Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ چهارمین گردهمایی باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی با هدف معرفی گروه‌های دانشجویی حامی محیط زیست و مهیا کردن فضا برای ارتباط هر چه بیشتر این گروه‌ها با یکدیگر و همچنین تبیین راهکار‌های مناسب به منظور ایجاد سیر بهبود در بخشی از معضلات محیط زیستی برگزار می‌شود.

این گردهمایی با حضور دبیران منتخب گروه‌های دانشجویی در قالب هشت منطقه از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست شورا‌های مرکزی مناطق، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوعات «روش‌شناسی فعالیت در تشکل‌های دانشجویی» و «مدیریت پسماند»، برپایی کارگروه‌های «مدیریت پسماند، کارگروه آب و اکوتوریسم»، برگزاری پنل «نقش تأثیرگذاران در مدیریت بحران آب»، پاکسازی ساحل و ... بخشی از برنامه‌های این گردهمایی دو روزه است.

همچنین، در این برنامه، مدیران و مسئولین از مجلس شورای اسلامی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت نیرو، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استان مازندارن در برنامه حضور خواهند داشت.
چهارمین گردهمایی گروه‌های دانشجویی حامی محیط زیست و منابع طبیعی، ۲۴ و ۲۵ مهرماه جاری با همکاری جهاددانشگاهی استان مازندارن درمحل دانشگاه مازندران واقع در بابلسر برگزار خواهد شد.

در چهارمین گردهمایی گروه‌های دانشجویی حامی محیط زیست و منابع طبیعی، مدعوین از باشگاه «منطقه یک» با حضور گروه‌های دانشجویی از استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، شمالی و استان سمنان. «منطقه دو» با حضور گروه‌های دانشجویی از استان‌های تهران، قم، مرکزی، قزوین، البرز، «منطقه سه» با حضور گروه‌های دانشجویی از استان‌های گیلان، گلستان و مازندران، «منطقه چهار» با حضور گروه‌های دانشجویی از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان، «منطقه پنج»، با حضور گروه‌های دانشجویی از استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، کهکلویه و بویراحمد، «منطقه شش» با حضور گروه‌های دانشجویی از استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، «منطقه هفت» با حضور گروه‌های دانشجویی از استان‌های کردستان، همدان، کرمانشاه، ایلام و لرستان و «منطقه هشت» با حضور گروه‌های دانشجویی از استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری هستند.

باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی، مرکزی است برای شناسایی، جذب، هدایت و هم‌افزایی دانشجویان علاقه‌مند و فعال در زمینه‌ فعالیت‌های حمایتی و حفاظتی از محیط زیست و منابع طبیعی؛ این باشگاه، متشکل از انجمن‌های علمی - دانشجویی رشته‌های مختلف دانشگاهی، تشکل‌ها، کانون‌ها و گروه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویی ثبت شده است که در عرصه محیط زیست، منابع طبیعی و توسعه پایدار فعالیت داشته باشند.

یادآور می‌شود، باشگاه دانشجویان برای اولین بار در سال ۱۳۹۰ در دومین گردهمایی با حضور ۷۳ گروه دانشجویی در تهران شکل گرفت و پس از آن با وقفه به وجود آمده در سال ۱۳۹۵ در سومین گردهمایی در لرستان با حضور ۹۷ گروه، فعالیت خود را از سر گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان حضور برترین‌های المپیاد ورزش‌های فناورانه در مسابقات بین‌المللی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابراهیم نعیمی سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در خصوص المپیاد بازی‌های فناورانه دانشجویی گفت: با وجود اینکه قابلیت‌های متعددی در حوزه ورزش‌های فناورانه در دانشجویان وجود دارد یکی از خلاء‌های جامعه دانشجویی وجود رخوت و ازهم گسستگی در حوزه ورزش‌های فناورانه است به همین منظور سازمان امور دانشجویان در جهت رفع این خلاء و ایجاد رقابت سالم در میان دانشجویان اقدام به برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه کرده است.

وی افزود: بر این اساس دانشجویانی که دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های متعدد المپیاد ورزش‌های فناورانه هستند، می‌توانند با یکدیگر به کار گروهی بپردازند و قابلیت‌های خود را در کنار یکدیگر قرار دهند و در نتیجه یک کار بزرگ گروهی را به انجام برسانند.

سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل با اشاره به اینکه المپیاد ورزش‌های فناورانه در محور‌های متعددی پیشبینی شده است تا بتواند فضای سالم، پر نشاط و پویا را در جامعه دانشجویی تولید کند؛ اظهار کرد: با برگزاری المپیاد فناورانه دانشجویی افراد برتر به جامعه معرفی خواهند شد و از ظرفیت‌های آنها در بخش‌های مختلف استفاده خواهد شد همچنین افراد منتخب امکان حضور در مسابقات بین‌المللی در بخش‌های مرتبط را خواهند داشت.

نعیمی بیان ساخت: ثبت‌نام این المپیاد از ۲۷ فروردین آغاز شده است و تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد. پس از ثبت‌نام نیز آثار دانشجویانی که در بخش‌های مختلف این المپیاد شرکت کرده‌اند وارد مراحل داوری در مرحله استانی می‌‍شود که زمان آن به مدت یک ماه به طول خواهد انجامید.

وی در پایان یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود قبل از آغاز سال تحصیلی جدید در شهریورماه سال ۱۴۰۳ مرحله ملی برگزار و افراد منتخب به جامعه معرفی شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • اختتامیه هشتمین دوره جایزه محیط زیست همزمان با روز زمین پاک برگزار شد
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟+فیلم
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنوراه «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟
  • امکان حضور برترین‌های المپیاد ورزش‌های فناورانه در مسابقات بین‌المللی