Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهدیدات یک شاهزاده درباره اجرای عملیات «طوفان قاطعیت» در داخل کویت، خشم کویتی‌ها را برانگیخت.  به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، اظهارات «خالد بن عبدالله فیصل بن ترکی آل سعود» مبنی بر اینکه کویت به یک عملیات «طوفان قاطعیت» برای پاکسازی از اخوان‌المسلمین نیاز دارد، موجی از خشم کویتی‌ها در شبکه اجتماعی توئیتر را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربران کویتی خواستار عدم مداخله در امور داخلی کویت شدند.

خالد بن عبدالله آل سعود در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «کویت به یک طوفان قاطعیت داخلی برای پاکسازی آن از لوث اخوانی‌ها و عناصر تشکیلات حمد (قطر) نیاز دارد.»

طبق گزارش وبگاه «الامارات ۷۱» کاربران توئیتر که اغلب آن‌ها کویتی بودند در پاسخ به این توئیت خالد بن عبدالله نوشتند که «این عربستان سعودی است که به یک طوفان قاطعیت برای پاکسازی از ظلم حاکمان آل سعود نیاز دارد.»

صاحب حساب کاربری «عفوک یا کریم» نوشت: «کویت به شما و توصیه‌های شما نیازی ندارد، شما بین ملت ما تفرقه می‌اندازید.»

کاربر دیگری با اشاره به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود «عربستان سعودی بدون حمایت آمریکا ۲ هفته بیشتر دوام نمی‌آورد» نوشت: «شما دیگر از کدام قدرت و نیرو حرف می‌زنید؟ شما که برای دفاع از مرزهایتان به حامی نیاز دارید.»

«عبدالله المفرج» وکیل حقوقی نیز نوشت: «شما به طوفان قاطعیت نیاز دارید؛ کویت و امور داخلی آن خط قرمز است و هیچ کس حق دخالت در آن را ندارد.»

عملیات «طوفان قاطعیت» نام عملیاتی است که ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی‌ها از سال ۱۳۹۴ علیه یمن انجام می‌دهد. این ائتلاف از حمایت سیاسی، تسلیحاتی و لجستیک آمریکا، انگلستان و فرانسه برخوردار است.

طبق گزارش‌های قبلی سازمان بهداشت جهانی و صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) از زمان حمله سعودی‌ها در مارس ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از جمله ۲۲۰۰ کودک در یمن کشته شده‌اند، اما روزنامه واشنگتن‌پست سوم آگوست ۲۰۱۸ نوشت که آمار کشته‌ها از ۵۰ هزار نفر هم فراتر رفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شاهزاده سعودی خاندان سعودی شجره خبیثه ملعونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت بر لبه فناوری، راهبرد ارتش برای مقابله با تهدیدات مدرن است

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در بیست و ششمین دوره عملی هیئت معارف جنگ، در جمع اساتید، پیشکسوتان و دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در شهرستان دزفول، اظهار داشت: پیروزی قاطع و چشم‌گیر نیروهای مسلح کشور در عملیات «وعده صادق»، بار دیگر ضمن گرم کردن قلوب مسلمین جهان به رهبری خردمندانه فرمانده معظم کل قوا نشان از تحقق وعده الهی در خصوص لزوم حُسن ظن و توکل به اراده پیروزمندانه الهی بود.

امیر صباحی‌فرد افزود: مردم متدین، ولایی و قدرشناس ایران، با انجام این عملیات، احساس غرور کردند و این امر بار دیگر نشان از اهمیت و نقش محوری و کلیدی نیروی پدافند هوایی ارتش در تأمین آرامش و امنیت آسمان کشور و پایگاه‌های زمینی در سرتاسر کشور در طی انجام عملیات مذکور و پس از آن است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه این عملیات، نخستین رویارویی مستقیم نیروهای مسلح ایران با رژیم نحس صهیونیستی است، تأکید کرد: شکست غرور و شوکت پوشالین و دروغین رژیم منحوس صهیونیستی در نخستین رویایی مستقیم این رژیم با نیروهای مؤمن جمهوری اسلامی ایران، نشان داد که نه‌تنها این رژیم قادر به پیش بردن هیچ هدفی نیست، بلکه ضعف مفرط این رژیم در برابر آمادگی بی‌مانند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفع هرگونه تعرض به خاک کشور و حریم امن آسمان سرزمین ایران، آشکار شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، در توضیح دلایل بروز جنگ تحمیلی، بیان کرد: تغییر نظام سیاسی از رژیم پهلوی به جمهوری اسلامی، درگیر شدن ارتش در برخی مناطق مرزی و غائله‌های پیرامونی، انتقام‌جویی آمریکا از ملت ایران و نهایتاً جاه‌طلبی‌های صدام و ماجراجویی رژیم بعث عراق در خصوص قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، از جمله مواردی بودند که به بروز جنگ هشت ساله علیه کشورمان منتهی شد.

امیر صباحی‌فرد درخصوص توانایی نیروی پدافند در دوران دفاع مقدس، گفت: در آغاز جنگ تحمیلی، نیروی پدافند هوایی تنها به برخی سامانه‌های وقت دسترسی داشت؛ ولی با وجود این، پدافند هوایی توانست با توکل به خداوند منان و اتکا به توانایی‌های جوانان خود، تمامی عملیات‌های دوران هشت سال جنگ تحمیلی را زیر چتر عملیاتی و پدافندی خود قرار داد و اجازه اشغال حتی یک وجب از خاک پاک میهن اسلامی را به دشمنان خود نداد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: با آغاز جنگ تحمیلی، دکترین نیروی پدافند هوایی از دفاع هوایی محدود از برخی سایت‌ها و پایگاه‌ها به حضور در نوک پیکان حملات تغییر یافت؛ به همین دلیل این نیرو، توانست در طی دوران هشت سال جنگ تحمیلی، بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار رصد هوایی را به ثبت برساند و در فرایند سرنگون‌سازی بیش از ۶۵۰ فروند هواپیماهای جنگی دشمن مشارکت فعال داشته باشد.

وی اظهار داشت: پاسداری از صدور نفت از جزیره خارگ به عنوان مبدأ اصلی صدور نفت کشور و ممانعت از انسداد خطوط هوایی و بسته شدن فرودگاه‌های کشور، از جمله دیگر مواردی بود که نیروی پدافند هوایی ارتش در طی هشت سال دفاع مقدس به انجام آن‌ها مبادرت ورزید.

امیر صباحی‌فرد با بیان اینکه رهبری مدبرانه امام خمینی (ره) و ایثار و ابتکار عمل رزمندگان نیروی پدافند در طی هشت سال جنگ تحمیلی، از جمله عوامل پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران بر دشمن بعثی بود، خاطرنشان کرد: با فراگیری درس‌ها و تجربیاتی که در دوران هشت سال دفاع مقدس به دست آمده است، فرهنگ ایثار، شهادت، ابتکار عمل و خلاقیت سرلوحه تمامی کارکنان پایور و وظیفه نیروی پدافند هوایی ارتش قرار گرفته است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با تأکید بر اینکه اتکا به توان و دانش متخصصان داخلی و حرکت بر روی لبه فناوری‌های بومی‌سازی شده، راهبرد ارتش برای مقابله با تهدیدات مدرن است، گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش توانسته است با اتکا به توان و دانش متخصصان داخلی و با حرکت بر روی لبه فناوری‌های مدرن، به ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و سامانه‌های کشف و شناسایی، اطلاعاتی، فاوایی و پدافندی دست پیدا کند تا هرگونه نگاه چپ و خطا به کشور و حریم زمینی و آسمانی آن را در نطفه خفه کرده و قلب سیاه دشمنان این آب و خاک را نشانه بگیرد.

کد خبر 6099333 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • حرکت بر لبه فناوری، راهبرد ارتش برای مقابله با تهدیدات مدرن است
  • دریاچه ارومیه برای تثبیت وضعیت به ۶ میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد
  • دریاچه ارومیه برای تثبیت وضعیت به ۶ میلیارد مترمکعب آب نیاز دارد
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • ادعای انبارلوئی درباره ایده «از شاهزاده تا تاجزاده» مهدی نصیری /حرف او نیست، هم لطف الله میثمی گفته بود هم فرخ نگهدار!
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب سرزمین های اشغالی | جزئیات آمار مقاومت عراق در ۲۰۰ روز پس از طوفان الاقصی
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن