Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:02:34 GMT

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در مهاباد 2 برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۱۶۷۱

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در مهاباد 2 برابر شد

مهاباد- ایرنا- مسوول واحد مکانیزاسیون مهاباد گفت: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان طی پنج سال گذشته 2 برابر شده و به 1.1 دهم اسب بخار ( واحد ضریب مکانیزاسیون ) در هکتار رسیده است.

خسرو حسن پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای دستیابی به این افزایش ضریب مکانیزاسیون سالانه 40 میلیارد ریال تسهیلات از محل خط اعتباری مکانیزاسیون به کشاورزان این شهرستان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادوات کشاورزی این شهرستان را شامل 3 هزار و 300 دستگاه تراکتور، 260 دستگاه ردیف کار، 100 دستگاه کمباین و 750 دستگاه دروگر اعلام کرد و ادامه داد: این تجهیزات سبب شده روش های تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان از حالت سنتی خارج شده و به سمت صنعتی سوق یابد.
حسن پور اضافه کرد: پنج مرکز خدمات ادوات کشاورزی با پنج نفر کارشناس فنی هم اکنون در 2 بخش مرکزی و خلیفان فعال هستند که بر نحوه عملکرد این دستگاه ها نظارت می کنند.
وی با اشاره به اینکه مهاباد جزو شهرهای برتر آذربایجان غربی در بحث ادوات کشاورزی است، اضافه کرد: مکانیزاسیون موجب افزایش توان در مزارع و باغ ها شده و علاوه بر آن، افزایش کیفیت، کاهش ضایعات و اقتصادی تر شدن تولید را در پی دارد.
حسن پور تاکید کرد: کاهش هزینه های تولید و افزایش عملکرد در سطح از مهمترین فواید نوسازی ماشین آلات بخش کشاورزی است.
به گزارش ایرنا، مکانیزاسیون کشاورزی به معنای استفاده از ادوات مکانیکی و فناوری در زراعت است که با تاثیر چشمگیر بر افزایش بهره وری کشت و کار، نقش مهمی در توسعه کشاورزی و حرکت به سوی توسعه پایدار دارد.
مهاباد دارای بیش از 80 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.
62 هزار هکتار از مزارع مهاباد در سال زراعی گذشته به کشت محصولات مختلف اختصاص یافت که 52 هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.
9903/6185/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي ضريب مكانيزاسيون مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد، رسول سعیدیان افزود: گندمکاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع کرده‌اند.

او اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی انجام می شود.

سعیدیان افزود: ارایه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

او به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • کلنگ زنی 327 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی