Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانوی کلیمی‌مذهب گفت: تمام اندیشه‌ها باید مبتنی بر تربیت خانوادگی باشد و به این حریم آسیبی نرساند. یک خانواده اربعینی، خانواده‌ای سالم و توأم با اندیشه الهی و سیاسی، صمیمیت و معرفت است. زینب(س) این الگو را به زیبایی نمایش داد.

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، النا لاویان بانوی کلیمی‌مذهب حاضر در همایش "رسالت زن مسلمان همگام با زینب کبری(س) در مسیر اربعین" که صبح دیروز در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه حسین(ع)، زینب(س) و فرهنگ عاشورا نه تنها متعلق به مسلمانان و شیعیان بلکه متعلق به تمام انسان‌های اخلاق‌مدار، آزاده و توحیدی جهان است، افزود: تمام مذاهب و ادیان باید یک شعار داشته باشند که همان چنگ زدن به ریسمان الهی و عدم تفرقه است آنجا که خداوند فرمود: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه زینب(س) یکی از پرچمداران اصلی کربلا و زنی است که در اوج سختی و شکنجه‌ها تمام سعی خود را در حفظ حریم خانواده انجام داد، گفت: فرهنگ زینب، فرهنگ توحید، اولوهیت، انسانیت، شرف، ادب، غیرت و مروت است. زینب(س) در کنار سایر بانوان تراز اسلام از جمله حضرت خدیجه، حضرت زهرا(س)، مریم، صفورا، آسیه و ... یک الگوست. ایشان که دختر علی(ع) و حضرت زهرا(س) و نوه خاتم انبیاء بود، از یک سو نقش خود را در قالب یک همسر و یک مادر به خوبی ایفا کرد و از یک سو از حقوق مظلومان عالم دفاع می‌کند. زینب(س)  برای اعاده خون ریخته شده امام و برادرش و سایر بستگان خود در کاخ مستکبر زمانه خطبه‌های کوبنده ارائه می‌دهد و پایه‌های حکومت یزید را در هم می‌کوبد. 

بانو لاویان زینب(س) را نمونه کامل یک زن سیاسی اما در عین حال حافظ آموزه‌های دین اسلام دانست و افزود: زینب(س) با حفظ شعائر و آرمان‌های اسلامی در عرصه سیاسی و مبارزاتی حضور می‌یابد و آنچنان حماسه‌ای می‌آفریند که تا ابد آوای یا حسین(ع) را در عالم زنده نگه می‌دارد.


 این فعال حقوق بشر گفت: تمام اندیشه‌ها باید مبتنی بر تربیت خانوادگی باشد و به این حریم آسیبی نرساند. یک خانواده اربعینی، خانواده‌ای سالم و توأم با اندیشه الهی و سیاسی، وحدت، صفا، صمیمیت و معرفت است. زینب(س) این الگو را به زیبایی نمایش داد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مهدی میرباقری شاهرودی در یادواره شهدای روحانی شاهرود که بعد از ظهر شنبه در مدرسه قلعه برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت کسب معارف الهی، تاکید کرد: شناخت خدا موجب سعادت بندگان می‌شود.

وی خطاب به دستگاه‌های فرهنگی و مبلغان دینی و علما و طلاب، تاکید کرد: هر کس که دل مؤمنی را از شبهات پاک کند از هزار عابد شیعه و مؤمن بالاتر قرار خواهد گرفت.

منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان آتی با بیان اینکه خداوند تمام بنده‌های خود را آفریده تا خدایشان را بشناسند و به عظمت آن واقف شوند، تاکید کرد: علما در شناساندن اهمیت عبادت و عبودیت نقش مهمی دارند.

میرباقری شاهرودی با اشاره به رسالت خانواده‌ها در قبال فرزندان خود، گفت: خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا و اهمیت عبادت را برایشان تبیین کنند.

وی با بیان اینکه برترین راه در عالم راه بندگی و معرفت الهی است، تاکید کرد: سرچشمه و منشأ و آن نقشه راه رسیدن به معارف الهی همانا پیامبران (ص) محسوب می‌شوند.

عضو خبرگان رهبری از استان البرز همچنین با بیان اینکه مقام بندگی خداوند بسیار بزرگ است، گفت: آغاز راه معرفت پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) هستند.

کد خبر 6096675

دیگر خبرها

  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند
  • فال انبیا فردا شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس اولویت باشد
  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در حرم بانوی کرامت
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • حمایت از طرح نور یک تکلیف و وظیفه همگانی است