Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، یکشنبه هفته جاری بالاخره یکی از لوایح جنجال‌برانگیز FATF موسوم به CFT در مجلس تصویب شد؛ لوایحی که منتقدین زیادی داشت و کارشناسان و نخبگان زیادی تلاش کردند تا هم مردم و هم نمایندگان را از آثار سوء آن مطلع کنند.

این تلاش‌ها و جریان روشنگری همچنان ادامه دارد و دراین‌بین دانشجویان انقلابی و بسیج دانشجویی در تبیین و روشنگری در این خصوص و مطالبه گری از مسئولین ذی‌ربط در راستای مخالفت با این مصوبه نقش پررنگی دارند؛ به این منظور گفتگویی با یکی از دانشجویان بسیجی فعال در این عرصه در استان یزد صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زهرا رضایی در گفتگو با خبرنگار بسیج دانشجویی در یزد، بابیان اینکه در ایامی که اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران در منطقه با گوشمالی و سیلی محکم به تروریست‌ها در عراق و سوریه و در چند کیلومتری نیروهای آمریکایی بار دیگر عزت و اقتدار این انقلاب را نشان داد، نمایندگان مجلس بارأی خود یک‌شنبه سیاهی را در تاریخ رقم زدند، تصریح کرد: نمایندگان در هفته گذشته باوجود همه انتقادات و توصیه‌های نخبگان و اقشار مختلف مردم، لایحه پیوستن به گروه اقدام ویژه مالی موسوم به fatf و مهم‌ترین بخش آن یعنی کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم موسوم به cat را با 142 رأی موافق در مقابل 122 رأی مخالف به تصویب رساندند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد در این خصوص تصریح کرد: البته برخلاف تصور عامه‌ی مردم، تعهدات دولت به FATF شامل 41 بند است که تنها 4 بند از آن در دستور کار مجلس قرار گرفت و 37 مورد دیگر مدت‌ها است توسط دولت تماماً در حال اجرا است.

FATF زمینه‌ساز تضعیف محور مقاومت، منزوی کردن ایران اسلامی و استعمار استکبار است

این فعال دانشجویی بابیان اینکه کنوانسیون FATF هدف اصلی خود را بررسی‌هایی درباره وضعیت قوانین مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم و اشاعه سلاح‌های کشتارجمعی در بازارهای مختلف مالی در سراسر جهان عنوان کرده، یادآور شد: این کنوانسیون در آخرین گزارش خود درباره ایران مطابق با فوریه 2016، یعنی بهمن‌ماه 1394 عنوان کرده است: «FATF نگرانی‌های ویژه و فوق‌العاده‌ای درباره شکست ایران در رسیدگی به کاهش ریسک تأمین مالی تروریسم و درنتیجه تهدید جدی علیه یکپارچگی سیستم مالی بین‌المللی دارد، ما به همه اعضاء و نهادهای تصمیم‌گیری مجدداً توصیه می‌کنیم که به همه موسسه‌های مالی‌شان توصیه کنند که توجه ویژه‌ای به روابط خارجی و معامله با ایران و شرکت‌های تجاری و موسسه‌های مالی ایرانی داشته باشند.»

رضایی ادامه داد علاوه بر این ماده 6 کنوانسیون تصریح می‌کند: «اعمال مجرمانه در کنوانسیون، تحت هیچ شرایطی با ملاحظات سیاسی، فلسفی، عقیدتی، نژادی، قومی، مذهبی با دیگر انگیزه‌ها قابل توجیه نیست.»

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول انسانی و اسلامی حمایت از مظلومین عالم و مخصوصاً مظلومین جهان اسلام و حمایت از نهضت‌های آزادی‌بخش همچون حزب‌الله لبنان و انصار الله یمن و تلاش برای ریشه‌کنی رژیم نامشروع و ظالم صهیونیستی شکل‌گرفته است.

رضایی با تأکید بر اینکه دربند یک ماده 2 کنوانسیون تعریف کلی از تروریسم ارائه‌شده، افزود: در آن تعریف هدفمند، میان اقدامات و مبارزات مشروع نهضت‌های آزادی‌بخش و گروه‌های مقاومت با گروهایی که عامل ریختن خون هزاران زن و کودک در سراسر جهان هستند، تفکیک قائل نشده و تمامی آن‌ها را در بین گروه تروریستی قرار می‌دهد.

200 نهاد و شخصیت ایران اسلامی در لیست تروریست‌های FATF قرار دارند

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد اصلی‌ترین منبع شناسایی تروریست‌ها از نگاه FATF را لیست SDN دانست که توسط آمریکا تنظیم‌شده، و یادآور شد: در این لیست از 200 فرد و نهاد کشوری جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان تروریست و حامی تروریست نام‌برده شده است.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: در این لیست نام سازمان‌هایی همچون صداوسیما، وزارت دفاع، بسیج مستضعفین، سازمان اطلاعات، سپاه پاسداران، دانشگاه‌های امام حسین (ع) و بقیة‌الله، مخابرات، گروه صنایع شیمی، سازمان صنایع هوا و فضا و افرادی همچون سردار قاسم سلیمانی و سردار جعفری به چشم می‌خورد.

رضایی در ادامه بیان داشت: با این توصیفات، این سؤال مطرح می‌شود که آیا منع کشورهای عضو کنوانسیون از دخالت دادن ملاحظات مذهبی، که نظام ولایت‌فقیه مبتنی بر آن‌ است، حیله‌ی استکبار برای عقیم کردن مبارزات 15 ساله مردم ایران در دوران طاغوت و مقاومت 40 ساله آن‌ها در عصر حاکمیت ولایت‌فقیه نیست؟

وی در این خصوص با تأکید بر اینکه آرمان فلسطین محور وحدت امت اسلام علیه استعمار و استکبار جهانی بوده، عنوان کرد: استکبار به دنبال این است که با تضعیف نهادهای نظامی و مالی ایران در این کنوانسیون، در مرحله اول ریشه‌ی نهضت‌های اسلامی را خشکانده و سپس فلسطین را برای همیشه از صحنه‌ی تاریخ حذف کند.

مسئولینی که شفافیت نظام مالی را برای دشمن تصویب می‌کنند، مخالف شفاف‌سازی برای مردم هستند!

مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه یزد اضافه کرد: همچنین کشورهای عضو، مطابق با بند 27 کنوانسیون تضمین می‌دهند که هیچ مانعی جهت دریافت اطلاعات مالی تکمیلی در موارد مشکوک به پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم از سوی اشخاص گزارش دهنده وجود نداشته باشد.

رضایی با انتقاد از اینکه عناصر دولت و مجلس حاضر به افشای ثروت، منابع مالی و هرگونه اطلاعات مالی خود در مقابل مردم به‌عنوان ولی‌نعمتان خود نیستند، بیان داشت: جای تعجب و سؤال است که برخی مسئولین برای افشای تراکنش‌های مالی سپاه اسلام و سایر نهادها و افراد در مقابل دیدگان جهان خواران و دشمنان عجله دارند و به توصیه‌های دلسوزان بی‌تفاوت‌اند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به بیان تلاش‌ها و فعالیت‌های جنبش‌های دانشجویی در سراسر کشور برای مطالبه گری از نمایندگان مجلس و مسئولین در این راستا و تبیین و روشنگری پیرامون این لایحه استعماری پرداخت و افزود: متأسفانه نقدهای منصفانه و توصیه‌های بزرگان و نخبگان برای درس گرفتن از تجربه برجام و اعتماد به دشمنان موردتوجه نمایندگان مجلس قرار نگرفت.

لزوم عبرت گیری از تجربه برجام و اعتماد به وعده‌های غرب

این فعال دانشجویی با تأکید بر اینکه حامیان FATF هیچ استدلال منطقی و قابل قبولی ارائه نداده‌اند و تصویب آن را مانعی برای بهانه‌تراشی دشمن می‌دانند، بیان داشت: در طول این چهل سال هرگاه عقب‌نشینی صورت گرفته، دشمن حریص‌تر شده و بهانه‌های استکبار نیز پایانی ندارد.

رضایی یادآور شد: تجربه برجام و اعتماد به وعده‌های غرب و استکبار این درس را به ما داد که تلاش مسئولین باید در مسیر تهدید زدایی و اقتدار آفرینی باشد و این رویه است که عقب‌نشینی دشمن از خواسته‌های نامشروع و پیشرفت و حل معضلات را به دنبال دارد.

دولت همچنان حل معضلات کشور را به سازش با غربی‌ها گره‌زده است

این دانشجوی بسیجی مطرح کرد: حدود به دو سال است که دولت با پذیرش پیوستن به لوایح چهارگانه موسوم به FATF بار دیگر و پس از تجربه‌ شکست‌خورده برجام، به‌جای کار جهادی و مدیریت انقلابی و تدبیر امور اقتصادی کشور، حل مشکلات اقتصادی را مجدداً به سازش با غربی‌ها گره‌زده است.

رضایی بابیان اینکه ملت ایران ثابت کرده‌اند که هرگز از مقاومت و ایستادگی در برابر خواسته‌های زورگویان و دشمنان خسته نمی‌شوند و حتی به بهای جان‌عزیزانشان از راه استقلال و عزت و استکبارستیزی عقب‌نشینی نمی‌کنند، افزود: برخلاف ادعای برخی جریان‌ها و مسئولین غرب‌زده، این مردم نه از مقاومت بلکه از بی‌تدبیری و ضعف مسئولین غرب‌گرا خسته شده‌اند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد خاطرنشان کرد: امروز اقشار مختلف جامعه به‌خوبی دریافته‌اند که عمده دلیل معضلات اقتصادی کشور، ضعف مدیریتی و کوتاهی ها و فساد برخی مسئولین است واصلی‌ترین راه‌حل برون‌رفت از مشکلات، تکیه به توان داخلی، مدیریت انقلابی و فعال کردن ظرفیت‌های بی‌نظیر داخلی است.

شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام استعماری بودن FATF را لحاظ کنند

وی در ادامه با تأکید مجدد بر اینکه کنوانسیون FATF که درواقع نیروی ویژه عملیات مالی جهان خواران است؛ به درخواست‌های اقشار مردمی، تشکل‌های دانشجویی و نخبگان از شورای نگهبان قانون اساسی و مجمع تشخیص مصلحت اشاره کرد و افزود: از این نهادها که برگرفته از دل انقلاب هستند درخواست داریم تا ایران را از عضویت در کنوانسیون منع نموده و جهت استفاده از برخی از مفاد این کنوانسیون به‌عنوان عضو ناظر اقدام کنند.

مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه یزد در پایان بابیان اینکه استعماری بودن این کنوانسیون باید لحاظ شود، ابراز امیدواری کرد شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام به پیروی از اصل قرآنی نفی سبیل و اصل 43 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصول ثابت استکبارستیزی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، راه را بر تکرار تجربه‌ی تلخ برجام و قراردادهای استعماری قاجاری ببندند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۱۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در خصوص عملیات وعده صادق

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در خصوص اجرای عملیات وعده صادق بر علیه رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در خصوص اجرای عملیات وعده صادق بر علیه رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ»
بگو به حرمله، در چله تیر مگذارد
بگو که دوره‌ی کودک‌کشی سرآمده است
از این نبرد مبادا که جا بمانم من
که حیدر است پی فتح خیبر آمده است.

درود و رحمت خدا بر شهدای راه حق و درود بر رزمندگان اسلام؛ همان‌هایی که نشان دادند وعده خدا حق است که «وَسَیعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَی مُنْقَلَبٍ ینْقَلِبُونَ»؛ آری برادران مجاهد در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان دادند که نخواهند گذاشت حتی قطره‌ای از خون کودکان و زنان و مردان بی‌گناه پایمال شود.

در نخستین دقایق بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایت‌های متعدّد رژیم خبیث و جعلی صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی جمهوری اسلامی، به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار و به خواست رهبری معظم انقلاب و مردم شهید پرور ایران اسلامی، طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدّس «یا رسول الله (ص)» اهدافی را در درون سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد با موفقیت مورد اصابت قرار داد.

رضوان خدا بر روح پاک حاج حسن تهرانی‌مقدم که با تلاش‌های شبانه‌روزی کاری کرد که خط مقدم جنگ کیلومتر‌ها از مرز‌های ما فاصله داشته باشد. موشک‌های جمهوری اسلامی ۱۴۰۰ کیلومتر آن طرف‌تر، رژیم جعلی اسرائیل را شخم زدند تا این پیام واضح را به آمریکا و مزدورانش در منطقه برسانند: «اسرائیل نابود خواهد شد» و این تازه آغاز ماجراست و این شیر همیشه بیدار، فقط پنجه‌ای بر پیکر منحوس ظالمان نواخته است.

اقدام معنادار و سیلی محکم و به موقع به رژیم منحوس صهیونیستی، تحقق وعده صادق و جلوه‌ای از الطاف و نصرت الهی بر ملت سلحشور ایران اسلامی در رویارویی و مصاف با جبهه وسیع دشمنان انقلاب اسلامی و نماد اقتدار و عظمت نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود که استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل را مقهور حقانیت و قدرت ضرب شست ایران عزیز در یک عملیات پیچیده، هوشمندانه و سهمگین ساخته است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان ضمن تشکر ویژه از غیور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در به تحقق رساندن خواسته‌ی به حق رهبری معظم (حفظه الله تعالی) و مردم انقلابی و سربلند ایران اسلامی، تنبیه رژیم خبیث اسرائیل این مولود نامشروع در منطقه را حق مشروع و مسلّم جمهوری اسلامی دانسته و برای کلیه جان بر کفان سپاه انقلاب اسلامی و دلاورمردان جبهه مقاومت در منطقه در جهت نابودی رژیم جعلی، پیروزی و فتح و نصرت الهی را آرزو دارد.

والسلام علی عبادالله الصالحین

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان

دیگر خبرها

  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • مسئول بسیج دانشگاه تهران : حمله سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی ، معجزه انقلاب است
  • عملیات وعده صادق، صدق گفتار مسئولین جمهوری اسلامی ایران را ثابت کرد
  • جمهوری اسلامی ایران صلح طلب، اما جنگ بلد
  • سیلی محکم قلب محور مقاومت به اسرائیل
  • تجلیل از ضرب شست شیران غیور ایران اسلامی به اسراییل
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در خصوص عملیات وعده صادق
  • ارائه خدمات علمی به مردم بهمئی توسط دانشجویان پیام نور
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی
  • پرداخت ۷۰۰ میلیارد ریال وام اشتغال‌زایی به مددجویان لنجانی