Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه - ایرنا - مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 60 درصد از تولیدات بخش کشاورزی استان حاصل کشت پاییزه است که این امر نقش بسزایی در کاهش مصرف آب این بخش دارد.

بیتا احمدیان روز یکشنبه در جمع مددکاران ترویجی شمال آذربایجان غربی افزود: به منظور کاهش وابستگی کشور به واردات روغن باید تلاش مضاعفی در زمینه توسعه کشت کلزا به عنوان یک محصول پاییزه در استان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سطح زیر کشت محصولات کشاورزی قابل افزایش نیست بنابراین باید عملکرد تولید در واحد سطح را افزایش داد.
وی بیان کرد: بخش کشاورزی آذربایجان غربی برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند دستیابی به علم و دانش و مدرن کردن شیوه های کشاورزی است.
احمدیان با بیان اینکه وظیفه بخش کشاورزی تامین امنیت غذایی و تولید محصول سالم است، گفت: طرح آگاه سازی و مشارکت دهی کشاورزان در اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه و نظام نوین ترویج طرح هایی است که در استان اجرا می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی سالانه 6 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می کند که علاوه برمصرف در داخل استان به سایر استانها نیز صادر می شود.
90 درصد آب موجود در استان در بخش کشاوزی مصرف می شود که کشت پاییزه عاملی مهم در کاهش مصرف آب به علت تغذیه از نزولات آسمانی است.
محصولاتی مانند گندم و کلزا جزو کشت پاییزه در استان است.
7125/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي كشت پاييزه اذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،خسرو شهبازی افزود: شورای انقلاب فرهنگی ۱۱ مناسبت جدید را برای درج در تقویم رسمی کشور تصویب کرده که ۷ مناسبت آن با هدف توسعه نشاط اجتماعی و احیای فرهنگ روستا مربوط به تولیدات کشاورزی است.
شهبازی تصریح کرد: ثبت ۷ روز محصول در ضمیمه تقویم رسمی کشور بنا بر جشن‌ها و آئین‌های شکرگزاری این محصولات کشاورزی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: ۳۱ فروردین روز گندم و نان، ۲۰ اردیبهشت روز گل محمدی و گلاب، ۳۱ مرداد روز عسل، ۲۵ شهریور روز خرما، ۵ آبان روز زعفران، ۷ آبان روز انار و ۴ آذر روز زیتون در ضمیمه تقویم رسمی کشور ثبت شده است.
شهبازی تاکید کرد: در روز ملی گندم و نان ضروری است از فعالان زنجیره تامین نان و زحمتکشان این صنعت استراتژیک از جمله کارخانجات آرد و نان و نانوایی‌های نمونه و گندمکاران پیشرو تقدیر به عمل آید.  
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: برگزاری گردهمایی مشترک گندم و نان با حضور و مشارکت مدیریت زراعت و ادارات غله، کارخانه جات آرد و صنف نانوایان استان، برگزاری روز مزرعه، برگزاری هفته انتقال یافته‌های علمی و تحقیقاتی در موضوع گندم، مصاحبه رادیویی و تلویزیونی و معرفی رقم‌های تحقیقاتی گندم جدید معرفی شده  و اجرای برنامه‌های مرتبط، با تولید گندم و نان بصورت پیوست رسانه‌ای از جمله برنامه‌های مصوب به مناسبت گرامیداشت روز ملی گندم و نان است.
وی، برگزاری مسابقه‌های پیامکی ویژه همکاران، تولید پوستر موضوعی و بنر استانی حاوی این مناسبت ومعرفی و هماهنگی برای برگزاری همایش ارزش گندم و زکات از نگاه تعالیم قرآن توسط حوزه نمایندگی ولی فقیه در خرداد ماه و نشست تخصصی آموزه‌های اسلام با محوریت گندم و نان، حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری در خصوص جهش تولید گندم را نیز از اهم برنامه‌هایی عنوان کرد که درآستانه این روز ملی در استان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • فعالیت شبکه فن بازار در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی 
  • قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی اعلام شد
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • بیش از هزار و ۲۰۰ حلقه چاه‌غیرمجاز در آذربایجان‌غربی مسدود شد
  • آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد
  • پر شدن بیش از یکهزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند