Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@07:33:57 GMT

مادر شهید: 9 روز بی قرار بودم

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۲۲۲۷

مادر شهید: 9 روز بی قرار بودم

تبریز- ایرنا- مادر شهید «منوچهر تسلیمی» گفت: 9 روز از شهادت منوچهر می گذشت ولی کسی جرات دادن خبر شهادت پسرم را به من نداشت و دل من در این 9 روز چه ها که نکشید.

«قمر مشبول برجسته» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: منوچهر پسر قدبلند و ساکتی بود، هرگز به من و پدرش بی احترامی نکرد؛ قبل از جنگ تحمیلی در بسیج فعال بود و با شروع جنگ تحمیلی وارد ارتش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه منوچهر در تیپ پیاده نظام ارتش حضور داشت، ادامه داد: هرگز یادم نمی رود روز اولی که لباس ارتش را به تن کرد رو به من کرد و گفت «این لباس کفن من است که به تن می کنم، اگر روزی به شهادت رسیدم نمی خواهم شیون و زاری کنی».
مشبول اظهار داشت: گروهبان دوم که شد از او خواستم برایش زن بگیرم که گفت مادر من کار زیادی برای خدمت به این مرز و بوم دارم که باید انجام دهم و هنوز وقت زن گرفتن نیست.
وی گفت: دو سال بود که وارد ارتش شده بود و هربار که درخواست می کرد به جبهه اعزام شود، با درخواستش مخالفت می شد و در جواب می گفتند تو تازه وارد هستی و قدیمی ها در صف اعزام به جبهه قرار دارند، باید صبر کنی.
مادر شهید تسلیمی ادامه داد: تا اینکه بالاخره با اصرار زیاد به همراه گروهان تحت امر خود قبل از عملیات والفجر 3 برای شناسایی منطقه می روند که توسط نیروهای عراقی بر روی پل به رگبار بسته شده و در آب غرق می شوند.
وی افزود: روزها بود که دل من بی قرار بود و بی تابی می کردم، هر روز از خاطرات منوچهر در خانه صحبت می کردم تا شاید دلم با یادش آرام بگیرد، ولی آرام نمی شد.
مشبول گفت: 9 روز از شهادت منوچهر گذشته بود و هنوز جنازه ها پیدا نشده بود؛ با اینکه در خانه همه از این موضوع آگاه بودند ولی کسی جرات دادن خبر شهادت جگر گوشه ام را به من نداشت.
وی با بیان اینکه همسایه ها از شهادت منوچهر اطلاع داشتند، اضافه کرد: یک روز که با همسایه ها نشسته بودم از قد بلند منوچهر و اینکه در زمان مدرسه همیشه آخرین ردیف کلاس می نشست صحبت کردم، که در این حین یکی از همسایه ها به من گفت که دلت برای منوچهر تنگ شده؟ ان شاالله امروز یا فردا خبری از او به تو می رسد تا دلت آرام گیرد.
مادر شهید تسلیمی افزود: صبح روز نهم روز شهادت پسرم در خانه نشسته بودم که همسرم وانمود کرد که درد شدیدی در شکم دارد و به همراه پسر کوچکترم به بهانه درمانگاه بیرون رفت.
وی ادامه داد: همسرم پس از اینکه به خانه برگشت، در حیاط خانه زار زار گریه کرد تا خواستم بگویم 'تو که چند روز است درد داری چرا از پزشک نخواستی که در بیمارستان بستری ات کند'، یکی از همسایه ها وارد خانه شد و گفت ' قمر خانم قربان فرزند شهیدت بشوم'.
مشبول اضافه کرد: با شنیدن این جمله من از حال رفتم و بعد از اینکه به هوش آمدم همه همسایه ها در خانه ما حضور داشتند، آن روز پیکر منوچهر به تبریز رسیده بود.
وی افزود: جسد منوچهر آن روز به تبریز آمده بود و همسر و فرزندم به بهانه درمانگاه برای شناسایی جسد شهید رفته بودند.
مادر شهید گفت: فرزندم آسمانی شد و از اینکه در راه دین و سلام جگر گوشه ام را از دست دادم ناراحت نیستم ولی دل مادر است دیگر هروقت یادش می افتم دلتنگش می شوم.
خواهر شهید تسلیمی نیز در این خصوص گفت: با اینکه در آن سال ها کوچک بودم ولی روزهای بی تابی و بی قراری مادر را خوب به یاد دارم.
'خدیجه تسلیمی ' گفت: خوب به یاد دارم که روزهای یکشنبه از طریق صدا و سیما اسامی شهدای استان اعلام می شد.
وی اظهار داشت: پدرم از دادن خبر شهادت منوچهر به مادر ترس داشت تا مبادا بر اثر شنیدن این خبر مادرم نیز از شدت غم جان خود را از دست دهد، بخاطر همین تا پیدا شدن پیکر منوچهر صبر کردند.
تسلیمی گفت: در این 9 روز مادرم بی قراری می کرد و برای همه چی بهانه می گرفت و بیش از گذشته نام منوچهر را به لب می آورد و از خاطراتش تعریف می کرد.
به گزارش ایرنا، مردم آذربایجان شرقی با تقدیم 9 هزار و 807 شهید، 23 هزار جانباز، 2 هزار آزاده و 35 هزار ایثارگر نقش موثری در هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند.
6120/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي خانواده شهدا ايثار دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری مادر شهید قاسمی در آران و بیدگل


حاجیه خانم خیمه کبود مادر شهید "مجید قاسمی " پس از گذشت سال‌ها فراق فرزند شهیدش دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.
پیکر این مادر بزرگوار در ابوزیدآباد و به طرف گلزار شهدای این شهرتشییع و در جوار فرزند شهیدش به خاک سپرده شد.


بسیجی شهید مجید قاسمی ابوزیدآبادی در اول شهریور ماه ۱۳۴۲ در حسین آباد ابوزیدآباد متولد شد.


وی علاقه خاصی به نقاشی داشت و به نگاشتن تصاویری ماندگار روی شیشه می‌پرداخت.


باشروع جنگ تحمیلی داوطلبانه عازم جبهه شد و سرانجام ۲۲ اسفند ماه۶۳ در عملیات بدر در پایگاه زید به فیض شهادت نائل شد و پیکرش پس از ۱۰ سال به آغوش خانواده بازگشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • درگذشت مادر شهید قاسمی ابوزیدآبادی
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید قاسمی در آران و بیدگل
  • مادر شهید علی محمدی مقدم آسمانی شد
  • آسمانی شدن مادر شهید علی محمدی مقدم در بشرویه 
  • آسمانی شدن مادر شهید زاهدیان در رشت
  • تاکنون ۶ هزار مادر فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند
  • تابوتی اندازه این شهید ارتشی وجود نداشت!
  • مادر شهید بهنام صحرانشین آسمانی شد
  • ️آسمانی شدن مادر شهید در سامان
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید کشمشی در کاشان