Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: مجموع کمک‌های مردم قم به کمیته امداد استان در سال جاری ۲۲ میلیارد تومان بوده که نسبت به شش ماه نخست سال گذشته بیش از ۳۱ درصد رشد داشته است. ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، در شرایط سخت اقتصادی سال جاری و افزایش تورم ناشی از آن، آسیب‌پذیری اقشار ضعیف و محروم جامعه از سایرین بیشتر بوده و حمایت از نیازمندان و تأمین معیشت آنان را بیشتر از گذشته ضروری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در وضعیت کنونی قطعاً اعتبارات دولتی پاسخگوی نیازها نبوده و با جلب اعتماد مردم و برنامه‌ریزی لازم می‌توان از ظرفیت نیکوکاران و خیرین بهتر استفاده کرد، به همین بهانه به سراغ اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان  رفته‌ایم‌ تا از اقدامات و فعالیت‌های کمیته امداد قم در شش ماه نخست سال جاری مطلع شویم.

تسنیم: کمیته امداد برای تأمین نیازهای متنوع و متعدد نیازمندان در بخش‌های مختلف چه اقداماتی در سال جاری انجام داده است؟

کمیته امداد برای تأمین و برآورده شدن نیازهای متنوع و متعدد نیازمندان در بخش‌های معیشتی، حمایتی، فرهنگی و درمان باید مشارکت عمومی آحاد مردم را جذب کند، در همین راستا با حضور در همه رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور، همچنین مکان‌های حقیقی و مجازی و استفاده از شیوه‌های مختلف به‌ویژه روش‌های نوین، کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیرین و نیکوکاران را جمع‌آوری و این کمک در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار محرومین استان قرارگرفته است.

تسنیم: کمیته امداد استان قم در شش ماه نخست سال جاری چند درصد از درآمدهای پیش‌بینی‌شده را جذب کرده است؟

طبق آخرین برآوردهای صورت گرفته از جذب منابع در سال 97، با وجود تخصیص‌های کمتر در ردیف‌های دولتی 80 درصد امداد، استان موفق به جذب 107 درصدی درآمدهای پیش‌بینی‌شده در بیمه نخست سال جاری‌شده است.

تسنیم: عملکرد و مشارکت خیرین در طرح اکرام ایتام چه میزان بوده است؟

کمک خیرین و حامیان ایتام در طرح اکرام ایتام به مبلغ 4 میلیارد و 730 میلیون تومان بوده است، استان قم یکی از بالاترین استان‌های کشور در سرانه‌های دریافتی ایتام در کشور است، و نسبت به شش‌ماهه نخست سال گذشته سرانه‌های دریافتی ایام بیش از 13 درصد افزایش پیداکرده است.

تسنیم: در شش ماه نخست سال جاری میزان صدقات جمع‌آوری‌شده از صندوق‌های سطح شهر چه میزان بوده است؟

جمع‌آوری صدقات در استان قم با بالاترین رقم در سطح کشور به مبلغ 5 میلیارد و 510 میلیون تومان بوده که نسبت به شش ماه نخست سال 96 بیش از 12 درصد رشد داشته است، همچنین در اطعام افطاری در ماه مبارک رمضان یک میلیارد و 400 میلیون تومان و واریز نقدی برای اطعام به‌حساب کارت الکترونیک مددجویان در ماه مبارک رمضان به ارزش یک میلیارد و 770 میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده است.

تسنیم: مجموع کمک‌های مردمی قم به کمیته امداد در شش ماه نخست سال جاری چقدر بوده است؟

مجموع کمک‌های مردم قم به کمیته امداد استان در سال جاری 22 میلیارد تومان بوده که نسبت به شش ماه نخست سال گذشته بیش از 31 درصد رشد داشته که بیشترین مقدار کیفی کمک‌ها در کشور از منظر وجه نقدی است.

همچنین جمع‌آوری کمک‌های نقدی و کالایی مردم در جشن عاطفه‌ها به ارزش 2 میلیارد و 720 میلیون تومان و از این مبلغ واریز مبلغ 200 الی 250 هزار تومان بسته به مقطع تحصیلی به‌حساب 3250 نفر دانش‌آموز و تهیه11 هزار و 500 کیلوگرم گوشت قربانی در عید سعید قربان به ارزش 520 میلیون تومان از دیگر اقدامات و مشارکت‌های مردم قم در شش ماه نخست سال جاری بوده است.

تسنیم: تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد در استان قم چه میزان است؟

تعداد مدد جویان تحت حمایت 37 هزار و 444 نفر بوده که به نسبت جمعیت کل استان 2.9 درصد و جمعاً 21 هزار و 711 خانوار است، همچنین تعداد مددجویان موردی و غیر معیشت‌بگیر 10 هزار و 905 نفر بوده که در طول شش ماه نخست سال جاری به‌صورت مقطعی از خدمات درمان و ازدواج به‌صورت موردی امداد بهره‌مند شده‌اند.

تسنیم: در شش ماه نخست سال جاری چه تعداد ثبت برای تحت پوشش قرار گرفتن جدید درخواست شده است؟

در شش ماه نخست سال جاری 65 هزار و 628 درخواست خدمات و ثبت نیاز مددجویان انجام‌گرفته که نسبت به شش ماه مشابه سال قبل بیش از 36 درصد رشد داشته است که افزایش مشکلات معیشتی و اقتصادی از عوامل و دلایل مهم این پدیده بوده است.

تسنیم: چه تعداد دانش‌آموز، دانشجو و یتیم عضو کمیته امداد استان قم هستند؟

در استان قم 1829 یتیم به همراه 3 هزار و 705 دانش‌آموز و 628 دانشجو عضو کمیته امداد بوده و از خدمات و مزایای این نهاد حمایتی استفاده می‌کنند، توانمندسازی و خود اکتفایی دو سیاست اصلی و مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم است.

انتهای پیام/ ز

R7854/P4001/S6,62/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۲۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک

صبح امروز مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک بازدید کرد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078485 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • تدوین برنامه‌های اجرایی شعار امسال در کار‌های عمرانی مازندران
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان