Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون العالم، ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به جنایت های ائتلاف متجاوز سعودی، رشته عملیات گسترده ای در جبهه های مختلف انجام دادند که به تلفات بشری و خسارات مادی ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آنها منجر شد.
نیروهای مشترک یمن رشته عملیات گسترده ای علیه مواضع مزدوران سعودی در شمال، غرب و جنوب منطقه حیس در ساحل غربی یمن انجام دادند که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مزدوران سعودی منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این عملیات در پاسخ به جنایت های پی در پی متجازوان صورت گرفت که آخرین آنها هدف قرار دادن دو اتوبوس در استان الحدیده بود و در پی آن، چهل و نه تن شهید و زخمی شدند.
عبدالخالق الحمداوی گزارشگر این شبکه گزارش داد: نیروهای متجاوز سعودی با ادامه حملات به یمن، ارقام جدیدی از قربانیان را ثبت کردند.
در جدیدترین جنایت های ائتلاف متجاوز سعودی، هواپیماهای عربستان جاده اصلی را در برکان در منطقه مرزی رازح بمباران کردند که به بسته شدن این جاده منجر شد.
جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی دیروز با حمله به جاده اصلی در استان الحدیده، دو اتوبوس را که حامل تعدادی از خانواده های آوارگان بود، هدف قرار دادند که در پی آن، چهل و نه تن شهید و زخمی شدند.
از سوی دیگر، یک شهروند از مردم منطقه مرزی منبه در استان صعده، بر اثر گلوله باران نیروهای مرزی عربستان کشته شد.
در همین حال، مزدوران سعودی تعدادی از روستاهای مسکونی را در مناطق مرزی رازح، شدا و باقم هدف حملات موشکی و توپخانه ای قرار دادند.
نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به جنایت های پی در پی ائتلاف متجاوز عربی علیه ملت یمن و زیرساخت های یمن، سلسله عملیات گسترده ای علیه مواضع مزدوران سعودی در شمال، غرب و جنوب حیس در ساحل غربی انجام دادند. در پی این عملیات، شمار زیادی از مزدوران سعودی کشته و زخمی شدند و خسارت های مادی گسترده ای به آنها وارد شد.
از سوی دیگر، نیروهای مشترک یمن مراکز تجمع مزدوران و متجاوزان سعودی را در غرب الدریهمی هدف قرار دادند که به انهدام دو خودروی زرهی در غرب الفازه و کشته و زخمی شدن سرنشینان آنها منجر شد.
همچنین بر اثر عملیات نیروهای مشترک در منطقه الاشقری و المخدره در استان مأرب، دو خودوری زرهی وابسته به مزدوران سعودی منهدم شد و سرنشینان آنها کشته و زخمی شدند.
بر اثر حملات توپخانه ای ارتش و کمیته های مردمی یمن به مراکز تجمع مزدوران سعودی در منطقه حیفان در استان تعز، شماری از مزدوران سعودی کشته و زخمی شدند.
در همین حال، بر اثر حملات یگان ضد زرهی ارتش و کمیته های مردمی یمن به مراکز تجمع مزدوران سعودی در منطقه حیفان، شمار دیگری از مزدوران سعودی کشته شدند.
از سوی دیگر، ستاد تبلیغات جنگ یمن تصاویری از یورش نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به منطقه القنبور وابسته به عناصر ائتلاف متجاوز عربی و مواضع همجوار آن در جیزان منتشر کرد.
نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین به برخی مواضع سعودی در جنوب غرب جبل النار در جیزان حمله کردند.
نیروهای یمنی همچنین حملات گسترده مزدوران سعودی را در مقابل گذرگاه علب در عسیر خنثی کردند که به کشته و زخمی شدن ده ها تن از مزدوران سعودی، از جمله برخی فرماندهان و انهدام سه خودروی زرهی منجر شد.
از سوی دیگر، یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن سه موشک از نوع «زلزال 1» را به سمت نیروهای سعودی و مزدوران آنها که برای حمله مقابل گذرگاه علب تلاش می کردند، شلیک کرد.
یگان موشکی همچنین یک فروند موشک از نوع «بدر 1» را به سمت پایگاه نظامی مستحدث در الظهران و موشک «زلزال 1» را به سمت مراکز تجمع نیروهای سعودی و تجهیزات آنها در حصن الحماد در نجران شلیک کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: عمليات ارتش کميته هاي مردمي يمن آل سعود عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۲۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»

سرلشکر موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.»

به گزارش تسنیم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم‌افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده‌کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم‌افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستادکل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

موسوی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستادکل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‌افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم‌جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرورآفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده‌کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست‌مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش‌آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تأکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روزافزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

دیگر خبرها

  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال
  • چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند