Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از احداث نخستین پارک لجستیک شمال کشور در این منطقه با همکاری وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش ایسنا، «رضا مسرور» در جمع خبرنگاران با اشاره به قرار گرفتن منطقه آزاد انزلی در کریدور شمال جنوب و آغاز به کار کریدور جدید تجاری ایران و چین با محوریت منطقه آزاد انزلی، تصریح کرد: بهره‌برداری از مجتمع بندری کاسپین به‌عنوان بزرگترین بندر شمال کشور و بندری با کارکردهای بنادر نسل سوم جهان، قرار گرفتن فعال‌ترین بندر ایران در دریای خزر یعنی بندر انزلی در محدوده این منطقه و فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل در فاصله 15 کیلومتری از مهم‌ترین مزیت‌های این منطقه برای ایجاد پارک لجستیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پسکرانه مناسب و زیرساخت انبارهای سرپوشیده و رو باز در کنار ده‌ها واحد تولیدی - صنعتی به همراه خدمات‌رسانی گمرکی، بورس کالا و مزایا و معافیت‌های قانونی منطقه از دیگر مزایای منطقه آزاد انزلی است که حلقه‌های تشکیل‌دهنده برای احداث نخستین پارک لجستیک شمال کشور در این منطقه را تکمیل کرده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه خاطرنشان کرد: در بازدید معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این منطقه برای ایجاد این مرکز لجستیک تأکید شد و با مذاکرات کارشناسی و پیگیری‌های صورت گرفته احداث پارک لجستیک منطقه آزاد انزلی در دستور کار ستاد مراکز لجستیک کشور قرار گرفته است.

مسرور، اهداف و استراتژی سازمان منطقه آزاد برای احداث پارک لجستیک تشریح کرد و گفت: افزایش کارآیی سیستم حمل ‌و نقل به ویژه با تأکید بر بخش حمل ‌و نقل بار و لجستیک، ایفای نقش برجسته منطقه آزاد انزلی در ترانزیت و تجارت بین‌المللی، کاهش اثرات مخرب زیست ‌محیطی و ایجاد حمل ‌و نقل سبز اهداف ساخت این مرکز است.

وی ادامه داد: هوشمندسازی و ارتقاء سهم ریلی در جریان حمل بار در کشور، به همراه اصلاح الگوی تأمین مالی مبتنی بر کاهش اتکا به بودجه عمومی کشور دیگر بخش‌های عمده استراتژی سازمان منطقه آزاد انزلی است که اهداف ساخت نخستین پارک و مرکز لجستیک شمال کشور را تشکیل می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به این‌که ایجاد نخستین پارک لجستیک شمال کشور با همکاری وزارت راه و شهرسازی در چارچوب راهبرد اصلی این سازمان یعنی تبدیل شدن به مرکز داد و ستد کالای کشورهای حاشیه دریای خزر صورت می‌گیرد، در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به وجود شبکه بانکی، بیمه‌ای و بورسی منطقه، تفاهم‌نامه‌های منعقد با بخش خصوصی و دولتی کشورهای چین، قزاقستان و روسیه، و زیرساخت‌های ترانزیتی موجود در منطقه، منطقه آزاد انزلی در آینده نزدیک به مسیر جدید ترانزیت بین‌المللی کشور در ارتباط با روسیه، اوراسیا و اروپای شرقی، و شرق آسیا ارتقاء می‌یابد و این پارک به مرکز توسعه فعالیت‌های ترانزیتی و درآمدزایی ارزی کشور و بالتبع اشتغال بیشتر تبدیل خواهد شد.

مسرور یادآور شد: افزایش بهره‌وری در زنجیره تأمین و کاهش هزینه‌های لجستیک با ارائه خدمات عمومی و ارزش افزوده لجستیکی به جریان‌های کالا، توسعه فعالیت‌های انبارداری و ایجاد واحدهای تولیدی جدید در زمینه صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته‌بندی از طریق کاهش هزینه‌های حمل و نقل میان مبادی ورودی و خروجی به قطب‌های تولید، که اشتغالزایی خوب را در کنار کاهش اثرات مخرب زیست محیطی از طریق به کارگیری حمل و نقل ریلی به همراه خواهد داشت، از مهم‌ترین مزایای ایجاد مراکز لجستیک است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام پارك منطقه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه

رضا دوستی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای رفاه حال شهروندان کرمانشاهی خطوط اتوبوسرانی کریدور شمال به جنوب (طاق‌بستان-فردوسی) و شرق به غرب (کیهانشهر-دولت آباد) راه‌اندازی شد.

وی افزود: اتوبوس‌ها در ۱۵ مسیر که بیش از ۳۰ شهرک است تقویت شده که می‌توان به شهرک‌های باغ ابریشم و مجتمع میلاد، تعاون، معلم، شهرک صادقیه، شهرک الهیه، سجادیه، قبرستان بریموند، نوکان، دولت‌آباد و مسیرهای مرکز شهر از جمله خیام، پردیس، بهار، بازار، کرناچی، ظفر، مسکن اشاره کرد.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم برای پارک خودروهای شخصی خود به جای اینکه به ترمینال مراجعه کنند به پارکینگ‌های سطح شهر مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در گذشته در ترمینال فضای خالی بوده اما اکنون به دلیل ورود اتوبوس‌ها به ناوگان فضای کافی برای پارک اتوبوس‌ها نیست لذا تقاضا داریم شهروندان این موضوع را رعایت کنند.

کد خبر 6084965

دیگر خبرها

  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد
  • تولد نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی امسال در پارک ملی کرخه
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه
  • فضای سبز و تفریحی نوار ساحلی بوشهر افزایش می یابد
  • بیله‌سوار نقطه آغاز منطقه آزاد تجاری اردبیل شد
  • امضای قراردادهای ریلی بین FESCO روسیه و پنج شرکت لجستیکی چینی