناقص آنرا به دیکتاتوری ترجیح دهند.»

به رغم آنکه نظام دموکراسی چندحزبی حاکم بر پرتغال از سال ۱۹۷۴ همواره تداوم داشته و زیرساخت‌های آن بواسطه عضویت در اتحادیه اروپا و کمک صندوق‌های توسعه به شکل قابل توجهی مدرن شده، اما پرتغال همچنان فقیرترین کشور اروپای غربی باقی مانده است.

نارضایتی از بحران مسکن ناشی از افزایش مداوم اجاره بها به همراه دستمزدهای پایین، خدمات بهداشتی ضعیف و موارد که از فساد در احزاب اصلی کشور حکایت دارد، باعث تقویت راست افراطی در پرتغال شده است.

ژوزه دوارته، جوان ۲۹ ساله پرتغالی می‌گوید که امسال جشن گرفتن انقلاب به دلیل ظهور راست افراطی که او امیدوار است موقتی باشد، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

به گفته این شهروند پرتغالی: «ما همه می‌توانیم با میراث به جا مانده از آنهایی که انقلاب ۲۵ آوریل را رقم زدند، با راست افراطی مبارزه کنیم.»

«فیل در اتاق»

آنتونیو کاستا پینتو، محقق علوم سیاسی دانشگاه لیسبون معتقد است در حالی که اکثر پرتغالی‌ها لیبرال دموکراسی را پذیرفته و به انقلاب ۲۵ آوریل افتخار می کنند، محبوبیت روزافزون چِگا، حزب پوپولیست و ضد مهاجر پرتغال، به مثابه «فیلی در اتاق» که در جشن‌های انقلاب میخک امسال بود. (کنایه به مشکلی بزرگ که هیچکس نمی‌خواهد به آن فکر کند و یا آنرا به چالش بکشد.)

وی می‌افزاید : «چگا افرادی را به سوی خود جذب کرده که نگاهی تجدیدنظرطلبانه به تاریخ دارند و برآنند که استعمار و امپراتوری چندان بد هم نبودند و باید به گذشته پرتغال و نمادهای آن بها داد.»

چگا به طور مکرر از شعار سالازار یعنی «خدا، میهن پرستی و خانواده» استفاده می کند و به این سه «کار» را نیز افزوده است.

آندره ونتورا، رهبر چگا، انگ فاشیست بودن به خود یا حزبش را رد می‌کند و می‌گوید که این حزب ضد ساختار است و می خواهد قانون اساسی پرتغال را تغییر دهد.

ونتورا روز پنجشنبه در پارلمان، با متهم کردن سوسیال دموکرات‌های حاکم و اپوزیسیون سوسیالیست‌ به ناتوانی در پایان دادن به فقر در کشور، گفت: «پنجاه سال پیش انقلابی کردیم که به ما آزادی داد، اما در ادامه عزت را از ما گرفت.»

چگا که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد، سومین حزب بزرگ پرتغال است؛ این حزب راست افراطی تعداد نمایندگان خود را در انتخابات پارلمانی مارس چهار برابر کرد و به ۵۰ نفر رساند.

 

دیگر خبرها

  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • «انقلاب میخک» پرتغال که منجر به دموکراسی در این کشور شد را بشناسیم
  • بایرن ظرف یک هفته در مورد رانگنیک تصمیم می‌گیرد
  • استقبال موسیالا از پیوستن امباپه به بایرن مونیخ
  • موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم ام‌باپه به بایرن بیاید
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند