Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: اکنون کشورهای زیادی در جهان مواضع آمریکا را قبول ندارند و علیه ترامپ موضع گیری می کنند و از این بابت به حقانیت ایران بیشتر پی برده اند و بر این اساس گفته رییس جمهوری درباره شکست آمریکا از ایران کاملا درست و دقیق است.

محمد مهدی زاهدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره سخنان امروز رییس جمهوری در دانشگاه تهران که گفته بود آمریکا از نظر سیاسی در این چند ماه برابر جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است، افزود: این گفته رییس جمهوری کاملا درست است به عبارت دیگر اکنون کشورهای زیادی در جهان مواضع آمریکا را قبول ندارند و علیه ترامپ و سیاست هایش موضع گیری کردند و از این بابت به حقانیت ما بیشتر پی بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زاهدی اظهار داشت: همه دنیا می دانند ما کشوری مقتدر هستیم، اما آمریکا بیشترین فشارها را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار برده است، جنگ هشت ساله را علیه ما به راه انداخت اما دنیا متوجه شد که آمریکا درباره ایران دروغ می گوید، دروغ بودن این ادعا نیز که ایران در حال ساخت بمب هسته ای است به اثبات رسید و امروز در دنیا تنها و منزوی شده است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز ما باید تلاش کنیم تا نقشه های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران خنثی شود، باید بر مشکلات اقتصادی داخلی غلبه کنیم، برای غلبه بر مشکلات اقتصادی نیز باید با دنیا مراودات اقتصادی داشته باشیم، زیرا امروز کشورها حاضر هستند در این زمینه با ما همراه باشند.
زاهدی تصریح کرد: در این که اروپایی ها مقابل آمریکا ایستاده و از برجام دفاع می کنند جای تشکر دارد، اما باید اقداماتی عملیاتی شکل گیرد و انتظار ما از اروپایی ها بیشتر است.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گفت: اروپایی ها باید بیش از این از برجام حمایت کنند تا بتوانیم مراوات اقتصادی داشته باشیم، بانک مرکزی ما با بانک مرکزی آنها بتواند کار کند و مبادلات ارزی داشته باشیم، تداوم خرید نفت ایران را با صراحت اعلام کنند.
زاهدی در پاسخ به سوال دیگری درباره سخنان رییس جمهوری که اشاره داشتند هدف نهایی آمریکا مشروعیت زدایی از نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: آمریکایی ها به دنبال سرنگونی نظام ما هستند، تمام تلاش آنها این است که گاهی اوقات به زبان می آورند برخی اوقات هم به زبان نمی آورند.
وی اظهار داشت: واشنگتن می خواهد نام ایران باشد، اما از اسلام هیچ خبری نباشد، یعنی حتی جمهوری هم نباشد، مثل دیکتاتوری شاه و رژیمی شبیه عربستان؛ نگاه کنید که کوچکترین دمکراسی در عربستان وجود ندارد، اما چگونه تحت حمایت آمریکاست.
زاهدی در پاسخ به سوال دیگری درباره این که رییس جمهوری در دانشگاه تهران گفتند که می توانیم با وحدت، اتحاد و یکپارچگی از مشکلات عبور کنیم و آمریکا را شکست دهیم، تاکید کرد: من هم باور دارم که می توانیم عبور کنیم، باید تیم اقتصادی دولت تقویت شود، دولت باید به ملت تکیه کند تا بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم.
سیام**1751**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي محمد مهدي زاهدي برجام رييس جمهوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: همانطور که امروز در پی عملیات وعده صادق رژیم غاصب و کثیف متوجه شد که نمی‌تواند با جمهوری اسلامی ایران مقابله کند، در حوزه اقتصاد نیز شرایط به همین صورت است و جنگ هراسی در اقتصاد ایران به یک عملیات روانی پوچ تبدیل شده است.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تاثیر جنگ هراسی بر اقتصاد ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ۴۵ سال است که در حال مبارزه با تحریم، جنگ و تهدیدات مختلف است و چنانچه قرار بر این بود که فضای جنگ هراسی بر آن تاثیر بگذارد، قطعاً اقتصاد ایران باید تا امروز متلاشی می‌شد و از بین می‌رفت.

وی افزود: شاید آنچه که به عنوان جنگ هراسی مطرح می‌شود، در مقاطعی در گذشته تاثیراتی به همراه داشته، اما امروز دیگر تاثیراتی که مورد انتظار دشمن است را مشاهده نمی‌کنیم چراکه ایران به کشوری پیشرفته با اقتصادی مقاوم تبدیل شده‌ است.

این نماینده مجلس با اشاره به عملیات «وعده صادق» که در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد، تاکید کرد: همانطور که امروز در پی عملیات وعده صادق رژیم غاصب و کثیف متوجه شدند که نمی‌توانند با جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند، در حوزه اقتصاد نیز شرایط به همین صورت است و جنگ هراسی در اقتصاد ایران به یک عملیات روانی پوچ تبدیل شده است.

سنگدوینی با تاکید بر لزوم ایجاد اطمینان در فضای اقتصادی کشور درباره بی تاثیری جنگ هراسی بر اقتصاد گفت: ما مسئولان نظام باید به مردم اطمینان دهیم که نباید دیگر نسبت به فضای جنگ هراسی و تاثیرات آن بر تکانه‌های اقتصادی نگرانی داشته باشند؛ نتیجه این رفع نگرانی‌ها بی شک ثبات و آرامش اقتصادی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • در جهت آگاه سازی و تبلیغات باید به شیوه درست عمل کنیم
  • عملیات «وعده صادق» افسانه شکست‌ناپذیری مستکبرین را در هم شکست
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری روابط تجاری ایران و پاکستان