Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@09:03:04 GMT

بیانیه سه کشور اروپایی درباره خاشقچی

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۶۲۹۰۷

بیانیه سه کشور اروپایی درباره خاشقچی

وزیران خارجه تروئیکای اروپایی روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک آغاز تحقیقات درباره وضعیت «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی را خواستار شدند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «اسکای نیوز»، در بخشی از بیانیه مشترک آلمان، فرانسه و انگلیس آمده است: «باید تحقیقاتی معتبر برای روشن شدن حقیقت در مورد اینکه چه اتفاقی افتاده، انجام شود؛ و اگر مشخص شد که نیاز است، افرادی که مسئول مفقود شدن جمال خاشقچی هستند، شناسایی شده و پاسخگو نگه داشته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزرای این سه کشور با بیان اینکه پرونده خاشقچی را با «نهایت جدیت» دنبال می‌کنند، نوشته‌اند: «ما تلاش‌های مشترک سعودی-ترکی در این ارتباط را تشویق کرده و از حکومت سعودی انتظار داریم پاسخی کامل و دقیق ارائه کند. ما این پیام را مستقیما به مقام‌های سعودی منتقل کرده‌ایم.»

خاشقچی که از پارسال به دلیل مخالفت با برخی سیاست‌های «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی تبعید خواسته به واشنگتن را برگزید، از سه‌شنبه دو هفته پیش پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ناپدید شده است.

بر اساس گزارش‌های متعددی که در رسانه‌های نزدیک به دولت ترکیه منتشر شده، احتمالا این روزنامه‌نگار پس از ورود به ساختمان کنسولگری بازداشت، شکنجه و کشته شده است. گفته شده که بدن وی بعد از قتل تکه تکه و به بیرون از ساختمان منتقل شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جمال خاشقچی انگلیس فرانسه آلمان عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۲۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه امیر کویت در سفر به مصر درباره میدان آرش

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

کد خبر 848744 منبع: ایسنا برچسب‌ها ناصر کنعانی خبر ویژه ایران و کویت

دیگر خبرها

  • مقاومت لبنان سربازان اشغالگر را در داخل مقر «بیاض بلیدا» هدف قرار داد
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • بیانیه آشوریان ارومیه در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • صدور بیانیه تکراری درباره میدان آرش هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند
  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • بیانیه‌های تکراری، حقی برای کویت در مورد میدان آرش ایجاد نمی‌کند
  • بیانیه‌های تکراری، حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نمی‌کند
  • واکنش ایران به بیانیه امیر کویت در سفر به مصر درباره میدان آرش
  • کنعانی: بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد