Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان مرزی آستارا از ورود نخستین گروه زائران خارجی اربعین حسینی به این شهرستان خبر داد. ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آستارا، یونس رنجکش امروز در جریان بازدید از پایانه مسافری آستارا اظهار داشت: نخستین گروه از زائران خارجی اربعین حسینی شامگاه شنبه از کشور جمهوری آذربایجان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران در مرز آستارا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار آستارا با بیان اینکه 60 زائر خارجی در قالب دو کاروان مرد از مرز آستارا وارد جمهوری اسلامی ایران شدند اعلام کرد: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده در رابطه با اسکان این افراد هماهنگی‌های لازم توسط ستاد اربعین آستارا انجام شده است.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت ورود اتباع خارجی جهت حضور در مراسم اربعین حسینی انجام شده است تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 12 هزار زائر از مرز آستارا وارد شده و به کربلا مشرف شوند که این تعداد در سال گذشته حدود 9 هزار نفر بود.

رنجکش با اشاره به آمار ورود زائران خارجی از مرز آستارا جهت حضور در مراسم اربعین حسینی افزود: در سال گذشته 9 هزار نفر زائر خارجی از کشور جمهوری آذربایجان و سایر کشورهای منطقه جهت شرکت در مراسم پیاده روی جهانی اربعین حسینی در کربلا از مرز آستارا وارد کشور شدند.

نماینده عالی دولت در شهرستان مرزی آستارا خاطرنشان کرد: ستاد اربعین حسینی شهرستان مرزی آستارا آمادگی لازم برای پذیرایی از زائران خارجی را دارد.

به گزارش تسنیم، شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد ایران است و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می‌کنند.

انتهای پیام/ش

R7877/P1377/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۶۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام نخستین گروه از عمره‌ گزاران کهگیلویه‌ و بویراحمد به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محسن قوامی نژاد گفت: با پیگیری ها و تلاش های انجام شده از سوی سازمان حج و زیارت و سازمان های مرتبط، اعزام زائران عمره مفرده پس از ۹ سال وقفه از ایران به عربستان از سوم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۱۳ اردیبهشت ادامه دارد. وی افزود: نخستین پرواز گروه اعزامی زائران از فرودگاه شهید دستغیب و در قالب کاروان ۱۲۰ نفره از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر به سرزمین وحی اعزام شدند.
مدیر حج و زیارت استان با بیان اینکه ۳۰ نفر از این زائران مربوط به استان بودند بیان کرد: نخستین گروه عمره گزاران از استان کهگیلویه وبویراحمد فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز به مدینه منوره عزیمت کردند.
مدیر حج و زیارت فارس هم گفت: حج تمتع امسال ۲۴ کاروان با ظرفیت ۳ هزار و ۲۵۰ نفر از استان فارس و یک کاروان ۱۲۰ نفره از کهگیلویه و بویراحمد از فرودگاه دستغیب عازم سرزمین وحی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • نخستین گروه از زائران استان برای عمره مفرده اعزام شدند
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • اعزام نخستین گروه از عمره‌ گزاران کهگیلویه‌ و بویراحمد به سرزمین وحی
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور