Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ دومین جلسه نهضت ملی حفظ قرآن کریم با حضور مدعوین و اعضای جلسه در محل سالن غدیر اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.دومین  جلسه نهضت ملی حفظ قرآن کریم با حضور مدعوین و اعضای جلسه در محل سالن غدیر اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد. در ابتدای این جلسه محمود عباسی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل با اشاره به طرح نهضت ملی حفظ قرآن و تاکیدات مقام معظم رهبری و مطالبه ایشان مبنی بر ضرورت و وجود حداقل ده میلیون نفر حافظ قرآن در کشور اظهار داشت: هر قدر قرآن و آموزه های آن در زندگی روزمره ساری و جاری باشد، تحولات عظیمی را در زندگی مادی و معنوی خود شاهد خواهیم بود، بنابر این لازم است که این طرح بر اساس شیوه نامه ای که تدوین شده، به نحو احسن با کمک سایر نهادها و دستگاه های عضو در سطح آموزش و پرورش به مرحله اجرا در آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اهداف این طرح را ایجاد زمینه انس با قرآن در کودکان و نوجوانان تلاشی جهت فرهنگ سازی و گسترش و تعمیق آموزه های قرآنی و نیز ایجاد انگیزه و رغبت جهت آیات و سوره های جزء 30 قرآن کریم عنوان کرد.

عباسی افزود: در این طرح همه ارکان مدرسه اعم از مدیر معاونین و به ویژه آموزگاران محترم دوره ابتدایی همکاری خواهند نمود که البته به دلیل اهمیت موضوع و محوریت مدارس ابتدایی همکاری ویژه معاونت آموزش ابتدایی و آموزگاران محترم مورد انتظار بیشتری می باشد.

در ادامه مجید نظری رییس اداره قرآن عترت و نماز به تشریح کامل شیوه نامه اجرایی این طرح پرداخت و ابراز داشت: در این طرح طی یک سال تحصیلی 10 درصد دانش آموزان کل کشور با اولویت دوره ابتدایی حافظ جزء 30 قرآن کریم خواهند شد و در گام بعدی دانش آموزان متوسطه دوره اول را نیز در بر خواهد گرفت.

وی در ادمه افزود: همکاران فرهنگی نیز می توانند در این طرح در قالب دوره های آموزش ضمن خدمت شرکت نموده و پس از موفقیت در آزمون گواهینامه پایان دوره دریافت نمایند.

رییس اداره قرآن عترت و نماز ادامه داد: به دانش آموزان فرهنگیان و مدارس موفقف مجری طرح بسترهای تشویقی ارزشمندی در نظر گرفته شده است که در پایان دوره به آن ها اعطا خواهد شد.

نظری با اشاره به انجام مراحل این طرح گفت: در مرحله اول این طرح سوره های ناس تا آخر زلزال تا 15 آبان ماه سال جاری،  در مرحله دوم از 16 آبان تا 30 بهمن ماه حفظ سوره های طارق تا آخر بینه و در مرحله سوم سوره های نبا تا آخر بروج اجرایی خواهد شد.

شایان ذکر است در این جلسه نمایندگان دستگاه های عضو این ستاد به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و آمادگی دستگاه های مربوطه را برای اجرای مطلوب این طرح اعلام نمودند.

 

دومین جلسه نهضت ملی حفظ قرآن کریم با حضور مدعوین و اعضای جلسه در محل سالن غدیر اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حفظ قرآن کریم دومین جلسه مدعوین اعضای جلسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان با همراهی اتحادیه نانوایان شهرستان اسفراین، با حضور در واحد خبازی آقای حسین بیابانی قاری و حافظ قرآن کریم به رسم یادبود از زحمات ایشان تجلیل و قدردانی کردند.
احمد نامور گفت: با توجه به نام گذاری روز ۳۱ فروردین بعنوان گندم و نان، فرصت مغتنمی است تا از زحمات و تلاش‌های افراد و صنایع تقدیر بعمل آید و با توجه به جایگاه ویژه نان و گندم در فرهنگ ایرانی و اسلامی این روز باید به نحو احسن پاس داشته شود.

دیگر خبرها

  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • این افراد معلم می‌شوند
  • استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد